بازی Greedfall

بازی Greedfall و 15 نکته برای تازه واردها

بازی Greedfall – گریدفال در بخش‌های اولیه بسیار چالش برانگیز است؛ بنابر این قبل از آغاز آن بهتر است به نکات زیر توجه داشته باشید.

بازی Greedfall یک اثر اکشن نقش آفرینی است که ماجراهای آن در قرن هفدهم اتفاق می‌افتد. اگر به تازگی این آثار را آغاز کرده‌اید یا می‌خواهید به سراغش بروید، نکات زیر می‌توانند کمک کننده باشند.

این بازی از عناصر و فرمول‌های مرسوم سبک نقش آفرینی استفاده می‌کند، با این حال تعدادی مکانیک‌ و ایده جدید هم دارد که باید با آن‌ها آشنا شوید. مهم نیست که یک بازیکن حرفه‌ای یا تازه وارد باشید، اگر می‌خواهید بهتر بازی کنید، باید نکات مختلفی را در ذهن داشته باشید که در ادامه به تعدادی از آن‌ها می‌پردازیم.

راهنمای بازی Greedfall برای تازه واردها

بازی Greedfall دارای مکانیک‌های متنوعی است که باید آن‌ها را یاد گرفت اما این مسئله در ابتدا شاید کمی آزار دهنده باشد. در این مطلب تلاش کرده‌ایم به نکاتی بپردازیم که چندان مورد توجه بازیکنان نیستند.

– حملات ناگهانی مخفیانه به گروه‌های دشمنان

بازی Greedfall

دشمنانی که به صورت گروهی حرکت می‌کنند، در بخش‌های اولیه می‌توانند یک مانع بزرگ در مسیر انجام بعضی از ماموریت‌های فرعی یا دسترسی به مناطق مهم باشند. بله، شاید بتوانید مخفیانه از کنار آن‌ها عبور کنید اما با انجام این کار، امتیاز تجربه (XP) و لوت حاصل از آن‌ها را از دست می‌دهید.

بنابر این باید از حملات مخفیانه (Sneak attacks) استفاده نمایید و با این کار، ضربات مهلکی به دشمنان وارد می‌کنید. اگر سریع باشید، توجه دیگر دشمنان هم جلب نمی‌شود. این مکانیک البته همیشه کارآمد نیست و کمی مشکل فنی دارد (ممکن است گاهی به درستی کار نکند که عذاب آور است) اما بواسطه آن می‌توانید تعداد دشمنان را کاهش دهید و در ادامه، مبارزات آسان‌تر می‌شود.

– لباس‌های مبدل

بازی Greedfall

در بازی، گروه‌ها و حزب‌های مختلفی وجود دارند که با بازیکن در ارتباط هستند و بر اساس تصمیماتی که در طول مراحل می‌گیرید، ممکن است رابطه شما با بعضی از آن‌ها خراب شود، این بدین معناست که دیگر اجازه دسترسی به فروشندگان‌ و خدمات ویژه‌ آن‌ها را نخواهید داشت. این مسئله زمانی دردسرساز می‌شود که در بعضی از ماموریت‌ها، باید وارد حوزه استحفاظی یکی از همین گروه‌ها شوید و آن‌ها از شما متنفر هستند.

برای حل این مشکل، باید لباس‌های مخصوص آن‌ گروه‌ها را بدست بیاورید. پس از کشتن یک سرباز یا یک عضو مهم از هر گروه، می‌توانید لباس‌های آن‌ها را بر تن کنید. با پوشیدن این لباس‌ها، قادر هستید که به صورت مخفیانه وارد کمپ حزب‌ها شده و ماموریت خود را انجام دهید. پس این لباس‌های مبدل را حتما به همراه داشته باشید.

– ابتدا ماموریت‌های فرعی را انجام دهید

بازی Greedfall

بازیکنان زیادی وجود دارند که اهمیت زیادی به ماموریت‌های فرعی نمی‌دهند و اولویت آن‌ها با خط داستانی اصلی است. اما توصیه می‌کنیم که گاهی ماموریت‌های اصلی را کنار بگذارید و مدتی را صرف انجام ماموریت‌های جانبی و ثانویه کنید.

