مینی پی سی ASUS PN62

بررسی اجمالی مینی پی سی ASUS PN62 ؛ یک انتخاب قدرتمند و مقرون به صرفه

ایسوس به عنوان تولید کننده نام آشنا در صنعت سخت افزارهای دیجیتال چندین سال است که کامپیوترهای کوچکی برای مصارف مختلف تولید می‌کند. امروز قرار است تا در وب سایت گجت نیور به سراغ یکی از این مینی پی سی‌های جدید به مدل PN62 برویم؛ پیش از شروع بررسی اجمالی این محصول آشنایی با کاربرد این کامپیوترهای کوچک خواهیم داشت.

در حال حاضر تکنولوژی با سرعت بسیار زیادی در حال حرکت است؛ شرکت‌های اصلی تولیدکننده تراشه و پردازشگرها توانستند با فناوری ساخت‌های بهینه شده محصولاتی را روانه کنند تا شرکت‌هایی مانند ایسوس کامپیوترهای کوچک یا هر نوع گجت جذابی را تولید کنند که از ابعاد و مصرف کمتری برخوردار باشند. این موضوع تنها به تولید و استفاده از چیپ‌های رده Mobile منتهی نمی‌‌شود؛ زیرا کاهش لیتوگرافی و مهندسی دقیق، توانسته است قدرت پردازشی کامپیوترهای رده دسکتاپ را برای کامپیوترهای کوچک و قابل حمل نیز به ارمغان بیاورد. در این حال است که شرکت‌های موفقی مانند ایسوس توانستند مینی پی سی هایی را روانه بازار کنند که کارکرد و قدرت کامپیوترهای امروزی را به همراه خود دارند.

به صورت کلی مینی پی سی‌ها برای مصارف تجاری بیشترین استفاده ممکن را دارند؛ پس از آن مصارف روزمره، خانگی و گیمینگ نیز در لیست قرار خواهند گرفت. یکی از مهم‌ترین نکاتی که در مورد این دستگاه‌ها می‌توان گفت مربوط به کاهش ابعاد و اشغال فضای کمتر بر روی میزها است. برعکس کامپیوترهای قدیمی که ما را به یاد شاسی‌های فلزی مشکی خاک خورده می‌اندازند، این مینی پی سی‌ها با کلاسی بسیار بالاتر، سخت افزاری بسیار قدرتمندتر و به‌روزتر می‌توانند جایگزین و راهکاری مناسب برای ارتقای سخت افزاری و کارکردی سازمان‌ها باشد. پشتیبانی از استانداردها و پورت‌ها به‌روز نیز خود یکی از مزیت‌های دیگر این دستگاه‌ها است که طی بررسی به مواردی مهم از این قبیل اشاره خواهد شد.

مینی پی سی ASUS PN62

تاریخچه مصرف و بازخوردهای مصرف‌کنندگان این موضوع را می‌تواند به اثبات برساند که سری PN از کامپیوترهای کوچک ایسوس جزو پرفروش‌ترین‌های هر سال است. این باکس تیره رنگ زیبا تمام آنچه که شما برای استفاده طولانی مدت و راحتی حین پردازش‌های کاری را که دارید را فراهم می‌کند. طبق اطلاعاتی که برند ایسوس علاقه دارد بیشتر به مشتریان خود انتقال دهد، استفاده از پردازشگرهای مرکزی (CPU) نسل دهم اینتل، شبکه بی سیم جدید WiFi6، پورت‌های USB مختلف و به‌روز مانند USB 3.1 Type C به منظور انتقال سریع اطلاعات، استفاده از دو میکروفون و سازگاری با سرویس کورتانا سیستم عامل ویندوز 10 و به‌روزرسانی آینده، گیرنده IR از پیش تعبیه شده برای نرم افزارها و کارهای از راه دور (ریموت)، درگاه‌های مختلف مانند Thunderbolt 3، گارانتی 36 ماهه، ضمانت کارکرد صحیح طی مصرف 7/24 و امکان شخصی‌سازی و تغییر آسان قطعات امکانات اصلی این دستگاه است.

در حال حاضر این کامپیوتر کوچک در مدلی که از پردازنده Core I5-10210U برخوردار است در اختیار رسانه گجت نیوز قرار گرفته تا برای شما عزیزان به صورت اجمالی بررسی شود. مشخصات فنی این دستگاه شامل دو اسلات SO-DIMM برای نصب حافظه‌های سری  DDR4، درگاه‌های SATA و M.2 برای نصب درایوهای ذخیره ساز مانند SSD های پرسرعت، شبکه مستقل بی سیم WiFi6 و بلوتوث 5.0، پورت اترنت 10/100/1000  مگابیت با تراشه گیگابیتی اینتل WGI219V، چیپ صوتی ALC3236-VB2 HD، درگاه خروجی تصویر HDMI، وزن 700 گرم و تاییدیه‌های BSMI/CB/CE/FCC/UL/CCC/Energy Star/C-Tick/WiFi/RF/VCCI است.

