فناوری جدید گوگل

سفر از تهران به اقیانوس آرام از طریق فناوری جدید گوگل

فناوری جدید گوگل این امکان را برای کاربران دارای دستگاه اندرویدی فراهم می‌سازد که به صورت مجازی به آن طرف کره خاکی سفر کنند.

فناوری جدید گوگل با نام Floom از واقعیت افزوده به منظور عبور از زمین استفاده می‌نماید و به تمام کاربران دستگاه اندرویدی این امکان را می‌دهد که به صورت مجازی به طرف دیگر کره زمین سفر کنند. بر اساس جدیدترین داده‌ها نقطه مقابل تهران روی کره زمین اقیانوس آرام است.

فناوری جدید گوگل

این قابلیت، مجموعه قابل قبولی از فناوری به وجود ‌آمده توسط گوگل را با کمک گوگل ارث ارائه کرده است. گوگل برای بار نخست در سال 2001 با ارائه گوگل ارث اولین تجربه کار خود را در اختیار کاربران قرار داد و 4 سال بعد در سال 2005 گوگل مپ روانه بازار شد و اپلیکیشن شرکت در گسترش گستردگی و بزرگی کره زمین سرعت خود را کم نکرد و همچنان به مسیر اصلی خود ادامه داد.

سفر به آن سوی کره زمین با فناوری جدید گوگل

فرض کنید اگر در مکانی که ایستاده‌اید زمین را حفر می‌کردید تا به آن طرف کره زمین بروید. پس از بیرون آوردن سر خود از خاک در چه نقطه‌ای از کره زمین بودید؟ فناوری جدید گوگل همین عمل را به شکل مجازی انجام می‌دهد. Floom به کمک WebXR و گوگل مپ به اجرا درمی‌آید و باید جدیدترین نسخه گوگل کروم روی دستگاه کاربر نصب شده باشد تا کاربر بتواند در زمین تونل بزند و به طرف دیگر کره زمین سفر کند.

جدیدترین فناوری Google trotting در جهان که Floom نام دارد، بیش‌تر از آن که به عنوان ابزار کاربردی شناخته شود، یک ابزار آموزشی و سرگرمی است. گوگل با کمک آزمایش Webx به اشخاص کمک می‌نماید تا به یافته‌های جدید زمین از هر نقطه خاکی بپردازند.

برای استفاده از فناوری جدید گوگل، لازم است که یک دستگاه اندرویدی با جدیدترین نسخه گوگل کروم داشته باشید. آن‌چیزی که در Floom انجام می‌شود نشان‌دهنده این است که یک فناوری AR، چقدر جذاب است، در ابتدا دکمه‌ای مانند گردباد روی نمایشگر ظاهر می‌شود، زاویه دوربین را روی نقطه‌ای که قصد دارید در زمین تونل حفر کنید قرار دهید، دوربین دستگاه طرف دیگر کره زمین را به شما نشان می‌دهد که می‌توانید با بهره‌گیری از اپلیکیشن گوگل ارث، آن مکان را بررسی کنید.

نقشه‌های antipoeds به شما این امکان را می‌دهد که متوجه شوید نقطه مقابل شما در کره زمین کجا است؟ از آنجایی که قسمت زیادی از کره زمین را اقیانوس فرا گرفته است، اکثر اوقات نقطه مقابل جایی که شما قرار دارید یک قیمت از اقیانوس است. برای نمونه اگر شما در هر نقطه‌ای از آمریکای شمالی تونلی را در عرض‌های جغرافیایی شمالی بزنید نهایتا به وسط اقیانوس هند خواهید رسید و طبق همین نقشه، نقطه مقابل تهران روی کره خاکی، اقیانوس آرام جنوبی است و اکثر کاربران تهرانی هم با روشن کردن ویژگی Floom، از اقیانوس آرام سر در می‌آورند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*