بهترین بازی های آی او اس

بهترین بازی های آی او اس که باید تجربه کنید (به تفکیک ژانر)

اگر اخیرا یک گوشی آیفون یا آیپد خریداری کرده‌اید و به بازی کردن هم علاقه‌مند هستید، در ادامه می‌توانید با بهترین بازی های آی او اس – iOS به تفکیک ژانر آشنا شوید.

در این مطلب به معرفی بهترین بازی های آی او اس به تفکیک ژانر پرداخته‌ایم و اگر به دنبال آثار متنوعی هستید، می‌توانید با عناوین محبوبی در این مقاله آشنا شوید.

بر خلاف فهرست‌های قبلی که معمولا به آثار برتر یک ژانر می‌پرداختیم، این فهرست از بهترین بازی های آی او اس شامل ژانرهای مختلف می‌شود تا همه چیز را پوشش دهیم و شما بتوانید آثار مورد علاقه خود را پیدا کنید.

بهترین بازی های آی او اس به تفکیک ژانر  

تعادل میان آثار رایگان (فری تو پلی) و پریمیوم (پولی) در این مطلب رعایت شده است تا اگر علاقه‌ای به هزینه کردن برای بازی‌ها ندارید، باز هم بتوانید آثار مختلف جذابی را پیدا کنید.

– بازی Call of Duty: Mobile

بهترین بازی های آی او اس

این بازی همان چیزی را ارائه می‌دهد که از مجموعه کال آف دیوتی انتظار دارید و محدودیت‌های گوشی‌های هوشمند هم باعث نشده تا از جذابیت‌های آن کاسته شود. کال آف دیوتی موبایل تنوع زیادی دارد، از شخصیت‌ها و اسلحه‌ها گرفته تا نقشه‌ها و مُدهای محبوب نسخه‌های اصلی. این بازی نه تنها به طرفداران مجموعه توصیه می‌شود بلکه طرفداران سبک شوتر اول شخص هم حتما باید آن را تجربه کنند. اگر بازی Call of Duty: Mobile را اخیرا آغاز کرده‌اید، از اینجا می‌توانید نکات ویژه مرتبط با آن را مطالعه کنید.

– بازی Monument Valley

بهترین بازی های آی او اس

بازی دره یادبود به حدی زیبا است که نه تنها یکی از بهترین بازی های آی او اس در نظر گرفته می‌شود بلکه می‌توان آن را یکی از بهترین عناوین موبایلی تاریخ به حساب آورد. این بازی پازلی هوشمندانه شما را در محیط‌های سورئال و عجیب و غریب قرار می‌دهد و با تغییر بخش‌هایی از محیط، باید مسیر را برای پیشروی هموار کنید. اگر به آثار پازلی مشابه بازی Monument Valley علاقه‌مند هستید، می‌توانید از اینجا به فهرست بهترین بازی‌های پازلی موبایل دسترسی پیدا کنید.

– بازی Subway Surfers

بهترین بازی های آی او اس

یکی دیگر از محبوب‌ترین بازی‌های موبایلی تاریخ که در ژانر دویدن بی‌نهایت حرف اول و آخر را می‌زند و حتی سریال انیمیشنی آن نیز تولید شده است. بازی Subway Surfers که حالا بر روی اکثر پلتفرم‌ها در دسترس قرار دارد، بدون شک شناخته شده‌ترین اثر سبک رانر است و با فضای رنگارنگ و گیم پلی اعتیادآورش شما را مجبور می‌کند تا برای ساعت‌ها آن را بازی کنید تا رکورد بهتری را به نام خود به ثبت برسانید.

– بازی Star Wars: Knights of the Old Republic

بهترین بازی های آی او اس

استودیوی بایوور شاید دیگر شکوه سابق را نداشته باشد اما این بازی جنگ ستارگان به شما یادآوری می‌کند که آن‌ها تا چه اندازه در توسعه بازی‌ها قدرتمند هستند. با اینکه نزدیک به هفده سال از عرضه بازی Star Wars: Knights of the Old Republic گذشته اما هنوز هم جذابیت‌های خود را حفظ کرده است و در ژانر نقش آفرینی یکی از بهترین‌هاست. بازی آزادی زیادی به شما می‌دهد و می‌توانید جلوی نقشه‌های امپراتوری را بگیرید یا حتی به آن‌ها کمک کنید.

