بازی Breathedge

بازی Breathedge و 8 نکته برای تازه واردها

بازی Breathedge شما را در اعماق فضا رها می‌کند و با چالش‌های زیادی رو به رو می‌شوید؛ نکات زیر می‌توانند در این مسیر کمک کننده باشند.

بازی Breathedge یک اثر فضایی سبک بقا است که از عناصر ماجراجویی هم بهره می‌برد. اگر این اثر را به تازگی آغاز کرده‌اید، نکات زیر را در ذهن داشته باشید.

این بازی توسط استودیوی رد روینز (RedRuins Softworks) ساخته شده و شما را در فضای سرد و بی‌رحمی قرار می‌دهد. این اثر را معمولا نسخه فضایی بازی سابناتیکا (Subnautica) توصیف می‌کنند، اگر چه در مقایسه با آن طنز بیشتری دارد و تمرکز اصلی‌اش بر روی گشت و گذار است تا مبارزه و ساخت پایگاه.

راهنمای بازی Breathedge برای تازه واردها

پس از ورود به محیط بازی، با آیتم‌ها و منابع مختلفی رو به رو می‌شوید که در اطراف سفینه فضایی مخروبه، انباشته شده‌اند. بازی، موانع زیادی را در مقابل شما قرار می‌دهد که گاهی سرگیجه‌آور می‌شوند، بنابر این مهم است که بدانید باید بر روی چه چیزهایی تمرکز کنید و چه کارهایی انجام دهید.

– اهمیت ذخیره سازی

بازی Breathedge

از آنجایی که فهرست‌ آیتم‌های (Inventory) محدودی دارید و معمولا هم با کمبود اکسیژن رو به رو می‌شوید، احتمال زیادی وجود دارد که مرتکب اشتباهات مختلف شوید و شکست بخورید. به جز معضل خفگی، در محیط‌های وسیع اثر، با مناطقی رو به رو می‌شوید که دارای سرمای شدید یا تشعشعات هسته‌ای هستند.

ذخیره خودکار بازی تنها زمان‌هایی انجام می‌شود که وارد یک ایستگاه تازه می‌شوید و این کافی نیست. بنابر این در گشت و گذارهای خود، باید به وفور بازی را سیو (Save) کنید تا پیشرفت‌های خود را از دست ندهید و نگران اتفاقاتی که می‌افتد، نباشید. علاوه بر این، گاهی ممکن است در یک موقعیت بد گرفتار شوید که راه فراری از آن وجود ندارد، بنابر این توصیه می‌کنیم که بازی را بر روی چند اسلات (Slot) مختلف ذخیره کنید تا اگر سیو قبلی شما کارآمد نبود، بتوانید به عقب‌تر هم بازگردید و از آنجا کار را آغاز کنید.

– همه چیز را اسکن کنید

بازی Breathedge

تقریبا می‌توانید با همه آیتم‌های بازی تعامل داشته باشید، اگر چه برای جمع آوری بعضی از منابع همانند شیشه، به تجهیزات مخصوص نیازمند هستید. آیتم‌ها و ابزارهای جدید، در هر گوشه سفینه مخفی شده‌اند و بسیاری از آن‌ها ضروری هستند. بازیکنان باید از ازدحام بیش از حد منابع در فهرست آیتم‌ها دوری کنند اما در عین مهم است که همه بخش‌ها را به خوبی جستجو کنید تا هیچ چیز مهمی از قلم نیفتد.

«اسکنر» یکی از مهم‌ترین تجهیزات بازی است که آن را از همان اوایل می‌توانید به دست بیاورید. پس از اینکه از کپسول خود بیرون آمدید، با یک درب قفل شده رو به رو می‌شوید که یک اسکنر به پنل سمت راست آن متصل است. با کلیک کردن بر روی اسکنر، طرح اولیه‌اش (Blueprint) را باز می‌کنید و می‌توانید آن را بسازید. این اسکنر به شما کمک خواهد کرد تا بلوپرینت‌های تازه‌ای پیدا کنید و تجهیزات بهتری بسازید.

– کار را با آیتم‌های کوچک آغاز کنید

بازی Breathedge

هنگامی که برای اولین بار از ایستگاه خارج می‌شوید و به خلاء قدم می‌گذارید، با قطعات معلق زیادی رو به رو می‌شوید که به آرامی در فضا در حرکت هستند. بعضی از تکه‌های بزرگ‌تر را می‌توان با دست شکست اما بهترین کار این است که منابع کوچک‌تر را جمع آوری کنید.

اشیای کوچک هم فضای کمتری را در فهرست آیتم‌ها اشغال می‌کنند و هم در زمان، صرفه‌ جویی خواهید کرد. پس از اینکه یک ایستگاه دی‌باگینگ یا همان اشکال زدایی (Debugging station) ساختید، می‌توانید یک دستگاه اوراق کننده هم بسازید و با آن تکه‌های بزرگ‌تر اطراف پایگاه را به خوبی تفکیک و تجزیه کنید. این زباله‌های فضایی یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای دستیابی به منابع جدید هستند.

– بالن‌های اکسیژن بسازید

بازی Breathedge

با اینکه از مرحله دوم با دشمنان هم رو به رو می‌شوید اما بزرگ‌ترین دشمن شما در بازی، فضا است. برای اینکه بتوانید سفرهای طولانی‌تری در اطراف پایگاه داشته باشید، باید راه‌های تازه‌ای برای به دست آوردن اکسیژن پیدا کنید.