با انجام این مراحل، مراحل اصلی نیز آسان‌تر می‌شوند زیرا تجهیزات بهتر و مقدار پول بیشتری بدست می‌آورید و حتی امتیاز تجربه کسب می‌کنید که همگی آن‌ها در عبور از چالش‌های پیش‌ رو تاثیرگذار هستند. دلیل دیگر این است که اگر این ماموریت‌ها را بخواهید بعدها انجام دهید، دیگر ارزشی ندارند و جوایز آن‌ها برای شما بی‌فایده است. بنابر این هر زمان که با یک ماموریت فرعی رو به رو شدید، سریعا آن‌ را قبول کنید.

– سلامتی

بازی Greedfall

جادو، یکی از ابزارهای مهم شما در بازی است و باید آن‌ها را برای کارهای مختلف به کار بگیرید. اگر چه می‌توانید برای بازگرداندن سلامتی، معجون‌های جادویی بسازید اما راه دیگری هم وجود دارد.

سلامتی در اوایل بازی یک مشکل بزرگ است، خصوصا قبل از ساخت معجون‌ها و زمانی که پول کافی برای خریداری کردنشان را هم ندارید. برای حل این چالش‌ها، می‌توانید مهارت مجیکال هیلینگ (Magical healing) را برای شخصیت خود فعال کنید که یک منبع بی‌نهایت برای افزایش سلامتی است و هزینه‌ای هم ندارد.

مهم نیست که شخصیت خود را چگونه ساخته‌اید، مجیکال هیلینگ را همیشه در اولویت قرار دهید. این مهارت به شما یک وِرد جادویی ارائه می‌دهد که 250 پوینت سلامتی را بازمی‌گرداند و در مصرف معجون‌ها نیز صرفه جویی می‌شود. با ارتقای این مهارت، مسمویت‌ها برطرف می‌شوند، 50 درصد سلامتی خود را بدست آورده و حتی زره شما نیز تعمیر خواهد شد. پس از ارتقای کامل این مهارت، می‌توانید اعضای تیمتان را هم درمان کنید. البته این کار را در وسط مبارزات انجام ندهید زیرا ممکن است تصادفا، سلامتی دشمنان افزایش یابد!

– برای تغییرات آتی، تجهیزات به همراه داشته باشید

بازی Greedfall

ریس‌پکسینگ (Respeccing) یک اصطلاح در دنیای بازی‌ها است و زمانی به کار می‌رود که بخواهید تجهیزات و مهارت‌هایی که برای شخصیت خود انتخاب کرده‌اید را از ابتدا بچینید. این قابلیت در بازی Greedfall هم وجود دارد و باید آن را در مواقع ضروری به کار بگیرید. گاهی می‌خواهید سبک بازی خود را تغییر دهید یا با دشمنانی رو به رو می‌شوید که مهارت‌های شخصیتی که ساخته‌اید، بر روی آن‌ها تاثیری ندارد. اینجا است که ریس‌پک کردن اهمیت پیدا می‌کند و اگر می‌خواهید این کار را انجام دهید، باید تجهیزات لازم برای آن‌ را نیز به همراه داشته باشید.

برای مثال، یک پُتک قدرتمند به همراه دارید که استفاده نمی‌کنید و آن را به فروش می‌رسانید. کمی جلوتر با دشمنانی رو به رو می‌شوید که شخصیت شما توانایی عبور از آن‌ها را ندارد. تجهیزات خود را تغییر می‌دهید و متوجه می‌شوید آن پتکی که فروخته‌اید، بهترین گزینه برای شکست دادن دشمنان مذکور بوده است! قرار نیست همه چیز را در فهرست آیتم‌ها حفظ کنید اما اگر می‌خواهید سبک بازی خود را هر از گاهی تغییر دهید، تجهیزاتی که می‌توانند در این مسیر کمک کننده باشند را دور نریزید.

– تمرکز بر روی آستانه تحمل (Endurance)

بازی Greedfall

بازی دارای سه نوع شخصیت مختلف یا به اصطلاح آرکی تایپ (Archetype) است که در همان ابتدا باید یکی از آن‌ها را انتخاب نمایید. شما همچنین می‌توانید چند مهارت با نام اتربیوت (Attribute) برای شخصیت خود انتخاب کنید. اتربیوت‌ها در بازی تاثیرگذار هستند و تقریبا همه آن‌ها به یک شکلی کارآمد خواهند بود اما آستانه تحمل (Endurance) شاید از همه مفیدتر باشد.

