آئودی

تصاویر و مشخصات خودرو مفهومی آئودی A6 e-tron منتشر شد

آئودی اخیرا دست به انتشار تصاویر مفهومی از جدیدترین خودرو الکتریکی خود با نام آئودی A6 e-tron زده است. در ادامه مطلب با گجت نیوز همراه باشید.

شرکت آئودی همزمان با برگزاری نمایشگاه خودرو شانگهای، تعداد محدودی تصاویر از خودرو جدید خود را منتشر کرد؛ ماشینی که در آینده‌ای نه چندان دور معرفی می‌شود و درواقع یکی از مهم‌ترین مسیرهای تولید برای Audi را در دست خواهد داشت. آئودی A6 e-tron نامش را از یکی از قدیمی‌ترین خط تولیدهای این شرکت آلمانی به ارث برده است. اما بقیه موارد در مورد آن کاملا مدرن و بدیع هستند.

سری A6 برای دوستداران Audi شاید آشنا باشد اما ای 6 ای ترون تا حد زیادی با A6 معمولی متفاوت است. با استانداردهای آئودی، این ماشین یک “اسپرت بک” به شمار می‌رود (ترکیب سدان، هاچ بک و فست‌ بک کوپه). پشت ماشین هاچ بک کشیده است که هم در زیبایی و هم در تقویت آیرودینامیک آن نقش به سزایی بازی می‌کند. به نظر می‌آید این استراتژی و سبک طراحی در خودروهای الکتریکی و گرانقیمت به یک الگو تبدیل خواهد شد. شرکت مرسدس بنز هم اخیرا با معرفی EQS نشان داد که دنباله رو همین الگو است.

آئودی

آئودی A6 e-tron به اندازه ماشین EQS مرسدس بنز تابع قوانین آیرودینامیک نیست. درحالی که ضریب مقاومت Audi جدید 0.22 است، مرسدس به عدد 0.20 دست یافته است. اما Audi این مورد را به رقیبش واگذار کرده تا از طراحی بهتر و زیباتری بهره مند شود. حرکتی که با نگاه به کانسپت دو ماشین کاملا منطقی به نظر می‌رسد. آئودی تا حدی آیرودینامیک را فدا کرده تا از ساخت ماشینی که شبیه یک سنگ رودخانه‌ای است اجتناب کند.

این ماشین الکتریکی از لاستیک‌هایی 22 اینچی استفاده می‌کند. در حالی که در قسمت جلوی آن شاهد سپری بسیار زیبا هستیم. از آن جایی که با یک ماشین الکتریکی طرف هستیم، دیگر نیازی به تهویه موتور از طریق منافذ گارد جلوی ماشین نیست و با یک طراحی یک دست و کاملا صیقل خورده در قسمت جلویی ماشین رو به رو هستیم. چراغ‌های جلوی ماشین هم حالتی برآمده رو به بیرون دارند و از تکنولوژی دیجیتال ماتریکس ال ای دی Audi استفاده می‌کنند.

آئودی ای 6

سیستم روشنایی A6 e-tron موردی است که شرکت آئودی به شدت بر روی آن مانور داده است. برای مثال چراغ‌های جلوی این ماشین قادر هستند به صورت اتوماتیک و در هنگام عبور از کنار ماشین‌های لاین مخالف، از شدت تابش خود کم کنند تا از آزار راننده مقابل اجتناب شود. اما جذاب‌ترین ویژگی چراغ‌ها این است که می‌توانند یک بازی را به صورت پروژکتور روی دیوار رو به روی ماشین بیندازند تا سرنشین بتواند از داخل ماشین سرگرم شود. طراحان حتی دست به ساخت یک بازی ویدئویی هم زده‌اند که به وسیله یک گوشی هوشمند کنترل می‌شود.

آئودی ای 6

چراغ‌های ماشین می‌توانند نقش پروژکتور را ایفا کنند

در قسمت عقبی ماشین، یک صفحه OLED کشیده قرار دارد که می‌توان طرح‌ها و رنگ‌های متفاوت و حتی انیمیشن‌های مختلفی را بر روی آن شخصی سازی کرد. به کارگیری چراغ‌های ال ای دی دور تا دور ماشین، این امکان را می‌دهد تا علایم و دستورات بر روی سطح جاده نمایان شود. مثل علامت راهنما به چپ و راست، علامت خطر، نشانگر باز کردن در و موارد دیگر. حتی راننده قادر است پیام‌های نوشتاری بر روی جاده نمایش دهد تا سایر رانندگان را از وقایع جاده‌ای باخبر کند.آئودی ای 6

قسمت داخلی آئودی A6 e-tron هنوز در دست توسعه است. البته منظور دقیق‌تر این است که Audi هنوز طراحی این قسمت را هم شروع نکرده که نکته بسیار عجیبی به شمار می‌رود. با نگاهی به طراحی کابین مشابه در نسخه‌های SUV، اسپرت بک و GT این سری، می‌توان انتظار داشبورد لمسی دو تکه آئودی را در این ماشین داشت. همانطور که سازنده‌ها قول داده‌اند، فضای بیشتر درون کابین هم یکی دیگر از انتظارات طرفداران محسوب می‌شود که به لطف اجزای مکانیکی کم‌تر در مقایسه با سدان بنزین سوز آن محقق شده است.

