بازی Outriders

بازی Outriders و 14 نکته برای تازه واردها

بازی Outriders – اوت رایدرز یکی از محبوب‌ترین عناوین این روزهای بازار است. اگر می‌خواهید به سراغ این اثر بروید، بهتر است که نکات زیر را در یاد داشته باشید.

بازی Outriders اثر جدید استودیوی پیپل کن فلای (People Can Fly) است که اخیرا توانسته طرفداران زیادی به دست بیاورد. در ادامه می‌توانید نکات ضروری و اولیه در رابطه با این اثر را مطالعه کنید.

بازی اوت رایدرز سیستم‌های متنوعی دارد و اگر نسخه آزمایشی یا نهایی آن را تجربه کرده باشید، احتمالا یک آشنایی اولیه با مکانیک‌های گیم پلی دارید. با این حال، نکات دیگری هم وجود دارند که باید به خاطر بسپارید.

راهنمای بازی Outriders برای تازه واردها

این بازی شوتر سوم شخص، از عناصر نقش آفرینی نیز بهره می‌گیرد و دارای چهار کلاس مختلف است که ویژگی‌های خاصی دارند و بازیکنان با توجه به سلیقه و سبک بازی خود، هر کدام از آن‌ها را می‌توانند انتخاب کنند. بازی دارای اسلحه‌های متنوعی هم هست و قابلیت سنگرگیری نیز در آن وجود دارد اما این تمام ماجرا نیست، در ادامه با ما همراه باشید.

– سنگرگیری را در اولویت قرار ندهید

بازی Outriders

این بازی از مکانیک‌های شوتینگ مبتنی بر سنگرگیری استفاده می‌کند، چیزی که در مجموعه گیرز آف وار هم دیده‌ایم. با این حال، تحت تاثیر این سیستم قرار نگیرید و توصیه ما این است که آن را برای مدتی طولانی انجام ندهید. در واقع، حرکت کردن مداوم در میدان جنگ، تصمیم بهتری است و می‌توانید از تمامی مهارت‌ها و قابلیت‌های خود استفاده کنید.

دشمنان هرگز ثابت نمی‌ایستند و همواره در حرکت هستند، بنابر این اگر سنگر بگیرید و برای مدتی طولانی ثابت باقی بمانید، خیلی زود محاصره می‌شوید و شانس زیادی برای زنده ماندن نخواهید داشت. پس، در حرکت باشید و نتیجه‌اش را خیلی زود خواهید دید.

– بازگرداندن سلامتی

بازی Outriders

این بازی از یک سیستم سلامتی متفاوت در مقایسه با عناوین لوت محور استفاده می‌کند. در واقع میزان سلامت شما با کشتن دشمنان، رابطه مستقیم دارد و هر کلاس هم به شکلی متفاوتی، سلامتی بدست می‌آورد. کلاس‌های دِوِستِیتِر (Devastator) و تریکستر (Trickster) با کشتن دشمنان از فاصله نزدیک، سلامتی خود را بازمی‌گردانند. کلاس پریومنسر (Pryomancer) زمانی موفق به انجام این کار می‌شود که دشمنان را با مهارت خود نشانه‌گذاری کند. کلاس تکنومسنر (Technomancer) هم نسبت به آسیبی که به دشمنان وارد می‌کند، سلامتی بدست می‌آورد (و همچنین با نابود کردن دشمنان راه دور).

در اوت رایدرز، هجوم بهترین دفاع است و اگر تهاجمی بازی کنید، از نظر سلامتی هم بهتر تامین می‌شوید. شما از راه‌های دیگر هم می‌توانید سلامتی خود را بهبود ببخشید اما انجام آن‌ها توصیه نمی‌شود و بهتر است یاد بگیرید که آن را از طریق مبارزات بازگردانید.

– مهارت‌ها

بازی Outriders

یک دلیل دیگر که چرا نباید تمرکز زیادی بر روی سنگرگیری داشته باشید، مهارت‌های فراطبیعی شخصیت شماست. به کارگیری این مهارت‌ها، به اندازه شلیک کردن مهم است و بدون آن‌ها، چالش زیادی برای بازیکن ایجاد می‌شود.

