گوشی های غیر هوشمند

بازار گوشی های غیر هوشمند در ایران همچنان داغ است

دبیر انجمن واردکنندگان تلفن همراه اظهار کرد تعداد گوشی های غیر هوشمند وارد شده به کشور در سال گذشته 2.5 میلیون دستگاه بوده است.

در ماه‌های پیش به علت مشکلات ناشی از کرونا و مشکلات اقتصادی و از طرف دیگر مشکلات واردات، قیمت گوشی چند برابر افزایش یافت. این در حالی است که بازار تلفن همراه مستقیما از بازار ارز تأثیر می‌گیرد و با هر نوسانی در قیمت دلار و به ویژه بالا رفتن قیمت ارز، با تغییراتی مواجه می‌شود.

از طرف دیگر اگر در سال‌های پیش، سبد خرید خانوار در روزهای آغاز سال تحصیلی یعنی واپسین روزهای شهریور و مهر به وسایل مورد نیاز دانش‌آموزان و به ویژه لوازم تحریر اختصاص پیدا می‌کرد؛ اما شرایط برای سال 1399 به علت فراگیری ویروس کرونا به گونه‌ای رقم خورد که آموزش آنلاین دانش‌آموزان و دانشجویان، استفاده از گوشی را برای آن‌ها اجباری کرد و تقاضا برای این دستگاه را بیشتر کرده است.

طی این مدت و با آموزش آنلاین، تعداد کثیری از خانواده‌هایی که توانایی خرید تلفن همراه برای فرزندان دانش‌آموز خود را نداشتند، با سختی‌هایی مواجه بودند. عده‌ای از دانش‌آموزان از موبایل پدر و مادر خود به منظور اتصال به شاد و آموزش آنلاین استفاده می‌کردند و خانوارهایی که بیش از یک فرزند داشتند برای فراهم کردن ابزار الکترونیک از تبلت و گوشی با مشکل رو‌به‌رو بودند.

گوشی های غیر هوشمند هنوز طرفدار دارند

در همین راستا انجمن واردکنندگان تلفن همراه اعلام کرد که در سال کرونایی 1399 با وجود مشکلات موجود برای واردکنندگان، نزدیک به 15 میلیون و 800 هزار دستگاه تلفن همراه به کشور وارد شده که 15 میلیون از آن مصرف شده است. همچنین گوشی های غیر هوشمند هنوز طرفداران خود را دارند، زیرا  در سال قبل 2.5 میلیون دستگاه از این نوع گوشی در بازار ایران به فروش رسید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*