نمونه های مثبت کرونا

تشخیص نمونه های مثبت کرونا توسط سگ‌های آموزش دیده

محققان دانشگاه پنسیلوانیا در جدیدترین تحقیق خود عنوان کردند که سگ‌های آموزش دیده قادر به شناسایی نمونه های مثبت کرونا هستند.

تحقیقاتی که به تازگی در مجله PLOSE ONE به انتشار رسیده است مشخص می‌سازد که سگ‌های آموزش دیده می‌توانند نمونه های مثبت کرونا را با دقت 96 درصدی تشخیص دهند. سینتیا اوتو (Cynthia Otto) نویسنده ارشد این تحقیق و مدیر مرکز سگ‌های آموزش دیده دانشکده دامپزشکی دانشگاه پنسیلوانیا اظهار کرد که این یک کار راحت نیست که ما از سگ‌ها بخواهیم آن را به انجام برسانند. سگ‌ها باید در تشخیص بوی عفونت ویژه عمل کنند به همین علت باید آن‌ها در معرض طیف گسترده‌ای از بوی افراد مختلف (زنان و مردان، بزرگسالان و کودکان، افراد از قومیت‌ها و مناطق مختلف) قرار گیرند.

در این تحقیق محققان متوجه شدند که سگ‌ها توانایی انجام چنین کاری را دارند اما باید آموزش آن‌ها با دقت فراوان و در حالت ایده‌آل با نمونه‌های زیادی ادامه پیدا کند. این کشفیات به تحقیق دیگری که دانشمندان آن را مطالعه تی شرت نامیده‌اند، منجر شد و طی آن سگ‌ها آموزش دیدند که بتوانند بوی بین کرونا مثبت، منفی و واکسینه شده را طبق ترکیبات آلی فرار که روی تی شرت پوشیده شده می‌ماند، تفاوت قائل شوند.

استفاده از تجربیات گذشته برای شناسایی نمونه های مثبت کرونا

محققان این پژوهش سال‌ها تجربه آموزش سگ‌ها به منظور این که بتوانند در موارد پزشکی مفید باشند را دارند، به نحوی که عده‌ای از آن‌ها می‌توانند سرطان تخم‌دان را شناسایی کنند. مادامی که بیماری فراگیر کرونا شناسایی شد محققان تصمیم گرفتند از این مهارت برای طراحی یک مطالعه به منظور شناسایی نمونه های مثبت کرونا توسط آن‌ها استفاده کنند.

محققان این تحقیق نمونه های مثبت کرونا بیماران بزرگسال و کودکان و همچنین نمونه‌هایی از بیمارانی که آزمایش آن‌ها منفی بوده جمع‌آوری کردند تا بتوانند آزمایش‌ها را انجام دهند. محققان در ابتدا سگ‌ها را آموزش دادند تا رایحه‌ای متمایز و ماده‌ای مصنوعی معروف به ترکیب تشخیص جهانی (UCD) را تشخیص دهند. سپس آن‌ها از یک چرخ بو (scent wheel) استفاده کردند که در آن‌ها هر یک از 12 پورت با نمونه‌های متفاوت بارگذاری شده بود و هنگامی که سگ به پورت حاوی ترکیب تشخیص جهانی پاسخ می داد به آن پاداش می‌دادند.

زمانی که سگ‌ها به صورت مداوم به رایحه ترکیب تشخیص جهانی پاسخ دادند، محققان به آموزش آن‌ها پرداختند تا آن‌ها بتوانند به نمونه‌های ادرار بیماران مثبت کویید-19 نیز پاسخ مثبت دهند و بتوانند آن‌ها را از نمونه‌های منفی تشخیص دهند. محققان متوجه شدند که بعد از سه هفته آموزش هر 9 سگ می‌توانند نمونه های مثبت کرونا را با دقت 96 درصد تشخیص دهند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*