قابلیت Find My iPhone

چگونه از قابلیت Find My iPhone در آیفون یا آیپد استفاده کنیم؟

ما قصد داریم تا در این مقاله توضیح کاملی را در ارتباط با روش فعال‌سازی و استفاده از قابلیت Find My iPhone در آیفون و آیپد به شما ارائه کنیم.

قابلیت Find My iPhone یک ویژگی امنیتی در سیستم عامل iOS است که کاربران با استفاده از آن می‌توانند محصولات کمپانی اپل را ردیابی یا حتی به شکل از راه دور اطلاعات آن‌ها را حذف کرده یا دستگاه‌ را به حالت دزدیده شده انتقال دهند؛ اما روش فعال سازی و استفاده از ‌Find My iPhone در آیپد و آیفون به چه صورتی است؟ ما در ادامه برای این سؤال پاسخ کاملی را ارائه خواهیم کرد.

روش فعال کردن قابلیت Find my iPhone

فعال سازی این قابلیت بسیار آسان است و هیچ سختی و مشکل خاصی ندارد. تنها موردی که لازم است تا شما بدانید این است که برای فعال سازی و استفاده از این برنامه باید با یک اپل آیدی در آیفون یا آیپدتان لاگین شده باشد.

بعد از آن مراحل زیر را انجام دهید:

۱- به بخش SETTING وارد شوید.

۲- اپل آیدی (Apple ID) خود را انتخاب نمایید.

۳- گزینه iCloud را انتخاب کنید.

۴- در لیست به سمت پایین حرکت و گزینه Find My iPhone را انتخاب نمایید.

۵- روی اسلایدر موجود در کنار این گزینه کلیک کنید تا فعال شود.

قابلیت Find My iPhone

با انجام این فرآیند این برنامه در آیفون و آیپد شما فعال می‌شود.

روش استفاده از Find My iPhone از طریق مرورگر

اکنون تصور کنید که از طریق کامپیوتر ویندوزی، مک‌بوک یا گوشی خودتان قصد دارید با استفاده از این قابلیت آیفون یا آیپد خود را ردیابی کنید. برای انجام این کار باید مراحل زیر را انجام دهید:

۱- مرورگر گوشی یا کامپیوتر مختص به خود را باز نمایید.

۲- به سایت iCloud.com بروید.

۳- مشخصات اکانت آی کلود خود را وارد نموده و لاگین شوید.

۴- در منوی اصلی گزینه Find iPhone را انتخاب نمایید.

۵- اگر پنجره پاپ آپی به نمایش درآمد، اپل آیدی و رمز عبور آن را وارد نمایید.

۶- گزینه All Devices را در بالای صفحه انتخاب نمایید.

۷- در لیست نمایان شده، آیفون یا آیپد مد نظر را انتخاب نمایید.

۸- اکنون می‌بینید که موقعیت مکانی آیفون یا آیپد شما روی نقشه به نمایش درآمده است.

بعد از اینکه با استفاده از قابلیت Find My iPhone آیفون یا آیپد خود را ردیابی نمودید، سه گزینه برای شما نشان داده خواهد شد که عملکرد هر یک از آن‌ها به شرح زیر خواهد بود:

۱- گزینه Play Sound: به واسطه انتخاب این گزینه دستور پخش هشدار در آیفون یا آیپد شما صادر خواهد شد. یک نکته جالب این است که حتی اگر گوشی در حالت سایلنت یا ویبره باشد نیز هشدار صوتی مد نظر ارائه می‌شود. این گزینه بیشتر در مواقعی عملکرد مناسبی دارد که شما آیفون یا آیپد خود را در خانه گم کرده باشید و بخواهید از طریق صدای آن مکانش را مشخص نمایید.

۲- گزینه Lost Mode: از طریق انتخاب این گزینه از شما تقاضا می‌شود که یک شماره تماس را وارد نمایید. این شماره تماس روی نمایشگر آیفون یا آیپدی که گم کرده‌اید به نمایش در می‌آید. بنابراین شخصی که موفق شده آن را پیدا کند به این صورت می‌تواند با شما ارتباط بگیرد. علاوه بر نمایش شماره تماس شما، یک صدای هشدار نیز به وسیله موبایل ساطع می‌شود که باعث جلب توجه افراد می‌شود.

۳- گزینه Erase: این گزینه تنها در شرایطی قابل استفاده خواهد بود که شما مطمئن باشید آیفون یا آیپدتان توسط شخصی دزدیده شده و او ممکن است به اطلاعات شخصی شما دسترسی پیدا کند. به واسطه انتخاب این گزینه آیفون یا آیپد شما به شکل از راه دور ریست شده و تمام اطلاعاتش پاک می‌شود.

قابلیت Find My iPhone

بنابراین به این شکل استفاده از برنامه Find My iPhone از طریق مرورگر کامپیوتر یا گوشی امکان‌پذیر است؛ اما علاوه بر مرورگر، شما می‌توانید از اپلیکیشن اختصاصی که اپل برای مدیریت این قابلیت ارائه کرده نیز استفاده نمایید.

روش استفاده از قابلیت فایند مای آیفون با گوشی یا اپلیکیشن اختصاصی

برای استفاده از این قابلیت لازم نیست که فقط از مرورگر استفاده نمایید، بلکه می‌توانید از اپلیکیشن اختصاصی آن نیز برای ردیابی دستگاه آی او اس یا مک بوک خود استفاده نمایید. برای انجام این فرآیند لازم است تا مراحل زیر را طی نمایید.

۱- برنامه Find My iPhone را در یک آیفون، آیپد با آیپاد تاچ دیگر اجرا نمایید.

۲- با مشخصات آیکلاد خود لاگین شوید.

۳- آیفون یا آیپدی که می‌خواهید ردیابی کنید را از لیست دستگاه‌های در دسترس انتخاب نمایید.

۴- پس از انجام کارهای فوق شما ملاحظه خواهید کرد که موقعیت مکانی دستگاه مد نظر در نقشه به نمایش در می‌آید. با انتخاب گزینه Actions سه گزینه مختلفی که در بخش قبل به آن‌ها اشاره کردیم به نمایش درمی‌آیند.

عملکرد سه گزینه‌ای که پس از انتخاب گزینه Actions ظاهر می‌شوند شبیه به حالت قبل خواهد بود. این سه گزینه حاوی Play Sound (ارائه زنگ هشدار گوشی)، Lost Mode (نمایش شماره تلفن شما روی گوشی و ارائه صدای بیپ) و Erase iPhone (پاک کردن همه اطلاعات دستگاه) خواهد بود.

نکاتی وجود دارند که برای استفاده از این قابلیت در آیفون و آیپدهای اپل باید رعایت شوند. برای ردیابی آیفون مفقود شده باید سه شرط اصلی وجود داشته باشند و آن سه شرط به شرح زیر است:

۱- آیفون یا آیپد مفقود شده باید روشن باشد. اگر بنا به هر علتی دستگاه خاموش شود دیگر نمی‌تواند با استفاده از قابلیت Find My iPhone به ردیابی آن پرداخت.

۲- آیفون یا آیپد گم شده باید به اینترنت وصل باشد. اگر آیفون شما در خارج از خانه گم شده باشد، تنها راه ردیابی آن استفاده از اینترنت سیم کارت خواهد بود، یعنی باید اینترنت موبایل شما روشن باشد.

۳- سرویس لوکیشن و GPS دستگاه فعال باشد. برای این که بتوانید از طریق این برنامه آیفون یا آیپد خود را ردیابی کنید، لازم است تا سرویس موقعیت‌یابی دستگاه یا همان لوکیشن فعال باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*