مقایسه آپشن های جک S5 اتوماتیک با هایما S7 توربو

مقایسه امکانات و آپشن های جک S5 اتوماتیک با هایما S7 توربو

ما در این مقاله به مقایسه امکانات و آپشن های جک S5 اتوماتیک با هایما S7 توربو به عنوان دو شاسی بلند محبوب بازار ایران می‌پردازیم.

جک S5 در حال سپری کردن روزهای خوبی بود که ناگهان هایما S7 از راه رسید. جک S5 به‌ عنوان یکی از مشهورترین کراس اوورهای چینی ایران شناخته می‌شود. این خودرو از طرف تعداد کثیری از مردم به‌ عنوان یک کراس اوور کامپکت مورد پذیرش قرار گرفته است. S5 که نخست به‌ شکل دنده‌ای روانه بازار شده بود، بعد از گذشت مدتی با گیربکس اتوماتیک دو کلاچه عرضه شد. شرکت کرمان موتور به‌ دنبال عرضه نسخه اتوماتیک تولید مدل دنده‌ای را متوقف نمود. جک S5 اتوماتیک علاوه بر جعبه دنده، امکانات رفاهی جدید نیز در مقایسه با نمونه دنده‌ای داشت. خودرو جک ‌S5 شرایط خوبی را در ایران سپری می‌کرد که ناگهان هایما ‌S7 از راه رسید. کراس اووری که تخست با پیشرانه تنفس طبیعی و دو نوع جعبه دنده وارد خط تولید شرکت ایران خودرو شد؛ اما در مدت زمان کوتاهی جای خود را به نمونه توربو داد. نسخه توربو با توجه به تقاضای بازار، تنها با گیربکس اتوماتیک روانه بازار شد. هایما S7 توربو اتومات و جک S5، هر دو به‌ عنوان خودروهای پرآپشن بازار شناخته می‌شوند.

اکنون ما قصد داریم که به مقایسه امکانات جک S5 اتوماتیک با هایما S7 توربو بپردازیم.

مقایسه امکانات جک S5 اتوماتیک با هایما S7 توربو

در فهرست امکانات رفاهی S5، شاید بزرگ‌ترین کمبودی که مالکان خودرو آن را احساس می‌کنند، جای خالی کروز کنترل باشد. این نکته عجیبی است که با وجود آپشن‌های فراوان این خودرو، کرمان موتور از نصب کروز کنترل به‌ صورت فابریک روی این خودرو اجتناب کرده است. هایما ‌‌S7 توربو بر خلاف خودرو ‌S5، کروز کنترل را به‌ شکل فابریک دارا است. سیستم کنترل ایستایی در سربالایی و سرازیری در جک اس 5 دیده‌ می‌شوند؛ اما هایما ‌‌‌S7 توربو این سیستم را تنها برای سربالایی ارائه می‌نماید. به‌ منظور کمک رساندن به راننده در هنگام پارک خودرو، سنسورهای هشدار دهنده در سپرهای جلو و عقب قرار گرفته‌اند؛ اما در هایما این سنسورها تنها در سپر عقب قرار گرفته‌اند.

مقایسه آپشن های جک S5 اتوماتیک با هایما S7 توربو

هایما اس ۷ توربو

برف پاک کن‌ها در هر دو خودرو سریعا پس از بارانی شدن هوا به‌ شکل خودکار شروع به کار می‌کنند. وجود سنسور باران در هایما ‌S7 و جک S5 این امکان را به‌ وجود آورده است. مالکان خودروهای ‌S5 و S7 می‌توانند فشار باد لاستیک‌های خود را کنترل نمایند. در صورت کاهش فشار تایرها، سنسور هشدار ‌دهنده به حالت اخطار در می‌آید.

جک اس ۵ اتوماتیک

جک اس ۵ اتوماتیک

جعبه فرمان جک اس 5 و هایما اس 7 از نوع الکتریکی حساس به سرعت است که منجر می‌شود تا کنترل خودرو از فرمان‌های هیدرولیک راحت‌تر شود. ستون فرمان جک فقط در دو جهت تنظیم می‌شود؛ اما این امکان در خودرو هایما به‌ صورت 4 جهته است. فرمان هر دو خودرو دارای روکش چرم مصنوعی است. دکمه‌های کنترل سیستم صوتی بیا اینترفیس نیز که طبیعتا روی این فرمان‌ها به چشم می‌خورند.

