عکاسی

عکاسی با خیمه عکاسی چیست و چه کاربردی در عکاسی از محصولات دارد؟

در این مقاله قصد داریم به این سوال بپردازیم که خیمه عکاسی چیست و چه کاربردی دارد؟ پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

خیمه عکاسی یکی از بهترین و کاربردی‌ترین ابزارها در بین عکاسان می باشد که بسیار از افراد برای گرفتن تصویر از محصولات خود از آن بهره لازم را می برند.

این جعبه‌ها دارای مدل‌های بسیار مختلفی هستند و سایزهای بسیاری دارند که می توانید به راحتی محصولات خود را در آنها جای گذاری کنید و با دوربین عکاسی بهترین تصاویر را ثبت کنید.

قبل از خواندن ادامه مقاله به شما پیشنهاد می شود در سایت مکس شاپ از انواع خیمه و لایت باکس‌ها و دوربین عکاسی بازدید کنید.

لایت باکس چه کاربردی در عکاسی دارد؟

از خیمه‌های نوری برای تصویر برداری از انواع اجسام استفاده می کنند. کاربرد اصلی این لایت باکس‌ها از بین بردن بازتاب سطحی نور است.

به عنوان مثال لایت باکس در تصویر برداری باعث می شود، زمانی که می خواهید از جواهرات تصویر برداری کنید سطح براق جواهر، نور را بازتاب نکند و کیفیت عکس‌ها بالاتر برود.

عکاسی

هنگام خرید خیمه عکاسی باید به چه نکاتی توجه کنیم ؟

لایت باکس‌ها تنوع بسیار زیادی ندارد و تمامی این لایت باکس‌ها یک کار انجام می دهند پس به راحتی می توانید با در نظر گرفتن بودجه خود یک لایت باکس مناسب تهیه کنید.

تنها تفاوت در بین آنها سایز و نوری است که در آنها بکار رفته.

در واقع اولین مخاطبان لایت باکس‌ها و خیمه‌ها عکاسی فروشندگان اینترنتی هستند. خیمه و چادرهای عکاسی با ایجاد فضای مناسب، به شما امکان ثبت تصاویر بسیار با کیفیت و شارپ را می دهند.

خیمه‌های نور دارای چه سایزهایی هستند؟

اگر شما هم تازه می خواهید با باکس نور عکاسی کنید و به دنبال یک خیمه با سایز مناسب هستید پیشنهاد می شود که از سایز 60×60 این محصول استفاده کنید.

عکاسی با لایت باکس‌های نور :

بهره وری از دوربین عکاسی به جهت تصویر برداری با خیمه‌های نور کار بسیار راحتی می باشد و تنها با یک مقوای رنگی می توانید بهترین تصاویر را از محصولات خود ثبت کنید.

همچنین می بایست اطلاع داشته باشید کیفیت و مدل دوربین عکاسی تاثیر بالایی بر تصاویر گرفته شده، دارد و هرچه مدل دوربین عکاسی بالاتر باشد تصاویر فوق العاده تری به کاربر ارائه داده می شود.

با این تفاسیر، کاربر می تواند با بهره گیری از یک دوربین عکاسی و خیمه تصاویری منحصر بفرد ضبط کند.

همانطور که مشاهده میکنید مقواها دارای رنگ‌های بسیار متفاوتی هستند که می توانید طبق سلیقه خود، رنگی را برای تصویر خود استعمال کنید تا فضای عکس از جذابیت بالاتری بهره برد.

لایت باکس‌های led و smd

این نوع لایت باکس‌ها بر خلاف دیگر خیمه‌های عکاسی داری نور داخلی می باشند و شما برای استفاده از این نوع باکس نورها هیچ نیازی به منبع نور جداگانه ندارید و فقط کافیست سیم دوشاخه آن را به برق متصل کنید.

برای گرفتن تصویرهای حرفه ای نیز می توانید از تلفن‌های همراه با کیفیت و بروز و دوربین عکاسی استفاده کنید.

علاوه بر خیمه نور به چه تجهیزات دیگری نیاز است ؟

شاید سوالی که ذهن شما را مشغول کرده است این باشد که در کنار خیمه‌های نور به چه تجهیزات دیگری نیاز داریم؟

همانطور که اطلاع دارید خیمه نور به تنهایی جواب گوی تمام کارهای شما نمی باشد و باید تجهیزاتی مانند کیت فلاش استودیویی ، پارچه‌های رنگی، مقوا و یا پرده سبز تهیه شود تا بتوانید از محصولات خود عکس و یا ویدئوهای متنوعی ثبت کنید.

