استامینوفن قوی

نوعی استامینوفن قوی به واسطه احتمال بروز مشکلات کبدی جمع‌آوری شد

اخیرا نوع ویژه‌ای از یک استامینوفن قوی به دلیل احتمال بروز مشکلات خطرناک برای سلامت مصرف کنندگان، از بازارهای آمریکا جمع‌آوری شده است.

استامینوفن (acetaminophen) داروی پرمصرف و معروفی بوده که برای مصارف گوناگون به کار گرفته می‌شود؛ در همین رابطه، اخیرا شکل خاصی از استامینوفن قوی از بازارهای آمریکا جمع‌آوری شده است. داروی مورد نظر برای از بین بردن دردهای گوناگون مصرف می‌شود و این‌طور که به نظر می‌رسد، این نوع خاص که قدرت عملکرد آن برای افراد بیشتر از استامینوفن‌های معمولی بوده، می‌تواند باعث بروز مشکلات کبدی شود.

کمپانی‌های مختلفی داروی مورد نظر را با برندهای گوناگون به فروش می‌رسانند و خبر جدید در مورد جمع کردن برندی از این ترکیب، مربوط به اشتباه رخ داده در درج اطلاعات روی ظرف دارو بوده است. این نوع از استامینوفن توسط شرکت “A-S Medication Solutions” ساخته شده و طبق اطلاعات منتشر شده از این کمپانی، نوشته نشدن برخی حقایق تغذیه‌ای مهم روی برچسب دارو باعث می‌شود که برخی مصرف کنندگان به اشتباه از محصول استفاده کرده و دچار مشکلات کبدی شوند.

در بسیاری از کشورهای جهان استامینوفن به عنوان داروی که نیازی به نسخه ندارد، در داروخانه‌ها و فروشگاه‌ها فروخته می‌شود. در صورت مصرف بدون نظارت و خودسرانه، این داروی مسکن معروف مانند محصولات دیگر، می‌تواند مشکلات مختلفی برای فرد به وجود آورد و از طرف دیگر، دانشمندان می‌گویند که استفاده بیش از حد از این محصول باعث بروز بیماری‌های کبدی می‌شود.

جمع‌آوری استامینوفن قوی کمپانی A-S

به صورت معمول هشدارهای ایمنی و سلامتی در مورد استفاده درست از این نوع داروها روی برچسبی با نام “OTC”، روی ظرف یا کارتن دارو نوشته می‌شود؛ با این حال، در مورد اتفاق جدیدی که برای کمپانی داروسازی معروف A-S رخ داده، اطلاعات کافی روی برچسب مورد نظر ارائه نشده بود.

استامینوفن قوی

گفته شده که این داروها از نوع استامینوفن قوی بوده‌اند و شرکت سازنده هم به صورت داوطلبانه، محصولات مشکل‌دار خود را از بازار جمع‌آوری کرده است. طبق اطلاعات موجود، این اقدام A-S شامل پس فرستادن 198 هزار بطری از دارو بوده و خوشبختانه، هیچ گزارشی از بروز مشکلات سلامتی خطرناک و مرگ‌آور برای مصرف کنندگان دارو به ثبت نرسیده است.

در تصویر بالا، یکی از نمونه‌های این بطری‌ها را می‌بینیم که روی برچسب آن اطلاعات کافی برای هشدار دادن به برخی از مصرف کنندگان موجود نیست. شرکت A-S بخشی از این حجم از بطری‌ها را در قالب بسته‌های کمک‌رسانی دارویی، به شرکتی با نام “Humana” داده بود و عکس بالا هم این مجموعه داروها را نشان می‌دهد. این‌طور که به نظر می‌رسد، بطری‌های دارای اطلاعات ناقص، بین 14 ژانویه تا 15 مارس امسال در ایالت متحده توزیع شده‌اند.

در وب‌سایت سازمان غذا و داروی آمریکا اطلاعات مجزایی برای شناسایی بطری‌های جمع‌آوری شده شرکت A-S وجود دارد و مصرف کنندگان می‌توانند با مراجعه به این وب‌سایت، تشخیص دهند که یکی از استامینوفن‌های قوی تولید این شرکت را تهیه کرده‌اند یا خیر.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*