بهترین بازی های استراتژی موبایل

بهترین بازی های استراتژی موبایل که باید تجربه کنید

اگر بر روی اندروید یا آی او اس بازی می‌کنید، در ادامه می‌توانید با بهترین بازی های استراتژی موبایل آشنا شوید، آثاری که می‌توانند برای ساعت‌ها شما را سرگرم کنند.

در ادامه به معرفی بهترین بازی های استراتژی موبایل خواهیم پرداخت. این عناوین از سبک گیم پلی بی درنگ یا همان ریل تایم (Real-time) استفاده می‌کنند و اکثر آن‌ها به صورت آنلاین نیز قابل انجام هستند.

سبک استراتژی دارای زیرشاخه‌های زیادی است اما در میان آن‌ها، عناوینی که از سبک گیم پلی بی درنگ بهره می‌برند، همواره از محبوب‌ترین‌ها بوده‌اند. ما تا پیش از این هم تعداد زیادی از بهترین بازی های استراتژی موبایل برای اندروید و آی او اس را معرفی کرده بودیم، به همین دلیل تمرکز مطلب فعلی تنها بر روی آثار ریل تایم خواهد بود.

بهترین بازی های استراتژی موبایل در سال 2020

با ما همراه باشید و آثار مورد علاقه خود را انتخاب و تجربه کنید. لینک گوگل پلی استور و اپل استور آثار نیز قرار داده شده تا به راحتی به این عناوین دسترسی داشته باشید.

– بازی War Alert: Red Lords

بهترین بازی های استراتژی موبایل

بازی هشدار جنگ، نقشه‌هایی با فضای تاریخی، شخصیت‌هایی با ظاهر مدرن و سبک گرافیکی کارتونی را به خوبی با یکدیگر تلفیق کرده است تا به اثر قابل توجهی تبدیل شود. در این روزها، نوآوری در عناوین موبایلی به وفور دیده می‌شود و شاهد عرضه آثار متفاوت زیادی هستیم اما تعداد کمی از این آثار همانند اربابان سرخ توانسته‌اند در کنار تلفیق عناصر مختلف، در زمینه گیم پلی هم منسجم عمل کنند و خوش ساخت باشند. شما می‌توانید یک قهرمان برای خود انتخاب کنید که قابلیت‌های خاصی دارد و به تدریج، فرصت ارتقا دادن او را هم خواهید داشت تا قدرت‌های تازه‌ای به دست بیاورید.

هدف اصلی شما در بازی War Alert: Red Lords این است که دشمنان را در میدان جنگ شکست دهید. در این مسیر، نیروهای مختلفی در اختیار شما قرار می‌گیرد که باید با چینش درست آن‌ها، ارتش مناسبی خلق کرده و وارد جنگ با یک بازیکن دیگر شوید. در بازی پنج منطقه مختلف جنگی وجود دارد که در هر کدام از آن‌ها می‌توانید به مبارزه بپردازید. هر بار هم که در یک جنگ پیروز شوید، منابع تازه‌ای به دست می‌آورید که به قوی‌تر شدن ارتش شما کمک می‌کند. این بازی بر خلاف ظاهر کارتونی‌اش، با جدیت خاصی دنبال می‌شود و شما را بارها غافل گیر می‌کند.

– بازی Expanse

بهترین بازی های استراتژی موبایل

داستان بازی اکسپس در یک سیاره دیگر اتفاق می‌افتد و گرافیک آن یادآور نسخه اول استارکرافت (StarCraft)، ساخته شرکت بلیزارد است. سازندگان مشخصا در خلق اثر از آن بازی الهام گرفته‌اند. با این حال، انتظار عمق و کیفیت استارکرافت را نداشته باشید اما اکسپس در هر صورت می‌تواند راضی کننده ظاهر شود.

در بازی سه گروه مختلف وجود دارد که با هر کدام از آن‌ها می‌توانید به بازی بپردازید اما همگی انسان هستند، بنابر این تفاوت خاصی بین آن‌ها دیده نمی‌شود. بازی Expanse چندان هیجان انگیز نیست و ریتم سریعی ندارد اما اگر از طرفداران آثار استراتژی کلاسیک هستید، این بازی می‌توانید احساسات نوستالژی زیادی را زنده کند و شما را به یاد عناوین محبوب قدیمی بیندازد.