– بازی Company of Heroes

بهترین بازی های آی او اس

بازی گروهان قهرمانان یک اثر درخشان در ژانر استراتژی است که با تشکر از استودیوی فرال اینتراکتیو (Feral Interactive)، نسخه آیپد آن نیز در سال گذشته منتشر شد. داستان بازی Company of Heroes در دوران جنگ جهانی دوم رخ می‌دهد و شما را مرکز یک جنگ بزرگ و نفس گیر قرار می‌دهد. نسخه آی او اس بازی نیز به زودی منتشر خواهد شد.

اگر به آثار استراتژی علاقه‌مند هستید، از اینجا می‌توانید فهرست بهترین بازی های استراتژی موبایل را مطالعه کنید.

– بازی Clash Royale

بهترین بازی های آی او اس

بازی کلش رویال یک اثر کارتی است که کیفیتی مشابه بازی هارت استون (Hearthstone) ارائه می‌دهد و از نظر بصری هم توجه هر نوع مخاطبی را جلب می‌کند. برخلاف بازی‌های کارتی کلاسیک، در اینجا، کارت‌ها جان گرفته‌اند و همانند بازی‌های نقش آفرینی کلاسیک با یکدیگر مبارزه می‌کنند. بازی Clash Royale به شدت اعتیادآور است و بر خلاف ظاهرش، چالش‌های زیادی برای شما ایجاد می‌کند.

ما تا پیش از این، مطلبی پیرامون بهترین بازی‌های کارتی منتشر کرده بودیم و به زودی نیز بهترین بازی‌های کارتی موبایل را به شما معرفی خواهیم کرد.

– بازی Oddmar

بهترین بازی های آی او اس

بازی آدمار یک اثر پلتفرمر مستقل است که توسط سازندگان بازی محبوب لئوز فورچون (Leo’s Fortune) ساخته شده اما جلوه‌های بصری آن و فضایی که ارائه می‌دهد بیشتر به آثار استودیوی یوبی آرت (UbiArt) شباهت دارد. شما در نقش یک وایکینگ بازی می‌کنید و با او به یک ماجراجویی بزرگ می‌روید و سکه جمع آوری می‌کنید. این بازی ظاهرا از مجموعه سوپر ماریو الهام گرفته و این کار را هم به درستی انجام داده است. در بازی Oddmar چالش‌های زیادی پیش روی شما خواهند بود که باید از روی آن‌ها به شکل‌های مختلف عبور کنید. دشمنان زیادی نیز در بازی وجود دارند که با پریدن بر روی آن‌ها، نابود می‌شوند. طراحی مراحل عالی است و انیمیشن‌ها روان و بامزه هستند.

– بازی Mario Kart Tour  

بهترین بازی های آی او اس

ماریو کارت تور یکی از آثار برجسته شرکت نینتندو است و کیفیتی نزدیک به نسخه‌های کنسولی دارد. حتی صفحه نمایش لمسی هم باعث نشده تا از جذابیت‌های ماریو کاسته شود. در بازی، یک بار دیگر با شخصیت‌های محبوب خود ملاقات می‌کنید و وارد یک مسابقه هیجان انگیز می‌شوید. هر کسی که بتواند بهتر از آیتم‌هایش استفاده کند، شانس بیشتری برای پیروزی و اول شدن خواهد داشت. بازی Mario Kart Tour اواخر سال گذشته برای آی او اس منتشر شد و چهاردهمین قسمت از این مجموعه محسوب می‌شود.

– بازی Florence

بهترین بازی های آی او اس

فلورنس یک بازی ماجراجویی منحصربه‌فرد است که زیرژانر دوران بلوغ را با اتفاقات رومانتیک و تراژیک تلفیق می‌کند. در مورد بازی Florence زیاد صحبت نمی‌کنیم زیرا چیزی است که خودتان شخصا باید تجربه کنید. اما باید بدانید که این بازی بی‌نهایت زیبا است، چه از نظر بصری و چه از نظر محتوایی. فهرست بهترین بازی‌های ماجراجویی را از اینجا مطالعه کنید.

