سرویس های گوگل

علت عدم دسترسی کاربران ایرانی به سرویس های گوگل چیست؟

طبق جدیدترین اظهارات یکی از مدیران گوگل، علت عدم دسترسی کاربران ایرانی به سرویس های گوگل مجبور کردن شرکت‌ها به همخوانی با تحریم‌ها است.

یک مهندس نرم افزار و مدیر واحد جیگساو گوگل به عدم دسترسی تعدادی از کاربران ایرانی به سرویس های گوگل اشاره نموده است. وینیسیوس فورتونا در حساب کاربری خود در ارتباط با عدم دسترسی کاربران ایرانی به این سرویس‌ها عنوان کرده است که OFAC (دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی آمریکا) به ردیابی شرکت‌هایی می‌پردازد که جهت همخوانی با تحریم‌ها، کوشش مناسب برای مکان‌یابی کاربران خود انجام نمی‌دهند. توقع می‌رود که تعداد بیشتری از شرکت‌های فناوری مجبور به بستن سرویس‌های خود برای کاربران ایرانی شوند. باید این سیاست تغییر پیدا کند.

سرویس های گوگل

فورتونا در توییت‌هایی به دو نمونه از اقدامات دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی آمریکا اشاره کرده است. یکی از لینک‌های قرار داده شده در توییت مربوط به ژانویه 2021 میلادی است که به تسویه‌ای بین شرکت بیت گو (BitGO) و اوفک به منظور فراهم کردن سرویس کیف پول دیجیتال برای کاربران در مناطق تحریم شده مانند سودان، ایران، سوریه، کوبا و کریمه اشاره شده است.

تخلف شرکت آمازون از مقررات تحریم‌های آمریکا

در توییت بعدی هم به تسویه‌ای بین شرکت آمازون و اوفک اشاره شده که موضوع آن تخلف این شرکت از مقررات تحریم‌های آمریکا است. این اقدام به شرکت‌های آنلاین و تجارت الکترونیک هشدار می‌دهد که نسبت به غربالگری تحریم‌ها هوشیارتر عمل کنند.

این در حالی است که جدیدا بعضی از سرویس های گوگل اعم از سرویس‌های تجاری و غیر تجاری از دسترس کاربران ایرانی خارج شده است. تعداد زیادی از سرویس‌های مذکور تا پیش از این برای کاربران ایرانی محدود بود، اما در حال حاضر حتی با استفاده از فیلترشکن و VPN نیز امکان دسترسی به آن‌ها وجود ندارد. این در صورتی هست که گوگل تا به امروز هیچ بیانیه رسمی در ارتباط با این مسئله منتشر نکرده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*