این مهارت‌ها، کول داون (Cooldown) کوتاهی دارند تا بتوانید در بیشتر زمان‌ها از آن‌ها استفاده کنید. هر زمان که یک قدرت شما از کول داون در آمد، سریعا یک دشمن یا گروهی از دشمنان که خطرناک به نظر می‌رسند را انتخاب کرده و آن‌ها را نابود کنید. خصوصا در مواجهه با دشمنانی که سطح بالاتری دارند و قوی‌تر هستند، بهترین کار این است که در کنار شلیک کردن به آن‌ها، قدرت‌هایتان را هم به کار بگیرید.

* احیانا اگر با مکانیک کول داون آشنا نیستید، برای اینکه جلوی استفاده متوالی و مداوم نیروهای شخصیت شما گرفته شود، سازندگان پس از یک بار استفاده از یک قدرت، آن را برای لحظاتی یا دقایقی از دسترس خارج می‌کنند که به آن اصطلاحا Cooldown گفته می‌شود.

– مبارزات تن به تن

بازی Outriders

با توجه به اینکه همیشه اسلحه در دست دارید و در کنار آن‌ از قدرت‌های انفجاری بهره می‌برید، شاید این گونه به نظر برسد که نیازی به استفاده از مشت‌ها نیست. اما این دیدگاه اشتباه است، شاید حملات شما با دستان خالی (Melee attacks)، به اندازه مهارت‌ها و اسلحه‌ها کارآمد نباشد اما به همان اندازه اهمیت دارد. جدا از اینکه می‌توانید به وسیله آن، گاهی جلوی حملات دشمنان را بگیرید، این مکانیک می‌تواند در بعضی از مواقع نجات بخش هم باشد. پس آن را نادیده نگیرید.

– مادها (Mods)

بازی Outriders

بازی Outriders دارای سیستم‌های مختلفی است و به شما اجازه می‌دهد تا با کلاسی که انتخاب کرده‌اید به آزمون و خطا بپردازید و شخصیت‌ خود را به شکل‌های متفاوتی بسازید و ارتقا دهید. «مادها» در این مسیر می‌توانند به شما کمک کنند و شخصیتی که خلق کرده‌اید را تحت تاثیر قرار می‌دهند. این قطعات کوچک، قدرت‌های شخصیت را در بخش‌های مختلف بهبود می‌ببخشند و به واسطه آن‌ها می‌توانید تجهیزات خود را شخصی سازی کنید.

بنابراین، ابتدا فکر کنید که سبک بازی شما چیست و می‌خواهید چگونه بازی کنید. سپس مادهایی را انتخاب کنید که با آن سبک بازی سازگار هستند و می‌توانند کمک کننده باشند. مادها، از آن چه که فکر می‌کنید، تاثیرگذارتر هستند و اگر متناسب با شخصیت نباشند، کاراکتر مذکور آن طوری که انتظار دارید، قدرتمند و کارآمد نخواهد بود.

– انتخاب درست مادها

بازی Outriders

از آنجایی که بازی Outriders دارای المان‌های نقش آفرینی است، شاید به این فکر کنید که آیا می‌شود مادها را تلفیق کرد تا تاثیرشان دوچندان شود یا خیر. پاسخ هم مثبت است و هم منفی. شما نمی‌توانید مادها را با یکدیگر تلفیق کنید یا دو ماد مشابه را همزمان استفاده نمایید. اما مادهای زیادی در دسترس هستند که تاثیرات مشابه‌ای دارند و قادر هستید آن‌ها را به صورت همزمان به کار بگیرید. در واقع با این کار، می‌توانید میزان آسیبی که شخصیت به دشمنان وارد می‌کند را چندین برابر کنید و او را قدرتمندتر بسازید.

– جمع آوری خودکار آیتم‌ها

بازی Outriders

جمع آوری کردن هر تکه کوچک لوت در بازی‌های شوتر شاید کمی خسته کننده و آزار دهنده باشد. خوشبختانه این بازی دارای یک ویژگی ساده اما هوشمندانه است که مشکلات شما را حل می‌کند، یعنی جمع آوری خودکار آیتم‌ها (Auto-collect). با فعالسازی این گزینه، کافی است از کنار یک لوت عبور کنید تا به فهرست آیتم‌های شما اضافه شود.