– بازی RedSun

بهترین بازی های استراتژی موبایل

خورشید قرمز مخاطبان را به یاد بازی وضعیت قرمز (Red Alert) می‌اندازد و بر خلاف اکسپنس، رابط کاربری مدرنی دارد و این حس را به شما نمی‌دهد که با اثری از دهه 90 میلادی رو به رو هستید. هدف شما در بازی مشخص است: باید پایگاه خود را بسازید، تا آنجا که امکان پذیر است نیرو تولید کنید و در انتها بتوانید دشمنان را شکست دهید. بازی از همان مکانیک‌های آشنای سبک استراتژی استفاده می‌کند و احتمالا بزرگ‌ترین چالش شما این است که ببینید تلفیق کدام نیروها بیشتر جواب می‌دهد تا راحت‌تر بتوانید دشمن را ضربه فنی کنید. این بازی البته شما را بارها متعجب می‌کند و زمان‌های زیادی وجود دارد که احساس آمادگی کامل دارید اما نقشه‌های شما با شکست مواجه می‌شود.

اگر در جستجوی یک اثر استراتژی بی درنگ کلاسیک هستید که چندان پیچیده یا زرق و برق دار نیست، بازی RedSun می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

– بازی Command and conquer: Rivals

بهترین بازی های استراتژی موبایل

گیمرهای قدیمی با مجموعه فرمان و تسخیر به خوبی آشنا هستند (که بیشتر با نام ژنرال در ایران شناخته می‌شود). این مجموعه هنوز هم در ژانر استراتژی ریل تایم یکی از محبوب‌ترین‌های جهان است.

بازی «رقبا» که یک نسخه فرعی به حساب می‌آید، به جای تکرار فرمول‌های جواب پس داده نسخه‌های اصلی، مسیر دیگری می‌رود و به طور اختصاصی برای گوشی‌های هوشمند طراحی شده است. این بدین معناست که بسیاری از المان‌های قسمت‌های اصلی همانند گسترش پایگاه در اینجا وجود ندارد و تمرکز شما تنها بر روی مبارزات قرار گرفته است.

در بازی Command and conquer: Rivals شما وارد یک منطقه نسبتا کوچک می‌شوید و برای تسخیر سه نقطه کلیدی نقشه، باید با یک بازیکن دیگر مبارزه کنید. اگر نیروهای شما بتوانند حداقل دو نقطه کلیدی نقشه را به تسخیر خود در بیاورند، به راحتی می‌توانید پایگاه دشمن را از بین برده و او را شکست دهید. با اینکه بازی برای گوشی‌های هوشمند ساده سازی شده است اما باز هم چالش‌های زیادی برای شما ایجاد می‌کند. مدیریت درست نیروها و استفاده از استراتژی‌های مناسب در زمان مناسب، کار آسانی نیست اما بیشترین اهمیت را در بازی دارد. ریتم بازی هم بسیار بالا است و یک مسابقه شاید بیشتر از چند دقیقه از وقت شما را نگیرد اما این چند دقیقه به شدت هیجان انگیز خواهد بود.

– بازی Mushroom Wars 2

بهترین بازی های استراتژی موبایل

در بازی جنگ قارچ‌ها 2 بر خلاف آثار بالا خبری از تانک‌ها و تجهیزات سنگین نیست. در این بازی شما وظیفه هدایت و مدیریت نیروهای مختلف را ندارد بلکه باید با قارچ‌های مبارز و سلحشور خود تلاش کنید تا بخش‌های بیشتری از نقشه را تسخیر کرده و در نهایت به پیروزی برسید. شاید این کار در ظاهر آسان به نظر برسد اما دشمن شما هم بیکار نمی‌نشیند و در تلاش است تا استراتژی‌های مختلفی را برای شکست دادن شما پیاده سازی کند. اگر هوشیار نباشید، قبل اینکه بفهمید چه اتفاقی رخ داده، از دور مسابقه خارج می‌شوید. این بازی علاوه بر بخش آنلاین مسابقه‌ای، دارای بخش تک نفره داستانی هم هست و درجه‌های سختی مختلفی دارد.