پس از اینکه به اندازه کافی آلومینیوم پیدا کردید، می‌توانید لباس فضانوردی خود را ارتقا دهید و با این کار اکسیژن بیشتری در دسترس شما خواهد بود. علاوه بر این، در اطراف خرابه‌ها اگر کمی جستجو نمایید، با یک بالن رو به رو می‌شوید. آن را پیدا کنید و طرح اولیه‌اش را بدست بیاورید تا بتوانید در ادامه یکی برای خودتان بسازید. برای ساخت این بالن‌های اکسیژن، به کاندوم هم نیازمند هستید و آن‌ را می‌توانید از کمدهای شناور پیدا کنید.

– جمع آوری آب و غذا

بازی Breathedge

همانند اکثر عناوین سبک بقا، باید در کنار پیشرفت‌، به فکر نیازهای اولیه شخصیت خود نیز باشید. خوشبختانه، بازی Breathedge در این زمینه چندان نامهربان نیست. گرسنگی و تشنگی بسیار تدریجی کاهش پیدا می‌کنند و برای بدست آوردن یا درست کردن غذا و آب، زمان کافی خواهید داشت.

آب را می‌توانید از تکه‌های یخ شناور اطراف ایستگاه پیدا کنید. با از بین بردن سیارک‌ها (Asteroids) هم می‌توانید یخ بدست بیاورید که علاوه بر آب، برای درست کردن غذا نیز مفید هستند. غذا را می‌توانید با تلفیق آب و ماده‌ای مغذی به نام گوو (Goo) درست کنید. در ضمن، از جمع آوری بیش از اندازه غذا خودداری کنید زیرا فهرست آیتم‌ها را پر می‌کنند و در گشت و گذارها، بدون شک به جای خالی زیادی نیازمند هستید.

– برای ماموریت‌های طولانی، قطعات یدکی به همراه داشته باشید

بازی Breathedge

همان طور که بالاتر هم اشاره شد، یکی از اولین آیتم‌هایی که باید بسازید، یک دستگاه اوراق کننده (Scrapper) است که برای بازیافت و تجزیه اشیای بزرگ‌تر استفاده می‌شود تا از آن‌ها بتوانید منابع خالص بدست بیاورید. اما باید بدانید که تجهیزات شما به تدریج تضعیف می‌شوند و اگر از یک آیتم بیش از اندازه استفاده کنید، خراب می‌شود و دیگر قابل استفاده نیست. بنابر این در گشت و گذارهای طولانی خود، دو دستگاه اوراق کننده با خود ببرید تا دیگر مجبور نباشید برای جایگزین کردن آن به ایستگاه بازگردید.

اما بعضی از تجهیزات یدکی دیگر را هم بهتر است به همراه داشته باشید، همانند دریل‌ها یا آیتم‌های مرتبط با افزایش اکسیژن. به همراه داشتن‌های شمع‌های هوایی (Air candles) و بالن‌های اکسیژن بسیار مهم هستند و بدون آن‌ها شانس زیادی برای بقا در فضا نخواهید داشت.

– برای افزایش سرعت، یک وسیله نقلیه فضایی پیدا کنید

بازی Breathedge

همه بازی‌های سندباکس معمولا متدهایی برای افزایش سرعت پیشروی ارائه می‌دهند، از وسایل نقلیه گرفته تا قابلیت‌های سفر سریع (Fast Travel). پس از آغاز این بازی، شاید پیشروی آرام در فضا کمی آزاردهنده باشد و خسته کننده به نظر برسد، حتی پس از ارتقای لباس فضانوردی که سرعت شما را کمی افزایش می‌دهد. برای اینکه بتوانید از پایگاه اصلی دورتر شوید و منابع تازه‌ای پیدا کنید، باید در نهایت یک وسیله مخصوص برای رفت و آمد بسازید.

در مرحله دوم، بعد از ایستگاه اکسیژن (Oxygen station)، یک تونل وجود دارد که در انتهای آن به یک اتاق بزرگ می‌رسید و در آنجا یک سفینه فضایی وجود دارد. داخل سفینه، می‌توانید طرح اولیه یک راکت وکیوم (Rocket vacuum) را پیدا کنید. این اولین وسیله نقلیه‌ای است که در اوایل بازی می‌سازید و می‌تواند سرعت شما برای رفت و آمد را افزایش دهد.

– امنیت پایگاه را بالا ببرید

بازی Breathedge

ساخت پایگاه در این بازی، بسیار آهسته انجام می‌شود و ممکن است با مشکلات اساسی رو به رو شوید، خصوصا اگر پایگاه خود را بیش از اندازه بزرگ بسازید. پایگاه‌های بزرگ‌تر، شانس بالاتری برای سوراخ‌ شدن دارند و برای اینکه جلوی این شکاف‌ها را بگیرید، باید طرح‌های اولیه مخصوص پیدا کنید.

جلوی این سوراخ‌ها را می‌توانید با آدامس بگیرید. اما اگر سیستم‌های مخصوصی برای آن‌ها تعبیه نکنید، هرگز متوجه نمی‌شوید که جایی سوراخ شده و باید خودتان در جستجوی آن‌ها باشید. علاوه بر این، هرچیزی که به پایگاه خود اضافه می‌کنید، در این زمینه تاثیرگذار است. با این تفاصیل، بهتر است که پایگاه خود را در ابتدا کوچک بسازید تا دردسرهای خود را کمتر کنید. در ادامه که شرایط بهتر شد و بلوپریت‌های مناسبی پیدا کردید، می‌توانید پایگاه را گسترش دهید.

بازی Breathedge هم‌اکنون برای رایانه‌های شخصی (استیم) و کنسول‌های پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و نینتندو سوییچ در دسترس قرار دارد.

آیا بازی Breathedge را تجربه کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید. همچنین از اینجا می‌توانید نکات مرتبط با عناوین دیگر را مطالعه کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*