مینی پی سی ASUS PN62

این کامپیوتر کوچک با حافظه‌های با فرکانس 2666 مگاهرتز سازگاری دارد تا بتوان در کنار پردازنده‌های جدید سرعت و کارایی بیشتری را در اختیار مصرف کنندگان قرار بدهد. برای این قسمت همانطور که اشاره شد دو اسلات با استاندارد SO-DIMM در دسترس خواهد بود که می‌توان طبق دلخواه خود حافظه‌های DDR4 تا سقف 32 گیگابایت را نصب کرد. شبکه بی سیم WiFi6 نیز خود یکی از مزیت‌های این دستگاه می‌تواند باشد. زیرا این نسل از شبکه بی سیم جدید می‌تواند تا 42 درصد نقاط بیشتری را تحت پوشش خود قرار دهد. همچنین با پیشرفت تکنولوژی کانال‌های ارتباطی، هر کانال با تقسیم به دو زیر کانال می‌تواند در نهایت 4 برابر ظرفیت بیشتری در شبکه جدید برای شما فراهم کند.

طراحی این مینی پی سی به شکلی است که با باز کردن چهار پیچ اصلی در پشت دستگاه می‌توان به تمام سخت افزارهای این دستگاه دسترسی داشت. در این مدل می‌توان بسته به نیاز و انتخاب خود حافظه‌های اصلی و درایوهای ذخیره سازی 2.5 اینچی و M.2 را تغییر دهید. این موضوع که می‌توان هر دو اسلات M.2 و Sata را در اختیار داشت خود یک مزیت اساسی است. زیرا در یک سناریو می‌توان تنها با داشتن یک M.2 پرسرعت کارهای روزمره را به راحتی انجام داد؛ در سناریو بعدی که نیاز به فضای بیشتری برای ذخیره سازی است می‌توان از یک درایو 2.5 اینچی SSD یا HDD استفاده کرد تا فضای ذخیره سازی را چندین برابر افزایش داد.

مینی پی سی ASUS PN62

اگر از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید تا جای ممکن چیزی فضای میز شما را اشغال نکند می‌تواند با استاندارد VESA این دستگاه را به پشت مانیتورها نیز متصل کنید. در این حالت شما کل کامپیوتر و نمایشگر خود را در یک قالب کوچک و زیبا خواهید داشت.

اطلاعاتی که در ابتدا به آنها اشاره کردیم نشان می‌دهد که این دستگاه با کارکردی 3.4 درصد بهتر نسبت به نسل قبلی خود همراه شده است. علاوه بر این، در نسل قبل مصرف کنندگان تنها قادر بودند از حافظه‌هایی با فرکانس 2400 مگاهرتز استفاده کنند. اما به لطف کنترل کننده حافظه بهتر در پردازنده‌های نسل دهمی اینتل می‌توانید حافظه‌هایی تا سقف 2666 مگاهرتز برای PN62 ایسوس انتخاب کنید. در بخش خنک سازی نیز ایسوس ترکیب هیت سینک و ورودی هوا را به طرزی مهندسی کرده است که این عملیات دفع دمای تولید شده برای حافظه‌های M.2 نیز کار کند. یکی دیگر از ویژگی‌های این مینی پی سی این است که از طریق USB 3.1 Tybe C می‌توان به استاندارد شارژ باتری 1.2 دسترسی داشت.

مینی پی سی ASUS PN62

امروزه همه ما محیط کاری شلوغی داریم؛ منظور ما از این محیط دفتر یا میز کار شما نیست بلکه فضایی است که در سیستم عامل شما شلوغ می‌شود. گاها این فضا به قدری شلوغ می‌شود و شما نیاز دارید از دو مانیتور به صورت همزمان استفاده کنید و داشتن یک پردازشگر گرافیکی با مصرف بهینه که بتواند دو خروجی تصویر را به خوبی پشتیبانی کند به شدت احساس می‌شود. این دستگاه می‌تواند با دو خروجی تصویر برای وضوح FHD و یک خروجی تصویر با وضوح 4K را برای شما فراهم کند. تمام این مشخصات آن هم بدون نیاز به یک کارت گرافیک مستقل!

استفاده از بهترین کامپوننت‌های ممکن توانسته است تا نماد استانداردهای معتبری را نیز کسب کند. طبق اطلاعات موجود این دستگاه با استاندارد مصرف برق Green ASUS و Energy Star همراه است. در بخش نویز نیز فن این دستگاه تنها 38 دسی بل نویز از خود ایجاد می‌کند که تنها در لود کامل پردازشی اتفاق خواهد افتاد. می‌توان گفت با یک کامپیوتر قدرتمند و بی صدا مواجه هستیم.

مینی پی سی ASUS PN62

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*