گوشی اکسپریا 5 مارک 3

هرآنچه که درباره گوشی اکسپریا 5 مارک 3 سونی می‌دانیم

همانطور که می‌دانید از زمان عرضه گوشی اکسپریا 5 مارک 2 سونی حدود 7 ماه می‌گذرد و به همین دلیل انتظار می‌رود که به زودی شاهد معرفی گوشی اکسپریا 5 مارک 3 – Xperia 5 III باشیم.

کمپانی سونی با وجود وضعیت مالی ضعیف، همچنان به دنبال تولید و عرضه گوشی‌های جدیدی از سری اکسپریا است. این شرکت پس از عرضه گوشی Xperia 1 توانست دستگاه پرچمدار خود را مانند پرچمداران دیگر شرکت‌ها (مثل سامسونگ و شیائومی) با کیفیت و پرقدرت به بازار عرضه کند، به همین دلیل دوباره گوشی‌های اکسپریا مورد توجه کاربران قرار گرفته‌اند.

به هر حال این شرکت سونی است که پس از گذشت چند سال، به ندرت از طراحی ناچ یا بریدگی برای قرار گرفتن دوربین سلفی و دیگر سنسورها استفاده می‌کند. سونی با عرضه گوشی اکسپریا 5 توانست دوباره نسل گوشی‌های پرچمدار و کامپکت را زنده کند و با انجام اینکار این دستگاه بسیار مورد توجه کاربران قرار گرفت.

گوشی اکسپریا 5 مارک 3

سونی اکسپریا 5 مارک 3

همانطور که در بالا اشاره کردیم، انتظار می‌رود به زودی شاهد عرضه گوشی اکسپریا 5 مارک 3 باشیم، در ادامه به بررسی اطلاعات منتشر شده از این گجت می‌پردازیم.

قیمت و تاریخ عرضه

گوشی Xperia 5 II به دلیل گران قیمت بودن مورد انتقاد قرار گرفت؛ همانطور که می‌دانید قیمت 950 دلار برای یک گوشی پرچمدار و کوچک (کامپکت) بسیار زیاد است، زیرا اکنون کاربران می‌توانند با پرداخت 699 دلار گوشی iPhone 12 Mini اپل را خریداری کنند. متاسفانه در اطلاعات و گزارش‌های منتشر شده اشاره‌ای به ارزان قیمت بودن گوشی Xperia 5 III نشده است و با توجه به این موضوع انتظار می‌رود که این دستگاه با قیمت حداقل 950 دلار در دسترس کاربران قرار بگیرد.

شرکت سونی اعلام کرده است که یک مراسم در تاریخ 14 آوریل (25 فروردین) برگزار خواهد کرد و شایعه‌ها حاکی از آن است که در این مراسم گوشی پرچمدار Xperia 1 III، میان‌رده Xperia 10 III و دستگاه کامپکت Xperia 5 III معرفی شوند. برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر درباره این مراسم، باید تا زمان برگزاری آن یعنی 25 فروردین ماه صبر کنیم.

مشخصات

  • نمایشگر 6.1 اینچی از نوع HDR OLED با کیفیت +FullHD
  • پردازنده Snapdragon 888
  • حافظه داخلی 128 گیگابایتی، رم 8 گیگابایتی
  • پشتیبانی از شبکه ارتباطی 5G
  • حسگر اثر انگشت فیزیکی
  • باتری 4000 میلی آمپر ساعتی
  • پشتیبانی از گواهینامه‌های IP65 و IP68 (مقاوم در برابر نفوذ آب و گرد و غبار)

با توجه به شایعه‌های منتشر شده، گوشی اکسپریا 5 مارک 3 دارای ابعاد نسخه قبلی بوده و به دلیل پیشرفت تکنولوژی انتظار می‌رود تا این دستگاه به تراشه Snapdragon 888 مجهز شود. گفته می‌شود که نسخه پایه این دستگاه از 128 گیگابایت حافظه داخلی و 8 گیگابایت رم بهره خواهد برد و سونی گوشی هوشمند جدید خود را به حسگر اثر انگشت فیزیکی مجهز خواهد کرد.

صفحه نمایش و طراحی

گوشی اکسپریا 5 مارک 3

سونی بدون شک از همان ابعاد نمایشگر نسخه قبلی در گوشی جدید خود استفاده خواهد کرد، به علاوه شایعه‌هایی مبنی بر وجود بریدگی برای قرار گرفتن دوربین سلفی در صفحه نمایش این دستگاه وجود دارد. کمپانی سونی گوشی اکسپریا 5 مارک 3 را به یک نمایشگر 6.1 اینچی از نوع HDR OLED با کیفیت +FHD و پشتیبانی از نرخ تازه سازی 120 هرتزی مجهز خواهد کرد. ناگفته نماند به دلیل گران قیمت بودن این دستگاه از شیشه و فلز در طراحی آن استفاده خواهد شد.

 

دوربین

بر اساس گزارش‌های منتشر شده سونی قصد دارد تا به پشت گوشی Xperia 1 III یک دوربین پریسکوپی اضافه کند و بنابراین موضوع انتظار می‌رود که گوشی Xperia 5 III از یک دوربین با بزرگنمایی بالا پشتیبانی کند. در حال حاضر مشخصات دقیق دوربین در دسترس نیست و تنها این احتمال وجود دارد که سونی گوشی جدید خود را به بزرگنمایی نوری 5 برابری و سنسور 3D Time-of-Flight مجهز کند.

باتری

همانطور که می‌دانید باتری گوشی اکسپریا 5 دارای ظرفیتی معادل 3140 میلی آمپر ساعت بود و این باتری در زمان عرضه این دستگاه ضعیف محسوب می‌شد، به همین دلیل گوشی Xperia 5 II از یک باتری با ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعت بهره می‌برد. با توجه به این موضوع انتظار می‌رود که کمپانی سونی گوشی بعدی خود را به باتری با ظرفیت حداقل 4000 میلی آمپر ساعت مجهز کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. کاش برگرده ایران شیاومی و سامسونگ ی گوشی میزنن ۱۰ تا اسم میذارن روش تهشم کیفیت ساخت ندارن
    اما سونی ۳ ۴ مدل میزنه متفاوت
    رو کاغذ ضعیف ترن ا بقیه برندا ولی در عمل فوق العاده
    کره ای ها و چینی ها دزدن
    اما سامورایی ها نه
    ی روزی میاد ک خسته میشین ا این اشغالایی ک دستتونه

    • دزد تر از سامورایی ها نیست سونبنجل جون
      گوشی میزنه 2500 دلار،تهش رو در میاره 200 دلار قطعات و هزینه داشته و 2300 دلار میدزده
      واسه همینه دیگه گوشیهاش طرفدار نداره

  2. ایول بی صبرانه منتظر رونمایی با این گوشی پرچمدار بی رقیب هستم

    #XPERIA5MARK3

  3. چرا اسم گوشیا سونی اینجوریه
    پنج مارک دو
    پنج مارک سه
    سه مارک یک
    دو مارک یک
    😂😂😂😂