بازی Mushroom Wars 2 آن قدر محبوب شد که نسخه ایکس باکس وان، پلی استیشن 4 و حتی رایانه‌های شخصی (استیم) آن نیز منتشر شد. این بازی جوایز زیادی را هم به خانه برد که نشان از کیفیت بالای آن دارد. این اثر به دلیل طراحی جذاب و مکانیک‌های گیم پلی جالبی که ارائه می‌دهد می‌تواند برای ساعت‌ها وقت شما را بگیرد.

– بازی Rebel Inc

بهترین بازی های استراتژی موبایل

این بازی یک اثر استراتژی ریل تایم خالص نیست اما گیم پلی منحصربه‌فرد آن باعث شد تا در لیست حاضر قرار بگیرد. هدف شما در بازی این است که یک منطقه ویران شده توسط شورشیان را به ثبات برسانید و آرامش را به مردم آن منطقه بازگردانید. برای انجام این مهم، باید از منابع خود هوشمندانه استفاده کرده و با تهدیدهای جناح‌های مختلف دست و پنجه نرم کنید. با تقویت زیرساخت‌ها، نباید اجازه دهید که در کشور یک بار دیگر شورش اتفاق بیفتد و باید با نیروهای شورشی در کوه‌ها به مبارزه بپردازید. بازی، مهارت‌ها و استراتژی‌های شما را به شکل‌های مختلف مورد سنجش قرار می‌دهد و باید آمادگی هر چیزی را داشته باشید.

بازی Rebel Inc شاید گرافیک خارق‌العاده‌ای نداشته باشد اما آن قدر عمق دارد که نظر مثبت شما را بدست بیاورد. شاید در ظاهر این گونه به نظر نرسد اما باید بدانید که با اثر اعتیادآوری رو به رو هستید.

– بازی Galaxy Reavers

بهترین بازی های استراتژی موبایل

بازی غارتگران کهکشان یک اثر علمی تخیلی اکشن است که در فضا رخ می‌دهد. این اثر شاید شباهت‌هایی به بازی آنلاین چندنفره گسترده (MMO) مشهور، یعنی ایو آنلاین (Eve Online) داشته باشد اما از مکانیک‌های ساده‌ای استفاده می‌کند و تمرکز اصلی‌اش بر روی مبارزات بزرگ میان سفینه‌های فضایی است. شما می‌توانید یک ناوگان داشته باشید و سفینه‌هایی از 8 کلاس مختلف را به تیم خود بیاورید که هر کدام از آن‌ها دارای نقاط ضعف و قوت متفاوتی هستند. با جمع آوری منابع کافی، می‌توانید تجهیزات خود را ارتقا دهید و زمانی که احساس آمادگی کردید، به بخش‌های مختلف فضا هجوم برده و مناطق زیادی را به تسخیر خود در آورید.

بازی Galaxy Reavers فراتر از آنچه که انتظار دارید، گسترده است و جلوه‌های بصری چشمگیر آن کمک کرده تا با یکی از بهترین بازی های استراتژی موبایل رو به رو باشیم. البته باز هم تکرار می‌کنیم که انتظار پیچیدگی‌های مشابه ایو آنلاین را نداشته باشید.

– بازی War of Kings

بهترین بازی های استراتژی موبایل

متاسفانه بازی جنگ پادشاهان تنها بر روی اندروید قابل دسترسی است اما کیفیت بالایی که دارد باعث شد تا آن را هم در فهرست بهترین بازی های استراتژی موبایل قرار دهیم. سازندگان، مکانیک‌های گیم پلی و عناصر جانبی عناوین بزرگی همانند عصر فرمانروایان (Age of Empires)، وارکرافت و وارهمر (Warhammer) را با یکدیگر تلفیق کرده‌اند و اثر جاه طلبانه‌ای بر روی گوشی‌های هوشمند ارائه داده‌اند. تمدن‌های مختلفی در اختیار شماست، با اژدها رو به رو می‌شوید، با اُرک‌ها (Orcs) ملاقات می‌کنید و در واقع همه امضاهای آثار استراتژی بی درنگ فانتزی در اینجا دیده می‌شود.