شاید به این مسئله فکر کنید که جمع آوری آیتم‌های بی‌ارزش چه فایده‌ای دارد و از آنجایی که فهرست آیتم‌ها سریعا پر می‌شود، منطقی‌تر نیست که خودتان، لوت‌ها را گزینش کنید؟ سازندگان راجع به این مسئله هم فکر کرده‌اند و از بخش تنظیمات می‌توانید مشخص کنید که چه نوع آیتم و تجهیزاتی به صورت خودکار برداشته شود. با این کار، نه تنها وقت شما تلف نمی‌شود بلکه مدیریت فهرست آیتم‌ها نیز آسان‌تر خواهد بود.

– با تجهیزات قدیمی چه کنیم؟

بازی Outriders

طبق سنت بازی‌های لوت محور، به اسلحه‌ها، ابزار و تجهیزات زیادی دست پیدا می‌کنید که در فهرست آیتم‌ها انباشته می‌شوند و نیازی به آن‌ها ندارید. معمولا هم اجازه دارید که این آیتم‌ها را به اصطلاح بازیافت کنید (Dismantling) و چیزهای دیگری از آن‌ها بدست بیاورید.

در این بازی، همیشه آیتم‌های بهتری پیدا می‌کنید که جایگزین قبلی‌ها می‌شوند. بهتر است که به جای نابود کردن یا کنار گذاشتن قدیمی‌ها، آن‌ها را به فروشندگان بفروشید. زیرا از بازیافت کردنشان معمولا چیز خوبی بدست نمی‌آید. البته این مسئله در رابطه با تجهیزات معمولی (Common / Uncommon) است. اگر آیتم‌های اپیک (Epic) یا ریر (Rare) پیدا کردید، آن‌ها را حتما بازیافت کنید تا صاحب منابع مهمی شوید.

– ماموریت‌های فرعی

بازی Outriders

شاید جمله «ماموریت‌های فرعی را فراموش نکن» کلیشه‌ای باشد اما در رابطه با این بازی هم صدق می‌کند. اوت رایدرز از محتواهای جانبی زیادی بهره می‌برد و حتی اگر بخش داستانی را به پایان برسانید، باز هم کارهای دیگری وجود دارند که می‌توانید انجام دهید. در بازی، ماموریت‌های فرعی زیادی هم در دسترس قرار دارد که اکثرشان داستان محور هستند و در آن‌ها با شخصیت‌های متفاوتی رو به رو می‌شوید. از این مراحل، می‌توانید لوت‌های لجندری (Legendary) هم بدست بیاورید که ارزش زیادی دارند و قدرت شخصیت‌ شما را چندین برابر می‌کنند.

– فارم کردن امتیاز تجربه (XP)

بازی Outriders

اگر با اصطلاح گریندینگ (Grinding) در دنیای بازی آشنایی ندارید، به مجموعه کارهای تکراری گفته می‌شود که آن‌ها را انجام می‌دهید تا لول یا شخصیت خود را بهبود ببخشید. این اصطلاح را با نام فارمینگ (Farming) نیز می‌شناسند. برای مثال، اگر می‌خواهید یک اسلحه قوی‌تر پیدا کنید، باید تعدادی مرحله فرعی را چندین بار تکرار نمایید یا با یک غول آخر، چندین بار به مبارزه بپردازید تا به خواسته خود برسید. این مسئله در رابطه با بازی Outriders هم صدق می‌کند و اگر می‌خواهید صاحب آیتم‌های بهتری شوید، بهترین کار این است که ماموریت‌های فرعی را تکرار کنید. با این کار در کنار آیتم‌های لجندری، امتیاز تجربه بالایی هم به دست می‌آورید.

– به دشمنان اجازه ندهید قابلیت‌های خود را استفاده کنند

بازی Outriders

فقط شما نیستید که از مهارت‌های فراطبیعی بهره می‌برد، در طول مراحل با دشمنانی رو به رو خواهید شد که آن‌ها نیز دارای قدرت‌های ویژه‌ای هستند. خوشبختانه، می‌توانید جلوی آن‌ها را بگیرید و اجازه ندهید که از قابلیت‌های خود استفاده کنند. هرگاه که متوجه شدید یک دشمن می‌خواهد این کار را انجام دهد، قبل از اینکه بار (Bar) بالای سرش پر شود، به او یک ضربه وارد کنید (یا قدرت‌های ضدحمله کلاس خود را به کار بگیرید).