البته می توانید تنها با خود خیمه نور و تصویر زمینه‌های متنوع تصویرهای مورد نظر خود را ثبت کنید و هر ویرایشی که نیاز دارید بر روی آن اعمال کنید.

مناسب ترین مدل خیمه در ایران کدام است؟ چرا؟ 

در بازار ایران مدل‌های بسیاری از خیمه‌های نور موجود می باشد که در هنگام خرید موجب گمراهی می شود اما لزوم دارد بدانید یکی از برندهایی که در بازار ایران بسیار معروف شده Godox می باشد و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.

عکاسی

این برند در ایران متقاضیان بسیاری دارد زیرا که هرچه کیفیت این کالا بالا است، به همان مقدار قیمت این محصول پایین و مناسب است.

علاوه برآن نیاز است بدانید این برند (گودوکس) یکی از شاخص ترین و معروف ترین فعالان در زمینه تولید و توزیع لوازم نورپزدازی تصویر برداری و فیلم برداری عنوان می شود.

جالب است بدانید محصولات این برند در سطح حرفه ای و مبتدی نیز تولید شده که بسیاری از کاربران به همین علت به سمت خرید خیمه Godox جذب شده اند.

در تمام محصولات این کمپانی دو ردیف نور Led تعبیه شده که همین امر باعث می شود به تمام نقاط شئ نور کافی برسد و هیچ سایه ای ایجاد نشود.

( جالب است بدانید هرچه نور ال ای دی‌ها ضعیف تر باشد، دور تا دور شئ سایه می افتد؛ اما زاویه نور نیز بی تاثیر نیست )

نور این ال ای دی‌ها چهل وات است و می توانید منابع نور خود را نسبت به سلیقه تان تغییر دهید تا میزان استفاده از برق کمتر شود و رنگ نورها نیز تعویض شود؛ همچنین این دسترسی به کاربر داده شده تا بتواند میزان نور دهی را تا سقف ده هزار “لومن” بالا ببرد.

دقت نور در این محصول نسبت به دیگر رقبای خود بسیار بالاتر عنوان می شود، همچنین معیار Cri بیش از 100 و معیار Tlsi کمتر از 120 است.

این لایت باکس به 2 شکل مکعب و مربع تولید می شود که سایز این دو مورد با یک دیگر تفاوت دارد؛ همچنین حجم آنها معیارهای مختلفی دارد که برند گودوکس این امر را برای عکاسی از اشیا مختلف انجام داده تا کاربری هر یک از خیمه‌ها دارای اختلاف باشد.

اگر بخواهیم به سایز بندی خیمه‌ها نگاهی داشته باشیم می توانیم به ابعاد: 30 در 30، 40 در 40، 50 در 50 و 60 در 60 اشاره کنیم که تمام ابعاد ذکر شده به جهت بهره گیری در تصویر برداری از اشیا مختلف تولید و در بازار توزیع شده است.

علاوه بر آن یکی از سوالات متداول اکثر کاربران این است که: چگونه می توانیم لایت باکس یا همان خیمه نور را جمع کنیم؟

خیمه نور همانند یک چادر مسافرتی نیاز به یک روش جمع و باز کردن دارد، جالب است بدانید هنگامی که شما این خیمه‌های نور را جمع می کنید سایز آن تقریبا یک سوم ابعاد اصلی می شود.

که در جابجایی، جای گیری در (محیط اتاق، ماشین و…)، و… بسیار تاثیر دارد و به همین علت خرید این نوع لایت باکس‌ها در بین مردم طرفدار بیشتری دارد!

” همچنین در جعبه خرید خیمه یک کیف کوچک و چند مقوای رنگی (رنگ‌های مشکی، سفید، قرمز، آبی و یا… ) وجود دارد که می توان خیمه جمع شده را درون آن به صورت یک دایره جای گذاری کرد. و مقواهای رنگی را در بک گراند خیمه قرار داد ”

حال با تمام این تفاسیر می توانیم به اهمیت خیمه‌های عکاسی بیشتر پی ببریم تا در هنگام خرید دچار گمراهی نشویم.

در این مقاله فقط از یک برند نام برده شد زیرا که تمام درخواست‌های کاربر را می تواند به راحتی انجام دهد و نکته جالب تر که چند بار به آن اشاره شد قیمت خیمه‌های گودوکس است که از 350 هزار تومان شروع و تا 860 هزار تومان ادامه دارد.

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت‌های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. تعبیه را تهویه نوشته اید