مازراتی لوانته هیبرید 2021

مازراتی لوانته هیبرید 2021 معرفی شد

مازراتی لوانته هیبرید 2021 معرفی شد. مازراتی از شاسی بلند الکتریکی‌سازی شده خود در نمایشگاه شانگهای پرده برداشت. در ادامه با مشخصات این خودرو آشنا می‌شویم.

امروزه بسیاری از خودروسازان بزرگ با توجه به نیاز بازار به دنبال الکتریکی‌سازی محصولات خود هستند. شرکت مازراتی در ماه جولای سال 2020 میلادی به معرفی گیبلی هیبریدی ملایم پرداخت و اکنون نیز از مدل الکتریکی‌سازی شده لوانته پرده برداشت. مازراتی لوانته هیبرید 2021 از همان تکنولوژی 48 ولتی گیبلی هیبرید بهره می‌برد.

مشخصات مازراتی لوانته هیبرید 2021

مازراتی لوانته هیبرید 2021

شاسی بلند الکتریکی شده مازراتی لوانته هیبرید 2021 از یک موتور 4 سیلندر 2 لیتری توربو بنزینی با تکنولوژی هیبریدی ملایم بهره می‌برد. این پیشرانه قدرتی برابر با 330 اسب بخار در دور موتور 5750 و گشتاور 450 نیوتن‌متری را در دور موتور 2250 به تولید می‌رساند. طبق اعلام مازراتی، این موتور دارای گشتاور مشابه موتورهای دیزلی در دورهای پایین بوده و همزمان نرمی یک موتور 6 سیلندر بنزینی را به همراه خواهد داشت.

مازراتی لوانته هیبرید 2021

مازراتی لوانته هیبرید 2021 ظرف مدت 6 ثانیه از سرعت صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن نیز 240 کیلومتر بر ساعت خواهد بود. وزن نسخه استاندارد این خودرو حدود 2090 کیلوگرم است که در مدل هیبریدی وزن آن افزایش پیدا کرده است.

مازراتی لوانته هیبرید 2021

برای این خودرو به صورت استاندارد سیستم چهار چرخ محرک، سیستم تعلیق بادی و دیفرانسیل لغزش محدود مکانیکی در نظر گرفته شده است. عملکرد این خودرو مشابه مدل ۶ سیلندر بوده و مصرف سوخت آن نیز حدود 16 درصد کاهش پیدا کرده است. توزیع وزن ایده‌آل میان دو اکسل جلو و عقب یکی از نکات قابل توجه در این خودرو بوده که به دلیل نصب باتری در بخش پشتی چنین توزیع وزنی ایجاد شده است.

مازراتی لوانته هیبرید 2021

لوانته هیبرید 2021 دارای رنگ بدنه آبی متالیک سه پوششه ویژه با نام آزورو آسترو است. همچنین این خودرو از عناصر آبی روی ورودی‌های هوا، کالیپرهای ترمز و لوگوی روی ستون C نیز بهره می‌برد. همچنین برای این خودرو رینگ‌های ۲۱ اینچی و چراغ‌های جلوی اصلاح شده نیز در نظر گرفته شده است. از ویژگی‌های مهم بخش کابین نیز می‌توان به نمایشگر مرکزی ۸.۴ اینچی و پشت آمپرهای ۷ اینچی اشاره کرد. مازراتی پیش فروش شاسی بلند خود را آغاز کرده و مشتریان نخستین مدل‌های آن را در ماه ژوئن سال جاری تحویل خواهند گرفت.