– بازی Coin Master

بهترین بازی های آی او اس

اگر در جستجوی یک بازی از سبک آیدل هستید که چندان هم وقت شما را نمی‌گیرد و همیشه در آن حس موفقیت و پیروزی دارید، باید بازی کوین مستر را امتحان کنید. کافی است هر چند ساعت یک بار، به بازی سر بزنید و برای دریافت سکه بیشتر و جوایز مختلف شانس خود را امتحان کنید. سپس با ثروت به دست آمده، شهر خود را بهبود بخشیده و ارتقا دهید. اگر هم خوش شانس باشید، این فرصت را خواهید داشت تا به یکی از دهکده‌های دشمن حمله کرده و سکه‌های بیشتری به دست بیاورید.

– بازی Old School RuneScape

بهترین بازی های آی او اس

یکی از قدیمی‌ترین عناوین این مطلب و البته ژانر MMO، بازی اولد اسکول است که یک پورت مستقیم از نسخه رایانه‌های شخصی آن به حساب می‌آید و سرورهایش هم با نسخه اصلی مشترک است. شما می‌توانید در نسخه کامپیوتر وارد بخش PvP شده و با رقبا به مبارزه بپردازید. اگر هم خسته شدید، بازی را از موبایل خود و از همان حساب کاربری ادامه دهید و پیشرفت‌های شما به نسخه آی او اس نیز منتقل خواهد شد. بازی Old School RuneScape در ژانر خودش یک اثر انقلابی بود و هنوز هم می‌تواند شما را برای ساعت‌ها سرگرم کند و یکی از بهترین بازی های آی او اس است.

– بازی Football Manager 2020

بهترین بازی های آی او اس

این ژانر در چند سال اخیر به محبوبیت بالایی رسیده است و علاوه بر رایانه‌های شخصی و کنسول‌ها، در گوشی‌های هوشمند هم توانسته طرفداران زیادی به دست بیاورد. نسخه موبایلی بازی Football Manager 2020 همان کیفیت نسخه‌های اصلی را دارد و به شکلی بهینه شده که صفحه لمسی، نه تنها جذابیت آن را کاهش نمی‌دهد بلکه حتی بُعدهای تازه‌ای از این ژانر را شکوفا می‌کند. برای این بازی حتما باید آیپد داشته باشید اما احیانا اگر ندارید، می‌توانید به سراغ بازی Football Manager 2020 Mobile بروید که بر روی آی او اس هم قابل دسترسی است.

– بازی Kingdom Two Crowns

بهترین بازی های آی او اس

بازی پادشاهی به صورت دونفره، بیشترین جذابیت را دارد و اگر آن را همراه با یکی از دوستانتان انجام دهید، می‌توانید لحظات خاطره انگیزی داشته باشید. در این بازی استراتژی دو نفره، شما باید از یک جزیره فرار کنید و از حملات دشمنان جان سالم به در ببرید. می‌توانید کشاورزان محلی را استخدام کرده، قدرت دفاعی خود را افزایش داده و طلای کافی برای ساخت یک کشتی را به دست بیاورید تا مسیر برای فرار شما هموار شود. فهرست بهترین بازی های دو نفره موبایل را از اینجا مطالعه کنید.

– بازی Plague Inc

بهترین بازی های آی او اس

یکی از بازی‌های استراتژی و تخته‌ای دیجیتال محبوب که پس از شیوع ویروس کرونا، معنای تازه‌ای گرفته و بازخوردهای جالبی دریافت کرده است. شما در این بازی، باید جهان را با یک ویروس کشنده نابود کنید و بر خلاف انتظار، خیلی زود متوجه می‌شوید که از بین بردن انسان‌های جهان تا چه اندازه می‌تواند هیجان انگیز باشد (البته در دنیای بازی‌ها).

