پنتاگون صحت ویدیو یوفو هرمی شکل و برخی تصاویر ناشناخته دیگر را تایید کرد

وزارت دفاع آمریکا اخیرا صحت تصاویر و ویدیوهای جدید ثبت شده از یوفو هرمی شکل که با نام یوفو مثلثی هم شناخته می‌شود را تایید کرده است.

یوفو هرمی شکل نام یک شی ناشناس پرنده با ظاهری مثلثی بوده که به تازگی واقعی بودن تصاویر و ویدیوهای ثبت شده از آن توسط پنتاگون ایالت متحده مورد تایید قرار گرفته است. این تصاویر توسط نیروی دریایی ارتش آمریکا تهیه شده‌اند و مدت زیادی از دست به دست شدن آن‌ها در فضای مجازی نمی‌گذرد.

در حالی عموم مردم اشیا ناشناس پرنده را با نام یوفو می‌شناسند، در محافل امنیتی و در میان آژانس‌ها و مجموعه‌های مخفی و غیر مخفی که در این رابطه فعالیت دارند، اسم پدیده هوایی ناشناخته (Unidentified Aerial Phenomena) یا یو ای پی (UAP) برای توصیف اشیا مورد نظر به کار گرفته می‌شود. تفاوت چندانی بین این دو اصطلاح به ظاهر متفاوت وجود ندارد، اما باید گفت که وزارت دفاع آمریکا و سایر مجموعه‌های مسئول، پدیده یو ای پی را شدیدا جدی می‌گیرند.

البته اصطلاح یوفو کمی با تئوری‌های توطئه و ادعاهای عجیب و غریب اشخاص گوناگون گره خورده و وقتی این اسم به گوش می‌رسد، بسیاری از مخاطبان به یاد تصاویر عجیب و غریب و دخالت آدم فضایی‌ها می‌افتند. این در حالی بوده که پدیده یو ای پی که گاهی اوقات با عنوان وسایل هوایی غیر معمول (AAV) هم شناخته می‌شود، بسیار واقعی بوده و عملا ارتباطی با تئوری‌های توطئه و نظریه‌پردازی‌های عجیب و غریب افراد خیال‌پرداز ندارد.

یو ای پی‌ها اشیا و وسایل پرنده‌ای هستند که شواهد محکمی از واقعی بودن آن‌ها به شکل عکس و فیلم وجود دارد و به علاوه، نه کارشناسان ارتشی و نه دانشمندان متخصص، قادر به توجیه وجود این اشیا نیستند.

ویدیو یوفو هرمی شکل

در رابطه با بحث یوفوها، در سال 2019 تصاویر بالا که توسط نیروی دریایی ارتش آمریکا ثبت شده بود، در فضای آنلاین دست به دست شد. همان‌طور که دیدیم، وسیله پرنده مثلثی شکلی در ویدیو مشخص بوده که تاکنون هیچ کس ماهیت واقعی آن را مشخص نکرده و به علاوه این ویدیو، در سال گذشته تصاویر زیر از طرف شخص دیگری در توییتر منتشر شد که یک شی ناشناس پرنده را نشان می‌دهد.

پنتاگون صحت ویدیو یوفو هرمی شکل و برخی تصاویر ناشناخته دیگر را تایید کرد پنتاگون صحت ویدیو یوفو هرمی شکل و برخی تصاویر ناشناخته دیگر را تایید کرد

در حالی که اطلاعاتی در مورد ماهیت این یو ای پی‌ها در دست نیست، پنتاگون به تازگی تایید کرده که ویدیو یوفو هرمی شکل و تصاویری که در سال گذشته منتشر شدند، واقعی هستند. سوزان گو (Susan Gough)، سخنگوی پنتاگون در بیانه‌ای که به چندین رسانه فرستاده شده، رسما تایید کرده که این تصاویر توسط نیروی دریایی ارتش تهیه شده‌اند و صحت آن‌ها کاملا قابل تایید است. به گفته گو، کارگروه یو ای پی وزارت دفاع این عکس‌ها و ویدیوها را در دستور کار تحقیقات خود قرار داده و مشغول بررسی ماهیت آن‌هاست.

البته نکته اینجاست که خبر بیانیه جدید پنتاگون به همین‌جا ختم می‌شود و هیچ اطلاعات دیگری در مورد نتایج تحقیقات وزارت دفاع ایالت متحده در دست نیست. گو در ادامه بیانیه اظهار کرده که به دلیل مسائل امنیتی و به منظور جلوگیری از درز کردن اطلاعاتی که احتمالا در آینده توسط دشمنان ایالات متحده مورد استفاده قرار خواهند گرفت، هیچ جزئیاتی در رابطه با موضوع یوفو هرمی شکل و تصاویر دیگر منتشر نمی‌شود.

جزئیات محرمانه

به گفته سخنگوی پنتاگون، جزئیات مشاهدات انجام شده در سال 2019 و سال گذشته در اختیار عموم قرار نمی‌گیرند و نتیجه بررسی کارشناسان و سایر تحقیقاتی که در رابطه با ماهیت اشیا ناشناس دیده شده، انجام خواهد شد هم محرمانه باقی می‌مانند. تصاویر اخیر یو ای پی‌ها توسط فیلم‌سازی با نام جرمی کوربل (Jeremy Corbell) در فضای مجازی منتشر شده و به گفته این شخص، جلسات مختلفی با موضوع اطلاع‌رسانی در مورد بحث اشیا پرنده ناشناس در سطوح گوناگون امنیتی، توسط دفتر اطلاعاتی نیروی دریایی برگزار شده است.

