کادیلاک لیریک 2023

کادیلاک لیریک 2023 نسخه تولیدی معرفی شد؛ وفاداری به مدل کانسپت

کادیلاک لیریک 2023 معرفی شد. کادیلاک نسخه تولیدی کراس اوور الکتریکی لیریک را بسیار نزدیک به نسخه کانسپت آن طراحی کرده است. در ادامه با مشخصات این خودرو آشنا می‌شویم.

کادیلاک به صورت رسمی از نسخه تولیدی کراس اوور لیریک پرده برداشت. البته این خودرو در سال قبل طی یک کانسپت نزدیک به تولید به معرض نمایش درآمد تا بیانگر اوج یک قرن نوآوری و شروع یک دوره جدیدی برای برند لوکس جنرال موتورز باشد. کادیلاک لیریک 2023 در نسخه تولیدی به نسخه کانسپت خود شباهت زیادی دارد که از این شباهت‌ها می‌توان به جلوپنجره کریستالی مشکی‌رنگ با لوگوی چراغ‌دار و چراغ‌های جلوی باریک LED اشاره کرد. البته طراحان برای سپر جلو آن اصلاحاتی نیز در نظر گرفتند.

مشخصات کادیلاک لیریک 2023

کادیلاک لیریک 2023

در نمای جانبی شاهد دستگیره‌های مخفی درها و آینه‌های جانبی سنتی هستیم؛ البته این آینه‌ها نسبت به مدل‌های دوربینی نسخه کانسپت با تغییراتی همراه شده‌اند، اما چراغ‌های عقب که تا روی ستون‌های C امتداد دارند کاملا مشابه مدل کانسپت هستند. این کراس اوور الکتریکی به شکل استاندارد از رینگ‌های 20 اینچی بهره می‌برد، اما مشتریان می‌توانند برای آن رینگ‌های 22 اینچی را نیز سفارش دهند. طول کراس اوور الکتریکی کادیلاک حدود 4996 میلی‌متر، عرض آن 1977 میلی‌متر، ارتفاع آن 1623 میلی‌متر و فاصله محوری آن نیز 3094 میلی‌متر است. با چنین ابعادی کادیلاک لیریک 2023 نسبت به مدل XT6 حدود 46 میلی‌متر کوتاه‌تر است، اما از 231 میلی‌متر فاصله محوری بیشتری بهره می‌برد.

کادیلاک لیریک 2023

کادیلاک لیریک 2023 همانند نسل جدید اسکالید جذاب به نظر می‌رسد و این بار نیز طراحان کابینی شایسته برند کادیلاک را طراحی کرده‌اند. غربیلک فرمان کاملا جدید و یک نمایشگر بزرگ ۳۳ اینچی به عنوان ویژگی‌های مهم کابین محسوب می‌شود. این نمایشگر یکپارچه است و بیش از 1 میلیارد رنگ را به نمایش خواهد گذاشت. از سایر ویژگی‌های کابین می‌توان به کنسول مرکزی شناور، دریچه‌های تهویه باریک، تریم چوبی و فلزی و سیستم صوتی AKG با ۱۹ بلندگو اشاره کرد.

کادیلاک لیریک 2023

برای این خودرو نسل جدید سیستم فعال مقابله با سروصدا نیز در نظر گرفته شده است. کابین این خودرو در کنار فضای لوکس، بسیار جادار بوده و فضای پای صندلی‌های عقب آن به 1006 میلی‌متر می‌رسد. همچنین فضای صندوق بار 790 لیتر بوده که با خواباندن صندلی‌های عقب می‌توان این فضا را به 1720 لیتر افزایش داد.

کادیلاک لیریک 2023

شرکت کادیلاک برای این کراس اوور الکتریکی خود یک پکیج باتری لیتیوم یونی ۱۰۰ کیلووات ساعتی و یک موتور الکتریکی در عقب در نظر گرفته است که می‌تواند قدرتی برابر با 340 اسب بخار و گشتاور 440 نیوتن‌متر را تولید کند. این خودرو با هر بار شارژ کامل می‌تواند بیش از 480 کیلومتر را بپیماید. همچنین باتری‌های این خودرو از قابلیت شارژ سریع 190 کیلوواتی پشتیبانی می‌کنند که با 10 دقیقه شارژ حدود 120 کیلومتر و با 30 دقیقه شارژ حدود 315 کیلومتر به برد خودرو اضافه خواهد شد.

کادیلاک لیریک 2023

کادیلاک لیریک 2023 در سری نخست به شکل محرک عقب روانه بازار می‌شود، اما کادیلاک قصد دارد نسخه‌های دیگری چون چهار چرخ محرک و پرفورمنس این کراس اوور الکتریکی را نیز به بازار عرضه کند.  برای این خورو قابلیت رانندگی با یک پدال و همچنین سیستم خودران سوپر کروز نیز در نظر گرفته شده است که سیستم خودران سوپر کروز امکان رانندگی بدون نیاز به دخالت دست را در ۳۲۰ هزار کیلومتر از جاده‌های آمریکا و کانادا فراهم خواهد کرد. این خودرو از ماه سپتامبر با قیمت پایه 59 هزار و 990 دلار به فروش خواهد رسید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*