برای این مهارت، باید یک زره سنگین (Heavy armor) بر تن کنید که مبارزات تن به تن را آسان‌تر می‌کند و مقاومت شخصیت شما در مقابل ضربات را بالا می‌برد. این مهارت، حتی میزان سلامتی را هم افزایش می‌دهد. بنابر این، آستانه تحمل را به عنوان اولین اتربیوت فعال کنید و در ادامه می‌توانید به سراغ باقی گزینه‌ها بروید.

– استعدادهای آغازین

بازی Greedfall

شخصیت شما دارای تعدادی استعداد (Talents) هم هست که آن‌ها را نیز خودتان باید انتخاب کرده و ارتقا دهید. پیشنهاد ما قدرت (Vigor) یا باز کردن درب / لایک پیکینگ (Lockpicking) است. اگر می‌خواهید هجومی بازی کنید و علاقه زیادی به مبارزات دارید، استعداد ویگور باعث می‌شود تا میزان سلامتی و مانا (Mana) شخصیت شما سریع‌تر بازسازی شود.

اما اگر می‌خواهید به صورت مخفی کارانه بازی کنید و با دشمنان تا حد امکان درگیر نشوید، لایک پیکینگ به شما اجازه دسترسی به صندوقچه‌های مختلف را می‌دهد که حاوی لوت‌های خوبی هستند. با افزایش امتیاز، می‌توانید هر دو استعداد مذکور را فعال کنید اما هوشیار باشید که کدام یک را در ابتدای بازی به کار می‌گیرید و ببیند کدامشان با سبک بازی شما سازگارتر است.

– گزینه‌های مختلف را بررسی کنید

بازی Greedfall

بازی Greedfall آزادی مناسبی به بازیکنان می‌دهد و برای عبور از یک چالش یا مرحله، راه‌های مختلفی وجود دارد. با اینکه همیشه نمی‌توان از مبارزات اجتناب کرد اما در بسیاری از ماموریت‌ها، این فرصت را دارید که یک مسیر متفاوت را پیدا کرده یا به صورت مخفیانه از یک مانع عبور کنید.

گزینه خشونت همیشه بر روی میز است و می‌توانید بر روی دشمنان شمشیر بکشید اما اگر میزان سلامتی شخصیت شما پایین است یا می‌خواهید با یک رویکرد تاکتیکی ماموریتی را به اتمام برسانید، همیشه یک راه صلح آمیزتر هم وجود دارد. اگر در یک بخش با مشکل رو به رو شدید، گزینه‌های خود را بررسی کنید و بدون شک به یک ایده مناسبی می‌رسید.

– جملات خود را با دقت انتخاب نمایید

بازی Greedfall

این بازی دیالوگ‌های زیادی دارد و باید با شخصیت‌های متعددی به گفتگو بپردازید و البته مهم است که به حرف‌های افراد گوش کنید و در عین حال، جواب‌های درستی به آن‌ها بدهید. یک جمله یا کلمه اشتباه کافی است تا رابطه شما با یک شخصیت یا یک حزب خراب شود و دیگر راه بازگشتی نیست.

علاوه بر این‌ها، بعضی از شخصیت‌ها، اطلاعات مهمی را در اختیار شما قرار می‌دهند که اگر به آن‌ها توجه نکنید، از دست می‌روند. برای مثال، راه حل عبور از یک ماموریت، محل کمپ‌ها، مکان پیدا کردن آیتم‌های قدرتمند و مناطق مخفی که باید به آن‌ها سرک بکشید. پس دیالوگ‌ها را نادیده نگرفته و ببینید فرد مقابل چه حرف‌هایی برای گفتن دارد.

– عنصر کنجکاوی

بازی Greedfall

شخصیت شما به تازگی وارد سرزمینی شده که در آن هیولاها قدم می‌زنند، جادو وجود دارد و گروه‌های مختلف با یکدیگر در جنگ هستند. بنابراین اگر کمی کنجکاوی به خرج دهید و دنیای اطراف خود را به خوبی جستجو کنید، منفعت زیادی خواهید برد.