آئودی ای 6

از لحاظ ابعاد هم این نسخه مشابه A6 سدان است و فقط 16 فوت درازتر و تقریبا 6.5 فوت عریض‌تر دیده می‌شود. اما شباهت های این دو ماشین، همینجا به پایان می‌رسد. درست است که سری A6 یک نام مستقل را یدک می‌کشد اما درواقع بر اساس پلتفرم MLB طراحی شده است. اگرچه A6 e-tron هم یک اسپرت بک محسوب می‌شود، اما آئودی قصد ندارد A7 اسپرت بک را زیر سایه این ماشین قرار دهد. به همین دلیل احتمال دارد که طراحی بدنه دیگری هم برای e-tron در نظر گرفته شود.

در نهایت می‌رسیم به موتور و قلب تپنده این ماشین الکتریکی که از پلتفرم MEB، ساخته شده توسط شرکت فولکس واگن استفاده می‌کند. ماشین A6 e-Tron متکی طراحی PPE و 800 واتی، مخصوص ماشین‌های تمام الکتریکی است. این طرح که حاصل همکاری آئودی و پورشه است، بر روی ماشین‌های مجلل الکتریکی تمرکز کرده است. برخلاف طرح MEB که برای مدل‌های در دسترس و میان رده طراحی شده است.

PPE طرح منعطفی محسوب می‌شود و آئودی ادعا می‌کند که رانندگان دارای دو گزینه خواهند بود. استفاده از یک موتور و دیفرانسیل جلو یا استفاده از دو موتور e-quattro و حالت AWD تمام دیفرانسیل، گزینه‌های خریداران خواهند بود. PPE این توانایی را دارد تا قدرت 100 کیلووات در ساعت را در اختیار چرخ‌های ماشین قرار دهد.

سیستم تعلیق ماشین از تعدیل‌ کننده‌های منعطف یا Adaptive بهره مند است. دو موتور الکتریکی این ماشین 350 کیلووات انرژی و 800 نانومتر گشت‌ آور دارد. طبق ادعای سازندگان، صفر تا 100 این ماشین زیر 4 ثانیه رقم می‌خورد. حتی اگر ماشین روی حالت کم‌مصرف باشد هم قاعدتا باید در کم‌تر از 7 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد.

طبق آزمایش‌های WLTP شرکت آئودی ادعا می‌کند که خودرو ای 6 ای ترون می‌تواند مسافت 435 مایل را در یک بار شارژ طی کند. هرچند این رقم در تست‌های EPA تا حد چشم‌گیری کم‌تر است. زمانی که صحبت از شارژ کردن می‌شود، قدرت 270 کیلو وات شارژ از جریان مستقیم برق (DC) قابل پشتیبانی است. فقط 10 دقیقه زمان شارژ به خودروی خود دهید تا 180 مایل دیگر هم بتواند مسافت طی کند.

آئودی ای 6

حقیقت این است که خودروسازها عاشق عرضه تصاویر مفهومی از جدیدترین طرح‌های خود هستند و معمولا این طرح‌ها به مرحله تولید نمی‌رسند. خبر خوب این است که اگرچه بسیاری از جزئیات A6 e-tron هنوز جای کار دارند، اما آن‌ها برنامه دارند تا یک ماشین الکتریکی با همین طرح منتشر کنند.

با اعلام سازندگان انتظار می‌رود نسخه تولیدی این ماشین تا دو سال دیگر یا کمی دیرتر رونمایی شود. این دومین ماشین آئودی بر پایه PPE است که پشت سر Q6، ماشین SUV این شرکت قرار می‌گیرد. مدل Q6 قرار است در اواخر سال 2022 میلادی رونمایی شود و نهایتا در سال 2023 روانه بازارهای جهانی شود.

نظر شما چیست؟ آیا ماشین A6 e-tron پتانسیل رقابت در بازار داغ خودروهای الکترونیک را دارد؟ نظرات خود را با گجت نیوز به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. واقعا زیباست. خوبی آئودی اینه که طرح مدل تولیدی خیلی نزدیک به مفهومیاست. یه اینه بغل و دستگیره در میذاره و تمام.

  2. بیشتر اسپرت به نظر میاد تا لوکس.

  3. طراحی زیبایی داره .. امیدوارم نسخه SUV هم با این طراحی بسازن

  4. عجب طراحی زیبایی
    چشم نوازه

  5. خیییلی جذابه
    امیدوارم طرح نهاییش هم به این تصاویر نزدیک باشه

  6. چقدرررر خوشگله😍
    من خیلی از این سینی پنجره های توپر ماشینای برقی خوشم میاد.

  7. زیباترین ماشین برقی