سونامی های رادیواکتیوی

سلاح جدید روسیه با ایجاد سونامی های رادیواکتیوی شهرهای ساحلی را نابود می‌کند

سلاح جدید روسیه که آن را با نام اژدر پوزئیدون 2M39 می‌شناسند می‌تواند با ایجاد سونامی های رادیواکتیوی شهرهای ساحلی را به صورت کامل تخریب کند.

روسیه قصد دارد حضور نظامی خود را در قطب شمال برای تامین امنیت سواحل شمالی و ایجاد یک مسیر حیاتی از آسیا به اروپا توسعه دهد. در همین راستا این کشور سلاح جدیدی را در منطقه‌ای که اخیرا به دلیل بحران آب و هوایی از یخ تشکل شده مورد آزمایش قرار خواهد داد که از آن به عنوان سلاح ایجاد کننده سونامی های رادیواکتیوی نام می‌برند؛ چراکه این سلاح می‌تواند شهرهای ساحلی را با سونامی‌های هسته‌ای نابود کند.

ایجاد سونامی های رادیواکتیوی با سلاح جدید روسیه 

کارشناسان حوزه نظامی، سلاح جدید روسیه که با نام اژدر پوزئیدون 2M39 شناخته می‌شود را یک اسلحه بسیار مخرب توصیف کرده‌اند. گفتنی است پوزئیدون نام خدای دریا در روم باستان است. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هم‌اکنون از سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه خواسته است تا سرعت فرایند توسعه این سلاح را افزایش دهد و به‌روزرسانی مرحله اصلی آن را در ماه فوریه به انجام برساند. همچنین قرار است تا اواخر سال 2021 آزمایش‌های بیشتری با این سلاح انجام شود.

اژدر پوزئیدون 2M39 در واقع یک اژدر مخفی و بدون سرنشین است که از یک راکتور هسته‌ای بهره می‌برد. این اژدر به گونه‌ای طراحی شده که می‌تواند به خط دفاعی ساحلی دشمن نفوذ کند. طبق ادعای مقامات روسیه، این اژدر قادر به حمل کلاهک چند مگاتنی بوده و می‌تواند با ایجاد امواج رادیواکتیوی، مناطق وسیعی از یک خط ساحلی را با سونامی مرگبار نابود سازد؛ به گونه‌ای که به مدت چندین دهه هیچ انسانی قادر به سکونت در آن مناطق نخواهد بود.

در گذشته بسیاری بر این باور بودند که این سلاح فقط یک بلوف از سوی مقامات روسی است، اما در حال حاضر شواهد حاکی از آن است که این سلاح واقعی بوده و به زودی مراحل تکمیل آن نهایی خواهد شد. در همین راستا اخیرا تصاویر ماهواره‌ای از سوی شرکت فناوری فضایی ماکسار منتشر شده که نشان می‌دهد روسیه پایگاه‌های نظامی و انبارهای زیرزمینی جدیدی را در خط ساحلی قطب شمال ایجاد کرده است که درون آنها سلاح پوزئیدون و سایر سلاح‌های پیشرفته جدید این کشور قرار دارد.

گفتنی است برای اولین بار در سال 2015 خبری در مورد سلاح جدید روسیه منتشر شده بود و کارشناسان آن را فقط یک بلوف از سوی مقامات روسی با هدف ترساندن ارتش آمریکا می‌دانستند، اما اکنون کارشناسان اعلام کردند این اژدر سونامی هسته‌ای واقعی است و از لحاظ اکولوژیکی نیز بسیار ویرانگر خواهد بود؛ چراکه علاوه بر تلفات اولیه و نابودی شهرهای ساحلی و ایجاد خسارت‌های جانی و مالی، باعث خواهد شد تا محیط زیست منطقه نیز به مدت چندین سال نابود شده و غیر قابل سکونت باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. حالا اینه اگه سردمدارن ما بفهمن از روسیه میخوان که بیاد این سلاح نزدیک سواحل ایران آزمایش کنه. باور کنید