– بازی Mobile Legends

بهترین بازی های آی او اس

این بازی موبا هر آنچه از این ژانر انتظار دارید را به شکلی مناسب ارائه می‌دهد و کاملا برای گوشی‌های هوشمند طراحی شده تا صفحه نمایش لمسی برای شما محدودیتی ایجاد نکند. مطابق معمول این سبک آثار، دو تیم پنج نفره، در مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند و باید از پایگاه خود دفاع کنند. هر کدام از بازیکنان، نقش یک قهرمان را بر عهده می‌گیرد و با قابلیت‌های ویژه وارد میدان مبارزه می‌شود. بازی Mobile Legends شاید در ابتدا، کار خود را به عنوان یک کلون از لیگ آف لجندز آغاز کرد و با تقلید از آن ساخته شده بود اما در نهایت توانست به هویت خاص خودش برسد و به یکی از بهترین بازی های آی او اس تبدیل شود.

– بازی Hearthstone Battlegrounds

بهترین بازی های آی او اس

انتخاب تنها یک بازی از ژانر اتو چس برای آی او اس کار سختی است و گزینه‌های خوبی در اختیار شماست. با این حال، بازی هارت استون به دلایل مختلف، از همه آن‌ها بهتر است و حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. قبل از اینکه شرکت بلیزارد به صورت جدی وارد ژانر اتو چس شود، این بازی هارت استون بود که در این سبک، پیشتازی می‌کرد. برگ برنده بازی، تعادل درست میان قهرمانان آن است و بر خلاف عناوین دیگر این سبک که از نظر گیم پلی کاملا مشابه یکدیگر هستند، بازی بتل گراندز تجربه نسبتا متفاوتی ارائه می‌دهد.

– بازی Pokémon GO

بهترین بازی های آی او اس

دیگر همه بازی دوستان با پوکمون گو آشنا هستند، اثری که نه تنها اولین بازی مبتنی بر موقعیت برای آی او اس بود بلکه هنوز هم یکی از بزرگ‌ترین آثار این ژانر است. در این بازی، شما در کنار زندگی عادی خود، می‌توانید به شکار پوکمون‌های محبوب خود هم بپردازید و آن‌ها را در دنیای واقعی پیدا کنید. پوکمون‌ها ممکن است هر جایی در محیط اطراف باشند و این وظیفه شما است که آن‌ها را مال خود کنید. بازی Pokémon GO دیگر محبوبیت گذشته را ندارد اما هنوز هم یک سبک بازی متفاوت ارائه می‌دهد و قطعا یکی از بهترین بازی های آی او اس است.

– بازی Immortal Rogue

بهترین بازی های آی او اس

در این بازی، شما در نقش یک خون‌آشام بازی می‌کنید که هر چند قرن، به دلیل گرسنگی از خواب بیدار می‌شود و برای زنده ماندن به غذا نیاز دارد. بازی Immortal Rogue همه فاکتورهای ژانر روگ لایک را به درستی ارائه می‌دهد و اگر گرافیک پیکسلی زیبا و مکانیک‌های گیم پلی هک اند اسلش برای شما کافی نیست، باید بدانید که اعمال شما در بازی تاثیرگذار است. اینکه چه کسی را می‌کشید، روند داستان را تغییر می‌دهد و گاهی تاوان‌های سنگینی در انتظار شما است.

– بازی PUBG Mobile

بهترین بازی های آی او اس

اگر در جستجوی یک بازی بتل رویال درجه یک هستید یا می‌خواهید در کنار دوستانتان ساعات خوشی را سپری کنید، بازی پابجی موبایل یک گزینه مناسب است. این بازی مُدهای مختلف جالبی دارد اما بخش بتل رویال آن از هر لحاظ پرکشش است و دست کمی از نسخه اصلی ندارد. بازی PUBG Mobile تا آن جا که می‌تواند بر پایه واقع گرایی عمل می‌کند و البته گیم پلی متنوعی دارد. گرافیک خوب، اسلحه‌های کارآمد و مسیرهای مختلفی که پیش روی شما قرار دارند، به علاوه قابلیت شخصی سازی شخصیت‌ها، چیزی وجود ندارد که این بازی برای شما فراهم نکرده باشد. اما اگر به دنبال یک اثر فانتزی‌تر هستید، می‌توانید به سراغ فورتنایت بروید.

کدام یک از آثار فهرست بهترین بازی های آی او اس را تجربه کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. وای چقدر به بازی Coin Master اعتیاد داشتم