اختلال در کلاب هاوس

جریمه روزانه 50 میلیاردی اپراتورها به دلیل اختلال در کلاب هاوس تصویب شد

هیئت‌وزیران طرح پیشنهادی وزارت ارتباطات مبنی بر جریمه روزانه 50 میلیارد تومانی اپراتورها به دلیل اختلال در کلاب هاوس را تصویب کرد.

وزارت ارتباطات در تاریخ 29 فروردین 99 پس از اینکه 10 روز از ایجاد اختلال اولیه در دسترسی به اپلیکیشن کلاب هاوس گذشته بود، طرحی را برای جریمه روزانه 50 میلیارد تومانی اپراتورها به دلیل ایجاد اختلال خودسرانه در این اپلیکیشن را به هیئت‌وزیران پیشنهاد داد، سرانجام با گذشته 5 روز هیئت‌وزیران این طرح را به تصویب رساند و آن را ابلاغ کرد.

اپراتورها به دلیل اختلال در کلاب هاوس جریمه می‌شوند

هیئت وزیران در جلسه ۲۹ فروردین ماه به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات، امور اقتصادی و دارایی و اطلاعات و سازمان برنامه و بودجه کشور و به استناد ماده واحده قانون، اجازه تعیین و وصول حق امتیاز فعالیت بخش غیردولتی در حوزه پست و مخابرات –تعیین شده قانونی، مصوب ۱۳۹۲– تصویب کرد:

به منظور حفظ حق دسترسی شهروندان و کاربران به خدمات فضای مجازی در صورتی که کارورها خارج از ترتیبات تعین شده قانونی، محدودیت، اختلال یا انسداد در نرم افزار، تارنماها (وب‌گاه‌ها)، برنامه‌های کاربردی وسایر خدمات مبتنی بر فضای مجازی به وجود آورند، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی) اقدامات زیر را به عمل می‌آورد.

بر اساس این مصوبه، سازمان تنظیم مقررات موظف است با جمع آوری مستندات فنی، ظرف ۲۴ ساعت محدودیت، اختلال یا انسداد را به کارورها (اپراتورها) اعلام و هم‌زمان مراتب محدودیت، اختلال یا انسداد را در پایگاه اطلاع رسانی خود منتشر کند.

در صورتی که کارورها ظرف ۲۴ ساعت از زمان اعلام سازمان نسبت به رفع محدودیت، اختلال یا انسداد اقدام نکنند، سازمان موظف است تا زمان رفع تخلف روزانه تا سقف ۵۰ میلیارد تومان کارور متخلف را جریمه کند. کارور موظف است با اعلام سازمان تنظیم مقررات مبالغ را به حساب خزانه‌داری کل کشور واریز کند.

در صورتی که پس از یک هفته از اعلام سازمان تنظیم مقررات، کارور نسبت به رفع محدویت، اختلال یا انسداد اقدام نکرد، سازمان تنظیم مقررات مجاز است با رعایت وظایف و اختیارات مقرر در اساسنامه و دیگر قوانین و مقررات مربوط، علاوه بر جریمه تعیین شده در بند ۲ این تصویب‌نامه، نسبت به تعلیق (لغو موقت) یا کاهش مدت اعتبار پروانه کارور حداکثر به مدت دو سال اقدام کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*