سیستم خودران تسلا

سیستم خودران تسلا به آسانی فریب می‌خورد

یک مجله معتبر مصرف‌کنندگان آمریکا به تازگی مدعی شده است که می‌توان سیستم خودران تسلا را به آسانی فریب داد و بدون راننده حرکت کرد.

بر اساس نوشته یک مجله معتبر مصرف‌کنندگان آمریکا، برای اتومبیل‌های تسلا که دارای سیستم خودران باشند، این امکان جود دارد که از طریق فریب دادن سیستم خودرو، بدون راننده حرکت کنند. طبق نوشته این مجله، مهندسان این موضوع را بررسی کرده‌اند که آیا سیستم خودران تسلا می‌تواند بدون راننده فعلا شود؟ آن‌ها در این بررسی یک تسلا مدل وای را در یک جاده بسته مورد آزمایش قرار دادند و به این نتیجه دست پیدا کردند که سیستم خودران تسلا به آسانی فریب می‌خورد. این گزارش یک روز بعد از تصادف وحشتناک یک خودرو تسلا در ایالت تگزاس به انتشار رسیده است. پلیس عقیده دارد که در هنگام تصادف هیچ‌کس پشت فرمان نبوده است.

سیستم خودران تسلا قابل اعتماد نیست

ویژگی خودران اتومبیل‌های الکتریکی تسلا، یک سیستم بسیار پیشرفته است که طبق ادعای شرکت تسلا منجر به افزایش ایمنی و راحتی پشت فرمان می‌شود. تیم بررسی کننده مجله مصرف‌کنندگان عنوان می‌کند که به صورت متناوب توانسته‌اند خودرو را فریب دهند تا بدون آن که راننده‌ای وجود داشته باشد، شروع به فعالیت کند.

جک فیشر، خبرنگار این مجله بیان می‌کند که در بررسی های صورت گرفته، سیستم خودران تسلا نه تنها در اطمینان از توجه راننده در زمان رانندگی موفق نبود، بلکه همچنین نمی‌توانست تشخیص دهد که آیا راننده پشت فرمان نشسته است یا نه. بر اساس اظهارات او هنگامی که دریافیتم می‌توانیم به آسانی سیستم خودران تسلا را فریب دهیم، اندکی ترسناک هم بود. به نوشته سایت شرکت تسلا، سیستم خودران نیاز به این دارد که راننده کاملا مسلط به رانندگی باشد و بهره‌گیری از این سیستم خودرو را مستقل نمی‌کند. بر اساس نوشته این شرکت اتومبیل‌سازی، بعضی از ویژگی‌ها برای استفاده از سیستم خودران از جمله بستن کمربند ایمنی، باز نکردن درها و نگه داشتن دست روی فرمان اجباری است.

سیستم خودران تسلا

تحقیق در مورد تصادف خودرو تسلا

روز شنبه دو نفر در تصادف یک خودرو تسلا در ایالت تگزاس جان خود را از دست دادند و این خودرو بعد از تصادف دچار آتش‌سوزی شد. جان باختگان در صندلی جلو و صندلی عقب خودرو نشسته بودند و افسر تحقیق پلیس عنوان کرده است که هیچ شخصی در صندلی راننده قرار نداشته است. با این وجود ایلان ماسک، رئیس شرکت Tesla در توییتر خود نوشته است که داده‌های کامپیوتر خودران، مشخص می‌سازد که سیستم خودران خودروی مذکور فعال نبوده است.

به نوشته او، همچنین سیستم خودران استاندارد نیاز به تغییر بین خطوط دارد که باید فعال شده باشد، در صورتی که خیابانی که تصادف در آن اتفاق افتاده دارای خطوط بین جاده‌ نبوده است. روز پنجشنبه دو سناتور دموکرات آمریکا طی نامه‌ای به اداره ایمنی ترافیک بزرگراه‌های ایالات متحده آمریکا خواهان تحقق دقیق در مورد تصادف وحشتناک ایالت تگزاس شدند.

سناتور ریچارد بلومنتال و اد مارکی همچنین تقاضا کرده‌اند که این تحقیق راه‌های پیش‌گیری از وقوع حوادث این‌چنینی در آینده را نیز معلوم کند. اداره ایمنی ترافیک بزرگراه‌های آمریکا اقدام به تحقیق در مورد 28 تصادفی که خودروهای تسلا داشته‌اند، کرده است. در ارتباط با این موضوع سؤالاتی مطرح شده است، اما تا به امروز هیچ پاسخی از طرف شرکت تسلا منتشر نشده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*