– امتیازات خود را به شکل دیگری استفاده کنید (Respeccing)

بازی Outriders

«ریس‌پکسینگ» یک اصطلاح در دنیای بازی‌ها است و زمانی به کار می‌رود که بخواهید مهارت‌هایی که برای شخصیت خود انتخاب کرده‌اید را از ابتدا بچینید. بازی Outriders در زمینه ساخت شخصیت، آزادی بالایی به بازیکنان می‌دهد و قابلیت ریس‌پک کردن را هم دارید.

بنابر این اگر بر فرض شخصیتی ساخته‌اید که چندان کارآمد نیست، می‌توانید مهارت‌های او را تغییر دهید. یا برای مثال، اگر در مقابل دشمنی قرار گرفته‌اید که توانایی شکست دادن او را ندارید، می‌توانید با عوض کردن مهارت‌ها و بخش‌های ارتقا یافته، شخصیت خود را در بخش‌های دیگر قوی کنید تا قدرت لازم برای عبور از دشمن مذکور را بدست بیاورید. این ویژگی را در ذهن داشته باشید و در صورت نیاز از آن استفاده کنید.

– نسبت به داستان بازی بی توجه نباشید

بازی Outriders

شاید تمرکز اصلی بازی بر روی گیم پلی باشد اما سازندگان حتی یک ثانیه هم از عناصر داستانی غافل نبوده‌اند و این اثر از نظر داستانی، پرکشش و جذاب است. اگر می‌خواهید بیشترین لذت را از این عنوان ببرید، بهتر است که از کنار کات سین‌ها عبور نکنید و حتی ژورنال‌ها را بخوانید. با این کار، نه تنها اطلاعات زیادی از دنیای اثر به دست می‌آورید، بلکه تجربه عمیق‌تری از آن خواهید داشت.

داستان اصلی، موافقان و مخالفان خودش را دارد اما نمی‌توان تلاش‌های استودیوی سازنده برای خلق یک بازی داستانگو را نادیده گرفت.

– درجه سختی بالا یا پایین؟

بازی Outriders

درجه سختی در این بازی با سیستم ورلد تایر (World Tier) عرضه شده است. اگر بازی را از تایر پایین آغاز کرده‌اید، نباید ناراحت باشید. در واقع کسی که بدون تجربه و مهارت‌های لازم، به سراغ تایر 15 می‌رود، خیلی زود از سختی بیش از حد دشمنان، خسته می‌شود و لذت زیادی هم از بازی نخواهد برد. بنابر این، برای اینکه ثابت کنید گیمر خوبی هستید، خودتان را آزار ندهید و بهتر است که بازی را از یک تایر مناسب آغاز کنید.

در سوی دیگر، انتخاب پایین‌ترین تایر را هم توصیه نمی‌کنیم. زیرا بازی بیش از اندازه آسان می‌شود و به راحتی از مراحل عبور خواهید کرد (اگر چه ممکن است در بخش‌های پایانی کمی دچار مشکل شوید). اگر هم به صورت آنلاین بازی می‌کنید و می‌خواهید مراحل را در کنار غریبه‌ها تجربه کنید، انتخاب تایر پایین باعث می‌شود در کنار تازه‌ واردهایی قرار بگیرید که حتی اجازه دسترسی به ماموریت‌های اکسپدیشنز (Expeditions) را ندارند. این بدین معناست که باید بخش داستانی را چندین بار تکرار کنید. ناگفته نماند که در تایر پایین، لوت لجندری هم وجود ندارد و شخصیت شما هرگز به آن درجه‌ای از قدرت که انتظار دارید، نمی‌رسد.

بازی Outriders هم‌اکنون برای رایانه‌های شخصی، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس در دسترس قرار دارد.

آیا بازی Outriders را تجربه کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید. همچنین از اینجا می‌توانید نکات مرتبط با عناوین دیگر را مطالعه کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*