کوربل می‌گوید که در مورد داده‌های به اشتراک گذاشته شده در این جلسات، اطلاعات موثقی دارد و به نظر می‌رسد که از این طریق، جزئیات ارزشمندی در رابطه با اتفاقات سال‌های گذشته و آنچه نیروی دریایی آمریکا در آسمان مناطق تحت کنترلش دیده، منتشر می‌شود.

در مورد ویدیو یوفو هرمی شکل بالا گفته شده که این تصاویر توسط خدمه کشتی یو اس اس راسل (USS Russell)، در جولای 2019، در سن دیگو آمریکا ثبت شده‌اند. با اینکه در کلیپ مورد نظر تنها یک یو ای پی مثلثی شکل دیده می‌شود، شاهدان عینی سوار بر کشتی گفته‌اند که در زمان مشاهده این پدیده سه یوفو مثلثی در ارتفاع 210 متری یو اس اس راسل مشغول پرواز بودند. طبق صحبت‌های کوربل، در مورد دیگری از مشاهده اشیا پرنده ناشناس، خدمه کشتی یو اس اس اوماها (USS Omaha) نوعی وسیله کروی شکل را دیده‌اند که از آسمان به داخل آب فرو رفته و ناپدید شده است.

یوفو هرمی شکل و یوفوهای دیگر

پنتاگون صحت ویدیو یوفو هرمی شکل و برخی تصاویر ناشناخته دیگر را تایید کرد

کارگروه یو ای پی وزارت دفاع در مورد مشاهده این یوفو کروی شکل (عکس بالا) اعلام کرده که شواهدی از ته‌نشین شدن وسیله ناشناخته در کف اقیانوس وجود ندارد. به گفته سخنگوی پنتاگون در ابتدا تصور شده که یوفو کروی مورد نظر در آب غرق شده، اما در بررسی منطقه توسط زیردریایی‌های وزارت دفاع آثاری از این اتفاق پیدا نشده است.

تصاویری هم که در بالا از کابین خلبان یک جت جنگی دیدیم، همگی در یک روز از ماه مارس 2019، با موبایل آیفون افسر سیستم تسلیحاتی سوار بر جت اف 18 نیروی دریایی، تهیه شده‌اند. این جت جنگی در آن زمان بر فراز منطقه‌ای در نزدیکی ویرجینیای آمریکا پرواز می‌کرده است.

برای یوفو هرمی شکل و سایر اشیا پرنده ناشناسی که به تازگی توسط خدمه نیروی دریایی آمریکا دیده شده‌اند، اسم‌های متفاوتی انتخاب شده و در حالی که برخی از ارتباط این وسایل به تجهیزات جاسوسی کشورهای رقیب آمریکا صحبت می‌کنند، تا به امروز اطلاعات دقیقی در مورد ماهیت این پرنده‌ها در دست نیست.

با اینکه هنوز سوال‌های بی‌پاسخ زیادی در مورد پدیده‌های مورد نظر وجود دارد، بیانیه جدید وزارت دفاع و اطلاعات منتشر شده توسط کوربل به خوبی نشان می‌دهند که پنتاگون همچنان مشغول تحقیق و بررسی موضوع اشیا پرنده ناشناس است. همان‌طور که اشاره شد، موضوع یو ای پی‌ها برای نهادهای امنیتی فوق‌العاده مهم بوده و از آنجایی که هرکدام از این اشیا ناشناس می‌توانند تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا به وجود آورند، کارشناسان ماهری مشغول بررسی ماهیت یوفوهای مورد نظر هستند.

تحقیقات شفاف و منطقی

کوربل به همراه سایر کسانی که نقش فعالی در این ماجراها دارند، اطلاعات خود را به امید روشن شدن موضوع اشیا پرنده ناشناس با عموم مردم به اشتراک می‌گذارند. به گفته این فیلم‌ساز در صورت دسترسی علاقه‌مندان و مخاطبان به جزئیات تحقیقات در دست انجام، احتمال منطقی‌تر و شفاف‌تر شدن بررسی‌ها بیشتر می‌شود و در نهایت شانس رسیدن به جواب‌های قانع کننده هم بالاتر می‌رود.

افسر اطلاعاتی با سابقه‌ای که نامش فاش نشده به کوربل گفته که موضوع مشاهده یو ای پی‌ها و مخصوصا یوفو هرمی شکل به دلیل مشخصی در مسیر تحقیقات وزارت دفاع قرار گرفته‌اند و باید به این اتفاقات به چشم فرصتی برای بررسی‌های آینده نگاه کنیم. این افسر عالی‌رتبه می‌گوید که با وجود بیشتر شدن تعداد مشاهدات یو ای پی‌ها، تحقیقات دقیق و اصولی در عصر حاضر بیشتر از هر زمان دیگری اهمیت دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. نکته عجیبش اینه چرا اینا لامپ دارن ؟ الانم به وضوح لامپ های چشمک زنش مشخص بود

  2. جالب بود ممنون از این پست هیجان انگیز