در قسمت سیستم صوتی، جک دارای آپشن‌های زیادی است که برای نمونه‌ای از آن‌ها می‌توان به نمایشگر لمسی، 6 بلندگو، سامانه نویگیشن، نمایشگر لمسی و خروجی‌های USB، ipod، AUX و بلوتوث اشاره کرد. همچنین دوربین دنده عقب نیز به منظور راحت‌تر شدن پارک خودرو در نظر گرفته شده است. سیستم مولتی مدیای هایما S7 همانند جک S5 است، با این تفاوت که دوربین‌های دید کناری و دید 360 درجه نیز در هایما قرار گرفته‌اند. کاربرد اصلی این دو دوربین اضافه، بیشتر در زمان پارک خودرو و حرکت در ترافیک مشخص می‌شود.

مقایسه آپشن های جک S5 اتوماتیک با هایما S7 توربو

هایما اس ۷ توربو

مالکان می‌توانند بدون استفاده از ریموت به خودرو وارد شوند و سیستم ورود بدون کلید برای آن‌ها درن ظر گرفته شده است. استارت موتور نیز در هر دو خودرو از طریق دکمه صورت می‌گیرد. سیستم تهویه جک به‌ شکل اتوماتیک تنظیم می‌شود و دارای قابیلت تنظیم دو ناحیه‌ای است. تهویه هایما اگرچه به‌ شکل اتوماتیک تنظیم می‌گردد، اما از نوع تک کاناله است. تنظیم صندلی راننده جک اس 5 به‌ صورت برقی انجام می‌شود؛ اما صندلی سرنشین جلو در خودرو مذکور به شکل دستی تنظیم می‌شود. صندلی راننده هایما 8 جهته و برقی تنظیم می‌گردد اما برعکس صندلی راننده جک، دارای حافظه نیست.

مقایسه آپشن های جک S5 اتوماتیک با هایما S7 توربو

جک اس ۵ اتوماتیک

تنظیم صندلی سرنشین هایما نیز همانند جک دستی است. سیستم ایزوفیکس نیز در صندلی‌های عقب هردو خودرو به شکل استاندارد وجود دارد. آینه وسط جک ‌S5 الکتروکرومیک است اما همین آینه در خودرو هایما به شکل دستی تاریک می‌شود. آینه‌های کناری هر دو خودرو دارای قابلیت تاشوندگی برقی و همچنین دارای گرم‌کن نیز هستند. شیشه‌های عقب هایما و جک، شرکتی و دودی هستند و دیگر نیازی به نصب برچسب‌های دودی به‌ شکل افترمارکت روی شیشه‌ آن‌ها نیست. هر دو خودرو دارای سانروف برقی به‌ صورت هستند، اما نمی‌شود از آن‌ها انتظار سقف پانورامیک را داشت.

مقایسه جک اس ۵ با هایما اس ۷ توربو از نظر ایمنی

در قسمت ایمنی، هر دو خودرو عملکرد مشابهی دارند. در هر دوی آن‌ها علاوه بر 2 کیسه هوا در جلو، کیسه‌های هوای کناری نیز قرار گرفته‌اند. کیسه‌های هوای کناری در صندلی‌ها نصب می‌شوند و در زمان برخورد از کنار، وظیفه محافظت از سرنشینان خودرو را بر عهده دارند. بنابراین تعداد ایربگ‌های استاندارد هایما و جک، به چهار عدد می‌رسد. متأسفانه هیچ‌کدام از خودروهای مذکور دارای کیسه‌های هوا پرده‌ای نمی‌باشند. در صورتی که امروزه در اکثر خودروهای به‌روز ، 6 عدد حداقل تعداد ایربگ لازم برای گذراندن تست‌های ایمنی است.

در مسئله پایداری، هم جک و هم هایما دارای سیستم‌های کمکی پایداری هستند. برای هایما سیستم کنترل پایداری (‌ESP) و سیستم کنترل کشش (TCS) در نظر گرفته شده است. وجود دو سیستم مذکور، منجر به ارتقای قابلیت‌های دینامیکی خودرو می‌شود؛ اما برای جک، تنها سیستم پایداری (ESP) درنظر گرفته شده و متأسفانه این خودرو فاقد TCS می‌باشد. در بحث ایمنی لازم‌به‌ذکر است که جک اس 5 با بهره‌مندی از اتاق و شاسی متعلق به هیوندای ix35، خیال مشتریانش را از نظر استحکام اتاق در تصادف، راحت می‌کند؛ اما این به‌ معنای عدم وجود استحکام لازم برای هایما نیست، زیرا ‌در طراحی S7 نیز از کراس اوورهای مزدا الگوبرداری شده است. در مجموع، اگر قصد مقایسه جک ‌S5 اتوماتیک با هایما ‌S7 توربو از نظر ایمنی را داشته باشیم، باید بگوییم که از خودروهای داخلی ما با پلت‌فرم‌های بیست و چند ساله ایمن‌تر هستند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. هایما رو بیشتر دوست دارم 🤔🤔

  2. اتفاقا من واسه خرید خودرو بین این دوتا گیر کرده بودم خیلی ممنون از مقایسه تون