ماینرهای غیرمجاز

ماینرهای غیرمجاز را لو بدهید، ۲۰ میلیون جایزه بگیرید

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی شرکت توانیر گفت به کسانی که ماینرهای غیرمجاز یا همان مراکز غیرمجاز استخراج رمزارزها را معرفی کنند تا 20 میلیون تومان جایزه اهدا خواهیم کرد.

مصطفی رجبی مشهدی، معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی شرکت توانیر با اعلام اینکه 2400 مرکز غیرمجاز استخراج رمزارز در کشور شناسایی شده است گفت تا به امروز 330 مگابایت از مراکز غیرمجاز استخراج رمزارزها را در کشور شناسایی شده‌اند و حدود 330 مگابایت نیز به صورت قانونی مشغول فعالیت هستند.

اهدای جایزه برای معرفی‌کنندگان ماینرهای غیرمجاز

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی شرکت توانیر در ادامه مشارکت مردمی را یکی از بهترین و عملیاتی‌ترین روش‌های مهم برای شناسایی مراکز غیرمجاز استخراج رمزارزها در کشور دانست و گفت افرادی که ماینرهای عیرمجاز را معرفی کنند تا حدود 20 میلیون تومان جایزه دریافت خواهند کرد. وی افزود در همین راستا تا به امروز نیز به معرفی‌کنندگان حدود 700 میلیون تومان پاداش پرداخت شده است.

مصطفی رجبی مشهدی در ادامه تاکید کرد اطلاعات افرادی که مراکز غیرمجاز استخراج رمزارزها را گزارش می‌دهند محرمانه خواهد ماند و پیگیری‌ها نیز به شکل محرمانه انجام خواهد شد. وی در ادامه افزود:

ضمن اینکه مراکز غیرمجاز رمزارزها پلمپ و اشتراک برق آنها قطع و دستگاه‌های غیرمجازشان جمع‌آوری می‌شود، به مراکز قضائی نیز معرفی خواهند شد و دیگر نمی‌توانند با صنعت برق کشور همکاری کنند. همچنین بهای برق مصرفی مراکز غیرمجاز از زمان شروع فعالیت با نرخ برق صادراتی محاسبه می‌شود و هزینه خسارت‌های وارده این مراکز به شبکه برق نیز از آنها دریافت خواهد شد.

معاون برنامه ریزی و اقتصادی شرکت توانیر در ادامه بیان کرد هر دستگاه ماینر استخراج رمز ارز برابر با یک کولر گازی و 15 دستگاه یخچال مصرف برق به همراه دارد. وی افزود از این رو مراکز استخراج رمزارزها در شرایطی که از یک طرف مصرف برق افزایش یافته و از طرف دیگر تولید برق به دلیل کمبود بارش‌ها کاهش پیدا کرده است، می‌بایست برق مصرفی خود را از مسیرهای قانونی نظیر نیروگاه‌های تجدیدپذیر تامین کنند.

مصطفی رجبی مشهدی در پایان خاطرنشان کرد تعداد زیادی از ماینرهای غیرمجاز در بخش خانگی شبکه توزیع برق مشغول فعالیت هستند که باعث آسیب به شبکه خانگی و تجهیزات هموطنان می‌شود. از این رو مردم از طریق سایت شرکت توانیر یا با شماره‌گیری تلفن 121 می‌توانند اسامی و آدرس مکان‌های غیرمجاز استخراج ارز را به شرکت توانیر گزارش دهند.