مزدا CX-30 EV

مزدا CX-30 EV الکتریکی در نمایشگاه شانگهای چین 2021 معرفی شد

مزدا CX-30 EV در نمایشگاه شانگهای چین 2021 معرفی شد. این کراس اوور الکتریکی بر پایه نسخه درون‌سوز خود توسعه پیدا کرده است. ادامه با مشخصات این خودرو آشنا می‌شویم.

شرکت ژاپنی مزدا در نمایشگاه شانگهای چین 2021 از جدیدترین خودرو الکتریکی خود پرده برداشت. مزدا CX-30 EV بر پایه مدل درون‌سوز این کراس اوور توسعه پیدا کرده و قرار است جوینت ونچر چانگان و مزدا آن را تولید و به بازار عرضه کنند. در حال حاضر مشخصات فنی این خودرو به صورت کامل منتشر نشده است، اما طبق اعلام مزدا این کراس اوور الکتریکی از قوای محرکه e اسکای اکتیو بهره خواهد برد.

مشخصات مزدا CX-30 EV الکتریکی

مزدا CX-30 EV

با توجه به این که محصول جدید مزدا از پلتفرم اسکای اکتیو و MX-30 الکتریکی بهره می‌برد، می‌توان گفت قوای محرکه مزدا CX-30 EV به مدل استفاده شده در MX-30 شباهت زیادی خواهد داشت. بنابراین موتور الکتریکی در اکسل جلو این خودرو می‌تواند قدرتی برابر با 141 اسب بخار و گشتاور 264 نیوتن‌متر را به تولید برساند. همچنین این خودرو از یک باتری لیتیوم-یونی ۳۵.۵ کیلووات ساعتی با قابلیت شارژ سریع بهره خواهد برد.

مزدا CX-30 EV

این خودرو در کنار قوای محرکه الکتریکی نسبت به نسخه درون سوز خود با تغییرات ظاهری زیادی نیز مواجه شده است؛ مثلا ارتفاع این خودرو نسبت به نسخه استاندارد افزایش پیدا کرده است. همچنین مزدا در بدنه این خودرو از قطعات جدیدی نظیر لبه سپر جلوی جذاب‌تر، قوس‌های چرخ متفاوت، پله‌های جانبی و ریل‌های سقف استفاده کرده است.

در حال حاضر از کابین این خودرو تصاویری منتشر نشده است و باید منتظر معرفی کامل این کراس اوور الکتریکی باشیم. با توجه به اینکه مزدا MX-30 در بازار چین حضور ندارد، می‌توان گفت مزدا CX-30 EV نخستین خودروی الکتریکی مزدا برای بازار چین خواهد بود. این خودرو از نیمه دوم سال 2021 در چین عرضه خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*