گوشی موبایل سونی اکسپریا 1 مارک 3

آخرین اخبار گوشی موبایل سونی اکسپریا 1 مارک 3 / Sony Xperia 1 III؛ مشخصات فنی، قیمت و زمان عرضه

در فاصله کوتاهی که تا رونمایی از گوشی موبایل سونی اکسپریا 1 مارک 3 – Sony Xperia 1 III باقی مانده است؛ نگاهی داریم به مشخصات فنی، قیمت و هر آنچه که از این پرچمدار می‌دانیم.

از زمان معرفی اکسپریا 1 در سال 2019، سونی تلاش کرد نشان دهد محصولاتش هنوز ارزش خرید دارند. پربیراه نیست اگر بگوییم واقعا همین‌طور است. درباره دستگاه‌های قدرتمندی صحبت می‌کنیم که طراحی جذاب بدون ناچ یا حفره، و پنل آمولد شکوهمند با نسبت تصویر سینماتیک 21 به 9 دارند. سونی حتی متخصصان بخش دوربین Alpha را نیز به‌کار گرفت تا مشخصات اپتیک آن‌ها را بهبود ببخشد. بعد از مدل بهینه‌سازی شده‌ی Xperia 1 II حالا منتظر دیدار با گوشی موبایل سونی اکسپریا 1 مارک 3 هستیم. اما از این پرچمدار چه می‌دانیم؟

مشخصات سونی اکسپریا 1 مارک 3

به عنوان یک پرچمدار، شکی نیست که این گوشی از تراشه اسنپدراگون 888 کوالکام قدرت خواهد گرفت. صحبت‌هایی از رم 12 گیگ و حافظه داخلی 256 گیگابایتی هم شنیده می‌شود. البته برای نسخه قابل عرضه در چین، حتی ظرفیت 16+512 گیگ دور از ذهن نیست.

پشتیبانی کامل از شبکه 5G و سیستم عامل پیش‌فرض اندروید 11 دیگر مشخصات قابل انتظار هستند. برای صفحه نمایش اما انتظارات تازه‌ای داریم که بعدا به آن می‌رسیم.

ظاهرا سونی به استفاده از شیار کارت microSD و جک 3.5 میلی‌متری هدفون در  Xperia 1 III ادامه می‌دهد. اسپیکرهای دوگانه در جلو و حسگر اثر انگشت جانبی را هم به آن‌ها اضافه کنید.

طراحی و صفحه نمایش سونی اکسپریا 1 مارک 3

با پیروی از اکسپریا 1 مارک 2، پرچمدار جدید نیز به یک پنل 6.5 اینچی 21:9 با حاشیه‌های متقارن تجهیز خواهد شد. ظاهرا خبری از تغییر رزولوشن هم نیست؛ پس همان وضوح 4K را خواهیم داشت.

اما منابع ژاپنی از افزایش 15 درصدی روشنایی خبر داده‌اند؛ این یعنی حداکثر روشنایی 1300 نیت برای نمایشگری که خروجی رنگ 10 بیت هم دارد!

گوشی موبایل سونی اکسپریا 1 مارک 3

دوربین سونی اکسپریا 1 مارک 3

همان منابع ژاپنی، به وجود یک دوربین سلفی با گشودگی دیافراگم بیشتر، ولی بدون تغییر سنسور اشاره کرده‌اند. این خبر بدی نیست؛ زیرا دوربین سلفی مدل قبلی، عملکرد تحسین‌برانگیزی داشت و حالا با تغییر دیافراگم، می‌تواند در محیط‌های کم‌نور نیز بهتر عمل کند.

اما از تصمیم سونی برای اضافه کردن یک لنز پریسکوپی به مجموعه دوربین اصلی هم بگوییم. هنوز جزئیات چندانی وجود ندارد؛ ولی باید دست‌کم منتظر زوم اپتیکال 5 برابر باشیم. البته زوم 10 برابر هم دور از ذهن نیست.

علاوه بر لنز پریسکوپی، احتمالا یک دوربین فوق عریض و یک سنسور ToF نیز دوربین اصلی را همراهی خواهند کرد. مانند سال گذشته، این مجموعه دوربین باید حاصل همکاری با زایس باشد و از پوشش ZEISS T استفاده کند.

باتری و سرعت شارژ سونی اکسپریا 1 مارک 3

اگر باتری این گوشی را 5000 میلی آمپر ساعتی بدانیم؛ این به معنای افزایش 25 درصدی ظرفیت در قیاس با اکسپریا 1 مارک 2 است. پشتیبانی از فست شارژ 65 وات نیز ارتقای قابل توجهی محسوب می‌شود؛ یعنی دیگر برای فول شارژ شدن گوشی، لازم نیست حدود 2 ساعت منتظر بمانید.

گوشی موبایل سونی اکسپریا 1 مارک 3

پس مشخصات احتمالی گوشی موبایل سونی اکسپریا 1 مارک 3 را می‌توانیم این‌گونه خلاصه کنیم:

  • تراشه اسنپدراگون 888 کوالکام
  • صفحه نمایش 6.5 اینچی 4K HDR OLED با حداکثر روشنایی 1300 نیت، رنگ 10 بیت، نرخ تازه‌سازی 120 هرتز
  • رم 12 گیگ + حافظه داخلی 256 گیگ، رم 16 گیگ + حافظه داخلی 512 گیگ (نسخه چینی)
  • دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی + دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی + لنز پریسکوپی سایبرشات با زوم اپتیکال + سنسور ToF سه‌بعدی
  • باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با شارژ سریع 65 وات

تاریخ معرفی سونی اکسپریا 1 مارک 3

سونی برگزاری مراسمی را در تاریخ 25 فروردین (14 آوریل) تدارک دیده است. می‌توان حدس زد که این رویداد به رونمایی از یک پرچمدار اختصاص دارد و اکسپریا 1 مارک 3 محتمل‌‎ترین گزینه است.

البته شایعاتی از معرفی اکسپریا 5 مارک 3 و اکسپریا 10 مارک 3 هم شنیده می‌شود.

قیمت گوشی موبایل سونی اکسپریا 1 مارک 3

نام گوشی‌های سونی همواره با قیمت جنجالی گره خورده است. مثلا اکسپریا 1 برچسب قیمت 1000 دلاری داشت و این مبلغ برای اکسپریا 1 مارک 2 به 1199 دلار رسید. شایعات اخیر اما از قیمت 8999 یوانی پرچمدار جدید حکایت دارند که با 1369 دلار برابری می‌کند؛ این یعنی افزایش بیش از 10 درصدی نسبت به سال قبل!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. یک گوشی بی نقص و همه فن حریف
    در ضمن مشخصات گوشی های سونی بر خلاف اشغال سازان شیافومی که فقط در حد اعداد و ارقام روی کاغذ باقی میمونن و مشتری هاش فریب میده
    گوشی های سونی اعداد و ارقامش دقیقا با کارایی که برای کاربر داره همخوانی داره
    وقتی باتری 5000میلی امپر باشه یعنی در حد 5000یا شاید در حد 6000کارایی داره
    #XPERIA1MARK3

  2. یعنی من اون مهندس یا مسئولی که نام مدل برای گوشیهاش انتخاب میکنه رو ببینم سرش رو قطع میکنم…
    بابا گوشی نمیتونی طراحی کنی،اسم آدمیزادی که میتونی بذاری لااقل

  3. دلتنگ دیدن گوشی های سونی در داخل کشورمون هستیم🥺

  4. بدرد نمی خوره گرونه