اپل iMac جدید

اپل iMac جدید با طراحی باریک‌تر، رنگبندی متنوع و چیپ M1 معرفی شد

کمپانی Apple از نسخه بازطراحی شده‌ی آی مک رونمایی کرد. از ویژگی‌های اپل iMac جدید باید به چیپ سیلیکون، دوربین ارتقایافته و رنگ‌بندی متنوع اشاره کنیم.

اپل iMac جدید یک کامپیوتر all-in-one با صفحه نمایش 24 اینچی 4.5K است. حاشیه‌های کمتری از بالا و طرفین دارد؛ ولی چانه‌ی عریض دستگاه در پایین هنوز باقی مانده است.

مهم‌تر اینکه پشت صفحه نمایش حالا مسطح است، نه خمیده؛ چیزی که به گفته‌ی اپل، حجم آن را بیش از 50 درصد کاهش می‌دهد. برای تنظیم خودکار رنگ، نمایشگر از فناوری True Tone هم استفاده می‌کند.

اپل iMac جدید

انتظار ارتقای میکروفون و دوربین آی مک نیز توسط اپل برآورده شده است تا تماس‌های ویدیویی بهتری داشته باشید. این دوربین حالا رزولوشن 1080p و یک سنسور بزرگ‌تر دارد.

اپل می‌گوید iMac جدید به لطف تراشه M1 کم‌‍‌صداتر و خنک‌تر از مدل قبلی کار می‌کند. این دستگاه دو فن خنک‌کننده‌ی کوچک هم دارد؛ جایگزینی برای آن سیستم حرارتی حجیم که در نسل قبلی آی مک وجود داشت.

یک کابل برق آهن‌ربایی جدید اضافه شده که به پشت دستگاه می‌چسبد و خیلی شبیه کابل MagSafe قدیمی است. امکان برقراری اتصال Ethernet نیز وجود دارد. همچنین آی مک جدید، از وجود چهار درگاه USB-C در پشت خود بهره می‌برد که دوتای آن‌ها از Thunderbolt پشتیبانی می‌کنند.

قیمت اپل iMac جدید

نسخه پایه، 8 گیگ رم و 256 گیگ SSD دارد. قیمت از 1299 دلار آغاز می‌شود؛ هر چند که این مبلغ در برخی رنگ‌ها به 1499 دلار می‌رسد. ثبت سفارش از پایان ماه آوریل (10 اردیبهشت) و عرضه‌ی محصول از نیمه دوم سال 2021 آغاز خواهد شد.

در کنار این کامپیوتر all-in-one اپل از یک کیبورد، ماوس و ترک‌پد رنگارنگ نیز رونمایی کرد تا به اصطلاح، همه با هم ست باشند.

ناگفته نماند این نخستین آی مک است که با Apple Silicon ساخته می‌شود؛ چیپ‌های طراحی شده توسط خود کمپانی!

پیش‌تر شاهد استفاده از این چیپ‌ها در مک بوک ایر، مک بوک پرو و مک مینی بودیم. هدف نهایی اپل، استفاده از آن‌ها در تمام خطوط تولید Mac است. البته این یعنی نرم افزار macOS باید آپدیت شود تا از چیپ‌های جدید پشتیبانی کند.

‌مک‌های M1 نسل اولی، بازخورد بسیار خوبی داشتند و انتظار می‌رود با چیپ‌های جدید، قدرت و شارژدهی بیشتری هم پیدا کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*