صدها نیروی مختلف را به سوی پایگاه دشمن هدایت کنید و وارد یک جنگ حماسی بزرگ شوید. البته فراموش نکنید که سلحشوران نیرومند دشمن نیز به سوی نابودی شما قدم برمی‌دارند. هر آنچه که از ژانر استراتژی شنیده‌اید و دیده‌اید، در بازی War of Kings وجود دارد و همه این جذابیت‌ها در صفحه نمایش کوچک گوشی هوشمند شما در دسترس قرار گرفته است. لذت ببرید!

– بازی Boom beach

بهترین بازی های استراتژی موبایل

بازی بوم بیچ بیشتر یک اثر استاندارد موبایلی است که از بعضی عناصر عناوین استراتژی ریل تایم نیز استفاده می‌کند. شما جزیره اختصاصی خودتان را دارید و بازیکنان زیادی نیز در اطراف شما حاضر هستند. علاوه بر ساخت و ساز و آموزش سربازان، باید از حملات این بازیکنان نیز جان سالم به در ببرید. سپس، هنگامی که احساس کردید آماده هستید، نیروهای خود را در ساحل جزیره دشمن پیاده کنید تا جنگ برای نابودی آن‌ها و تسخیر اموالشان آغاز شود. این مسائل روی کاغذ ساده به نظر می‌رسد اما با توجه به ارتقاهای مختلف و وجود نیروهای متنوع، بازی به شکل عجیبی پیچیده می‌شود و برای پیروزی به استراتژی‌های هوشمندانه‌ای نیاز دارید. تعداد آیتم‌ها و تجهیزاتی که می‌توانید باز کنید، آن قدر زیاد است که همیشه به چیزهای قدرتمندتری می‌رسید که می‌توانند به برگ برنده شما تبدیل شوند.

بازی Boom beach اثر وقت گیری است و به دلیل مکانیک‌های گیم پلی اعتیادآوری که دارد، نمی‌توان آن را به راحتی کنار گذاشت. اگر زمان کافی ندارید، به سراغ آن نروید.

– بازی Art of War 3

بهترین بازی های استراتژی موبایل

و در نهایت به بازی هنر جنگ 3 می‌رسیم که احتمالا بهینه‌ترین و خوش ساخت‌ترین بازی استراتژی ریل تایم برای گوشی‌های هوشمند است. جلوه‌های بصری بازی شاید واقع گرایانه نباشند اما چشم نواز هستند و افکت‌های مختلفی در اثر دیده می‌شود که کاملا در جای درست استفاده شده‌اند. در بازی Art of War 3، ساختمان‌ها و نیروهای مختلفی وجود دارند که هر کدام کارایی خاص خود را دارند و شما می‌توانید اثر را هر طور که دوست دارید و با سلیقه خاص خود پیش ببرید. آزادی‌هایی که بازی به شما می‌دهد به حدی است که به راحتی با آثار مشابه رایانه‌های شخصی برابری می‌کند. استفاده از رابط کاربری نیز بسیار آسان است و آن قدر خوب طراحی شده که در مبارزات، سردرگم نمی‌شوید و به راحتی می‌توانید دکمه‌های مورد نظر خود را بر روی صفحه لمسی پیدا کنید.

بخش مبارزات را که کنار بگذاریم، در بازی می‌توانید تصمیمات سرنوشت ساز مختلفی بگیرید، از انتخاب‌های حیاتی در بخش داستانی تا ارتقاهای مهمی که انجام می‌دهید. همه چیز در دستان شما است و نتیجه هر تصمیم خود را خواهید دید. بازی Art of War 3 یک تجربه جامع و درجه یک از سبک استراتژی بی درنگ ارائه می‌دهد و خوشبختانه رایگان (فری تو پلی) هم هست. فرصت را از دست ندهید و حتما این بازی درخشان را تجربه کنید

کدام یک از آثار فهرست بهترین بازی های استراتژی موبایل را تجربه کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. بهترین بازی های استراتژیک موبایل شامل بازی های شرکت سوپرسل می باشد که شما هیچ اسمی از آنها نبردید