جنسیس جی80

جنسیس G80 الکتریکی چیزی فراتر از یک سدان لوکس است

جنسیس G80 الکتریکی برای اولین بار در نمایشگاه اتومبیل شانگهای رونمایی شد و حالا می‌توانیم به طور کامل بررسی کنیم که با چه ماشینی طرف هستیم.

شرکت جنسیس در گذشته قول یک ماشین تمام الکتریکی را داده بود و حالا با برگزاری یکی از مهم‌ترین نمایشگاه‌های اتومبیل، دست به معرفی نسخه تمام الکتریکی جنسیس G80 زده است که نسخه سدان آن را به یک اتومبیل AWD (دو دیفرانسیل با چهار چرخ محرک) تبدیل می‌کند.

جی 80 سدان دارای یک موتور توربو شارژ بنزین سوز با دو مدل 2.5 و 3.5 لیتری  است و در واقع ماشینی دیفرانسیل عقب به شمار می‌رود. اما در مقابل لکسوس G80 الکتریکی می‌تواند بر اساس شرایط جاده بین دو گزینه RWD (دیفرانسیل عقب) و AWD تعویض انجام دهد. یکی دیگر از ویژگی‌های بدیع آن، سیستم قطع کننده فعال (DAS) است که به صورت انتخابی، قدرت شفت و میل محور را غیرفعال یا تنظیم می‌کند تا امکان سوییچ بین گزینه‌های ذکر شده مقدور شود.

جنسیس جی 80

نتیجه این است که ماشین الکتریکی Genesis در 4.9 ثانیه از 0 تا 100 کیلومتر در ساعت را پر می‌کند که البته مربوط به حالت AWD آن می‌شود. در مبحث مسافت و طبق آزمایش‌های NEDC این ماشین قادر است 310 مایل مسافت را با شارژ کامل طی کند که البته این عدد قطعا در آزمایش‌های EPA آمریکا کم‌تر خواهد بود. نکته قابل ستایش در مورد جنسیس G80 فست شارژ 350 کیلو واتی آن در اتصال به جریان مستقیم است که در واقع به راننده این امکان را می‌دهد تا در 22 دقیقه شارژ ماشین را از 10% به 80% برساند که فوق‌العاده به نظر می‌رسد. این دستاوردهای چشم‌گیر باعث می‌شوند که هرروز به آینده ماشین‌های الکتریکی و همه گیری آن‌ها در آینده‌ای نزدیک خوشبین باشیم.

جنسیس جی 80

طراحی پایه این ماشین از حالت‌های قابل تعویض 400/800 ولتی پشتیبانی می‌کند تا بتواند از انواع شارژرهای متفاوت استفاده کند. ویژگی V2L این ماشین هم به شدت جذاب است که آن را به یک باتری متحرک چرخ‌دار تبدیل می‌کند. جی 80 قادر خواهد بود تا برق یک خانه را در شرایط قطعی برق یا سایر شرایط اضطراری تامین کند. سازندگان ادعا کرده‌اند که ماشین الکتریکی آن‌ها قادر به توزیع 3.6 کیلو وات برق است که حتی از مقدار برق مورد نیاز یک خانه نورمال، بیشتر محسوب می‌شود.

قسمت بیرونی ماشین جدید Genesis هم از طراحی دلربایی بهره مند شده است که با نسخه بنزین سوز جی 80 تفاوت‌هایی دارد. سپر شانه‌ای شکل با حالت مشی، جای خود را به الگوی جی ماتریکس داده است. در گوشه بالایی سمت راست، دریچه‌ای برای پورت شارژ تعبیه شده که با دو خط کرومی تزئین شده تا با استایل زیبای ماشین همخوانی پیدا کند.

جنسیس جی 80

در داخل ماشین هم شرکت جنسیس از مواد اولیه شناخته شده خود استفاده کرده که با اصلاحات کوچکی همراه شده است. برای صندلی‌ها، کنسول و زیر دستی‌های جلویی از چرم طبیعی خشک شده استفاده شده است. در حالی که قسمت‌های چوبی ماشین از الوار بازیافت شده ساخته شده‌اند. PET بازیافت شده – پلاستیکی که در بطری‌های آب به کار می‌رود – هم در قسمت‌های دیگر به کار گرفته شده است.

خودرو جنسیس GV80 SUV تعدادی از امکاناتش را به این ماشین هم اهدا کرده است که می‌توان به سیستم کنترل صدای جاده‌ای اشاره کرد. این سیستم سکوت بیشتر درون کابین را به همراه می‌آورد. این سیستم سروصدای سطح جاده را آنالیز می‌کند و سپس با تولید امواج صوتی مخالف سروصدا را خنثی می‌کند. یکی دیگر از تکنولوژی‌های پیشرفته ماشین، کنترل الکتریکی سیستم تعلیق Genesis نام دارد که از تکنولوژی بررسی سطح جاده سود می‌برد. این تکنولوژی داری یک دوربین در جلوی ماشین است که آسفالت روبه رو ماشین را اسکن می‌کند و با تنظیم سیستم تعلیق خودرو از تکان خوردن کابین در مواجهه با برآمدگی و چاله‌های سطح جاده جلوگیری به عمل می‌آورد.

اگرچه جنسیس ماشین جی 80 الکتریکی را در چین رونمایی کرده است، اولین نمونه‌های این خودرو در کره جنوبی عرضه می‌شوند. ضمنا تایید شده است که ماشین‌های الکتریکی این شرکت به آمریکا و کانادا هم راه خواهند یافت. اطلاعات بیشتر درباره مدل‌های مربوط به این دو منطقه در جریان سال جاری میلادی ارائه خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. از طراحی خصوصا عقب خوشم نیومد. از طرفی با موتور 3.5لیتری توربو توان حداقل 400 اسب باید میگرفت. گاهی بعضی چیزها لازمه.

  2. قیمتش نسبت به سدان های لوکس دیگه مناسب به نظر می‌رسه
    هرچند برای ما فرقی نمی کنه

  3. واقعا قشنگ و اشرافیه. رنگ خاصو جالبی هم داره. عاشق قسمت منحنی سقف و عقبشم.

  4. شرکت های کره ای؛ کیا و هیوندا، تقریبا استارت کارشون رو با شرکت های داخلی ما زدند.

    اما مدیریت خرد و کلان غلط، ببینید مارو به کجا و اینها رو به کجا رسوند:/

  5. از کنار شبیه Audi S7 هستش و جلو کلاس Mercedes Class S .

  6. چقدر شبیه نسل قبلی s 500 هست .