واکسن کرونا اسپوتنیک وی

خرید 60 میلیون دوز واکسن کرونا اسپوتنیک وی از روسیه نهایی شد

سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه از نهایی شدن خرید 60 میلیون دوز واکسن کرونا اسپوتنیک وی از روسیه برای 30 میلیون نفر خبر داد.

کاظم جلالی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه عنوان کرد با انجام مذاکرات فشرده با صندوق سرایه‌گذاری‌های مستقیم روسیه (RDIF) و با حمایت وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی این کشور توانستیم قرارداد 60 میلیون دوز واکسن کرونا اسپوتنیک وی روسیه را برای واکسیناسیون 30 میلیون نفر به امضا برسانیم.

جزئیات خرید 60 میلیون دوز واکسن کرونا اسپوتنیک وی

واکسن کرونا اسپوتنیک وی

سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه با اعلام اینکه این قرارداد نهایی شده است بیان کرد طبق این قرارداد از خرداد تا آذر ماه این 60 میلیون دوز بر اساس شیوه‌ای که در قرارداد تعیین شده به ایران وارد خواهد شد. جلالی در خصوص ارسال دوزهای باقیمانده قرارداد فعلی برای 2 میلیون دوز نیز بیان کرد طرف روس متعهد شده تا به‌زودی باقیمانده دوزهای واکسن را در سریع‌ترین زمان به ایران تحویل دهد. گفتنی است تا به امروز 5 محموله واکسن به میزان 520 هزار دوز به ایران ارسال شده است.

تولید مشترک واکسن در ایران

کاظم جلالی در ادامه بیان کرد تا به امروز 2 شرکت ایرانی برای تولید مشترک واکسن در ایران با طرف روس قرارداد امضا کردند و یکی از این شرکت‌ها نیز سلول‌های تولید واکسن را دریافت کرده است. وی در ادامه گفت:

برای دومین شرکت نیز از سوی روسیه سلول‌های کشت و تولید واکسن به‌زودی ارسال می‌شود و کار تولید واکسن را شروع خواهند کرد. سومین شرکت ایرانی هم به طرف روس معرفی شده است، اما تاکنون روسیه در خصوص این شرکت نظر نداده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. موش آزمایشگاهی روسیه و چین مردم ایرانه
    کشور بی صاحب و منزوی دنیا ایران عزیز

  2. این آشغال رو خودشونم تزریق نمیکنن خخخخخ

  3. جالبه – خود ملت روسیه به این واکسن اعتماد ندارن و نمیزنن
    حتی پوتین هم اجازه نداد از این واکسن بزنن بهش
    اونوقت ما پیش خرید میکنیم به تعداد 60 میلیون

  4. روسیه اگه 60 میلیون واکسن داشت مردم خودشو واکسینه میکرد که انقد آمارشون خرابه