فناوری لرزشگیر دوربین سنسور شیفت

سامسونگ مشغول کار روی فناوری لرزشگیر دوربین سنسور شیفت است

بر اساس گزارش‌های اخیر سامسونگ برای توسعه فناوری لرزشگیر دوربین سنسور شیفت (به کار رفته در آیفون ۱۲ پرو مکس) و استفاده از آن در گوشی‌هایش با المپیوس همکاری می‌کند.

گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد سامسونگ احتمالاً با شرکت Olympus برای گوشی‌های هوشمند آینده‌اش همکاری کند. گزارشی که از سوی GalaxyClub.nl منتشر شده نشان می‌دهد این غول کره‌ای در حال کار روی فناوری لرزشگیر دوربین سنسور شیفت است.

ممکن است قبلاً واژه سنسور شیفت به گوش شما خورده باشد. اپل برای نخستین بار در گوشی آیفون ۱۲ پرو مکس خود از این فناوری استفاده کرد. به زبان ساده، مجهز شدن به سنسور شیفت بدان معناست که سنسور دوربین گوشی برای از بین بردن لرزش‌ها در تصاویر/ویدیوها، حرکت می‌کند.

مزایای فناوری لرزشگیر دوربین سنسور شیفت

اپل نیز از این فناوری به عنوان سیستم لرزشگیر اپتیکال دوربین پرچمدار خودش استفاده کرده است. حسگر عریض ۱۲ مگاپیکسلی روی آیفون ۱۲ پرو مکس که بزرگ‌تر از یک حسگر دوربین معمولی است، با کمک آهنرباهای قرار گرفته در لبه‌ها، روی محور حرکت می‌کند. اپل می‌گوید این فناوری اجازه می‌دهد لنز 7P نورگیری بهتر، حساسیت ISO تا ۸۷ درصد بیشتر و لرزشگیر بهبودیافته‌تر داشته باشد. در اینجا به مقایسه دوربین آیفون ۱۲ پرو مکس با گلکسی اس ۲۱ اولترا و چند رقیب قدرتمند دیگر پرداخته‌ایم که مشاهده‌ی آن خالی از لطف نیست.

به نظر می‌رسد در حال حاضر سامسونگ هم مشغول آزمایش یک گوشی با تکنیک لرزشگیر Sensor-shift است و برای نخستین بار همراه گوشی‌های سری گلکسی اس (شاید گلکسی اس ۲۲) به محصولات گلکسی اضافه می‌شود. از آنجا که سامسونگ تأیید کرده امسال قصد عرضه یک گوشی از سری نوت ندارد، پس سری اس تنها پرچمدار امسال سامسونگ خواهد بود که به سنسور شیفت مجهز می‌شود.

البته نباید فراموش کنیم که گوشی‌های انعطاف‌پذیر سامسونگ هم می‌توانند کاندیدای تجهیز به این فناوری باشند. به عنوان مثال ممکن است در گوشی گلکسی زد فولد ۳ نیز شاهد حضور فناوری لرزشگیر دوربین سنسور شیفت باشیم. البته سامسونگ هنوز هیچ یک از این اطلاعات را به صورت رسمی تأیید نکرده است. پس برای کسب اطلاعات بیشتر باید منتظر بمانیم.

لازم بهذکر است که این تکنیک کاملاً متفاوت از تکنیک لرزشگیر اپتیکال عکس رایج است که در اکثر گوشی‌ها استفاده می‌شود. در اینجا لنزهای دوربین و نه خود حسگر تصویر، برای حرکت در طول محور و مقابله با لرزش‌ها به یک بخش محکم متصل شده‌اند. اینکه همکاری سامسونگ و المپیوس برای توسعه این فناوری و به کارگیری آن در نسل آینده گوشی‌های پرچمدار سامسونگ آغاز شده یا اهداف دیگری دارد، موضوعی است که فقط زمان می‌تواند آن را مشخص کند.

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. مررررسی سامسونگ عزیز
    بهترین و اولین بودن تو هر زمینه ای،الکی بدست نمیاد…چیزی که خودت همیشه بودی