این یک اثر کاملا جهان باز نیست اما در مسیرهایی که می‌روید، چیزهای زیادی وجود دارند که ممکن است به آن‌ها توجه نکنید. شاید هرگز ندانید آن صندوقچه‌ای که پیدا نکردید، حاوی چه چیزهایی است یا آن ماموریت فرعی که نرفتید، چه داستان جذابی داشت و رابطه شما با یک گروه را تا چه اندازه بهبود می‌بخشید.

– روابط را جدی بگیرید

بازی Greedfall

قدم گذاشتن به سرزمین‌های غریب و خطرناک، آن هم بدون اینکه کسی پشتیبان شما باشد، تصمیم درستی نیست. بنابر این باید رابطه مناسبی با افراد مختلف داشته باشید. هر کدام از این اشخاص، دارای انگیزه‌های شخصی و اهداف ویژه‌ای هستند، اگر این انگیزه‌ها و تفکرات با شما سازگار هستند، ارتباط خود را با آن‌ها ادامه دهید و هر از گاهی به ملاقات‌شان بروید.

همچنین مهم است که حزب مورد نظرتان را پشتیبانی کنید تا در ازای آن، از پشتیبانی آن‌ها نیز بهره‌مند شوید. ماموریت‌هایشان را انجام دهید و هرگز مواضع آن‌ها را به خطر نیندازید. اگر علیه آن‌ها کاری انجام دهید، بدون شک تاوان خواهید داد و باید به فکر یک حزب دیگر باشید.

– دفاع و ضدحمله (Parry)

بازی Greedfall

مبارزات تنها در رابطه با حمله نیستند بلکه بر روی دفاع و ضدحمله هم باید مانور دهید تا بتوانید دشمنان را نابود کنید. بلاک کردن حملات، باعث می‌شود تا آسیبی به شما وارد نشود اما نباید بیش از اندازه و پشت سر هم از آن استفاده کنید زیرا تعادل شخصیت را بر هم می‌زند.

ضدحمله هم مشخصا زمانی است که پس از دفاع کردن، سریعا یک ضربه هم به دشمن وارد می‌کنید. ابتدا مکانیک دفاع را به خوبی یاد بگیرید و تمرین کنید، سپس در زمینه ضدحمله به درجه استادی برسید. اگر اتربیوت آستانه تحمل شما بالا باشد، مشکل بر هم خوردن تعادل تا حد زیادی کمرنگ می‌شود.

– لحظه‌ای توقف برای تفکر و آرامش

بازی Greedfall

یک نکته خارج از بازی که می‌تواند به شما کمک کند؛ گاهی در شرایط دشوار قرار می‌گیرید یا نمی‌توانید در بعضی از مبارزات موفقیت کسب کنید. در این مواقع، بهتر است که بازی را متوقف کنید و برای دقایقی از فضای اثر دور شوید و به این مسئله فکر کنید که چرا نمی‌توانید پیروز شوید و مشکل از کجا است.

به گزینه‌ها، تجهیزات و معجون‌هایی که دارید هم نگاهی بیندازید و ببینید چه چیزی می‌تواند این مبارزه را به سود شما تمام کند.

– وارد میدان مبارزه شوید

بازی Greedfall

اگر لول شخصیت شما همچنان پایین است و می‌خواهید آن را بالاتر ببرید یا مهارت‌های هجومی تازه‌ خود را می‌خواهید امتحان کنید، می‌توانید وارد میدان مبارزه (Arena) شوید و به گریندینگ بپردازید تا امتیاز تجربه کسب نمایید (اصطلاح Grinding در دنیای بازی، به تکرار کردن ماموریت‌ها گفته می‌شود تا بواسطه این کار بتوانید لول یا قدرت‌های شخصیت خود را بهبود ببخشید). میدان مبارزه، در منطقه نیو سرین (New Serene) وجود دارد و بخشی از خط داستانی چمپیونز آف د آرنا (Champion of the Arena) است.

میدان مبارزه دارای چندین راند است و در اوقات فراغت می‌توانید به آن سر بزنید تا کمی لول آپ شوید. با قهرمانی در این مسابقات، صاحب یک شمشیر قدرتمند می‌شوید که برای استفاده از آن، به اتربیوت چابکی (Agility) بالایی نیاز دارید، این نکته را هم در ذهن داشته باشید تا پس از بدست آوردن آن، ناامید نشوید.

آیا بازی Greedfall را تجربه کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید. همچنین از اینجا می‌توانید نکات مرتبط با عناوین دیگر را مطالعه کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*