فیلم مورتال کامبت

منتقدان درباره فیلم مورتال کامبت جدید چه می‌گویند؟

بالاخره انتظارها به پایان رسید و فیلم مورتال کامبت منتشر شد. در این مطلب به مرور خلاصه نقدهای این اثر پر زد و خورد خواهیم پرداخت.

پس از مدت‌ها انتظار، نسخه جدید فیلم Mortal Kombat توسط شبکه HBO Max به نمایش درآمد. طبق بررسی‌های اولیه، اکثر منتقدان ساخته‌ سایمون مک‌کوید را به خط داستانی بازی‌ها نزدیک‌تر می‌دانند و همین موضوع، خشونت موجود در اثر را دوچندان کرده است. هرچند فیلم مورتال کامبت با دریافت رده سنی R یا Restricted-Under 17، نسبت به خشونت بی‌پرده‌اش هشدار می‌دهد اما برخی از منتقدان سکانس‌های خشن آن را افراطی دانسته‌اند. این فیلم سومین لایو اکشنی است که بر اساس بازی‌های مورتال کامبت ساخته شده و یک ریبوت جداگانه به‌حساب می‌آید.

نگاهی به مهم‌ترین بررسی‌های فیلم مورتال کامبت

کریس هاینر از گیم اسپات – امتیاز: ۹۰ از ۱۰۰

نکته قابل توجه در فیلم سایمون مک‌کوید، شباهت شگفت‌انگیزش به بازی‌های این مجموعه است. مورتال کامبت با نسخه‌های قبلی خود تفاوت دارد و عنوان بی‌نقصی نیست اما با در اختیار داشتن شخصیت‌های آشنا و ارائه مبارزات خونین و حس و حال سرگرم‌کننده‌اش، به یکی از موفق‌ترین آثار اقتباسی از بازی‌های ویدیویی تبدیل می‌شود.

میچل اسلاتزمن از آی جی ان – امتیاز: ۷۰ از ۱۰۰

در این فیلم با ترکیبی از خون، اعضای بدن و مبارزات سنگین مواجه‌ایم که مانند بازی‌ها چندان خشونت‌آمیز نیستند اما همچنان می‌توان از دیدن‌شان لذت برد. برداشت جدید Mortal Kombat ممکن است کمی اغراق‌آمیز به‌نظر برسد و در میادین نبرد عده‌ای را دلسرد کند اما در زمینه جلوه‌های ویژه و سرگرم کننده بودن، بسیار موفق ظاهر شده است.

تیم گریسون از اسکرین دیلی – امتیاز: ۴۰ از ۱۰۰

جدیدترین نسخه فیلم مورتال کامبت در مقایسه با عنوان اصلی منتشر شده در سال ۱۹۹۵، به مراتب خونین‌تر ظاهر می‌شود اما به‌ هیچ‌وجه بهتر از آن نیست. در این فیلم شاهد مجموعه‌ای از مبارزات مرگبار هستیم. قتل عام‌های بی‌رحمانه، سرهای پودر شده، قلب تپنده‌ای که از درون سینه شکافته شده یک قربانی تیره‌بخت دیده می‌شود و بسیاری از المان‌های آشنا در بازی‌های این مجموعه که تا حدی هیجان‌انگیز هستند. اما با دیدن این کشتارها برای هزارمین‌بار، سطحی بودن فیلم توی ذوق می‌زند زیرا داستان خاصی وجود ندارد و تنها قرار است شاهد تکه تکه شدن شخصیت‌ها باشیم.

دیوید ارلیچ از ایندی وایر – امتیاز: ۲۵ از ۱۰۰

این فیلم از نسخه اولیه Mortal Kombat تماشایی‌تر است اما به‌سختی می‌توان در مقابل حس کسل کننده‌ آثاری که از بازی‌های ویدیویی اقتباس می‌شوند ایستادگی کرد؛ محصول جدید برادران وارنر به‌شدت از این مشکل رنج می‌برد.

دیدگاه شما راجع‌به نظرات ضد و نقیض منتقدان و فیلم مورتال کامبت چیست؟ آیا از مبارزات خشونت‌بارش لذت می‌برید یا فیتالیتی زدن را پشت کنسول‌هایتان ترجیح می‌دهید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.