تماس با شماره های ناشناس خارجی

از برقراری تماس با شماره های ناشناس خارجی خودداری نمایید

هشدار داده می‌شود به منظور پرهیز از سوء‌استفاده‌های احتمالی باید از تماس مجدد با شماره های ناشناس خارجی خودداری نمایید.

به منظور جلوگیری از سوء‌استفاده‌های احتمالی، در صورت مشاهده تماس از دست رفته از مبدأ شماره های ناشناس خارجی، از برقراری تماس مجدد با این شماره‌ها خودداری نمایید. در سال‌های قبل مشکلی تحت عنوان (Wangiri Fraud) یا (Wangiri Scam) برای اپراتورها ایجاد شده است که در آن مهاجم تعدادی شماره‌ ویژه یا پرمیوم (Premium) تهیه و از طریق آن‌ها با شماره‌هایی از سراسر دنیا تماس حاصل و سریعا قطع می‌کند تا یک تماس از دست رفته (Missed Call) در گوشی قربانی به نمایش درآید.

چنانچه قربانی مجددا با مهاجم تماس برقرار کند، یک پیام ضبط شده برای او پخش شده و فرد بدون آن که خبر داشته باشد درگیر قبوض بالا می‌شود، اکثرا مهاجمان تلاش می‌کنند تا از طریق طرح موضوعات جذاب مثل برنده شدن مشتری در لاتاری و .. قربانی را ترغیب به صحبت بیشتر کنند و هزینه بیشتری را برای به او تحمیل کنند.

جلوگیری از کلاهبرداری شماره های ناشناس خارجی

برای جلوگیری از این کلاهبرداری رایج  لازم است که در صورت مشاهده تماس از دست رفته به کدهای تماس در زمان تماس توجه نمایید و در صورتی که در هنگام تماس روی صفحه گوشی به غیر از کدهای 0098 یا 98+، کد دیگری شماره‌گیری شد، سریعا به تماس پایان داده و به بررسی شماره بپردازید.

کاربران باید بعد از کلیک روی لینک ناشناس در صورت برقراری تماس خارجی، به تماس خاتمه دهند و در صورت نیاز به کسب اطلاعات و راهنمایی می‌توانند با مرکز اپراتور خود تماس حاصل کنند. همین‌طور اپراتورها هشدار داده‌اند که برای جلوگیری از سوء‌استفاده‌های احتمالی، در صورت رویت تماس از دست رفته یا تماس تک زنگ از مبدأ شماره های ناشناس خارجی، به هیچ عنوان با این شماره‌ها تماس مجدد برقرار کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*