اختلال در کلاب هاوس

اعلام جزئیات کاملی از وضعیت اختلال در کلاب هاوس توسط اپراتورها

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی طی گزارشی به انتشار جزئیات چگونگی ایجاد اختلال در کلاب هاوس به وسیله اپراتورها پرداخته است.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی طی گزارشی به جزئیات چگونگی اختلال در کلاب هاوس توسط مخابرات و اپراتورهای تلفن همراه پرداخت و نوشت که طبق بررسی‌های صورت گرفته اپراتورهای همراه اول با تغییر در DNS، ایرانسل از طریق تغییر در شیوه مسیریابی و مخابرات از طریق مسدودسازی آدرس IP دسترسی به کلاب هاوس را با اختلال مواجه کردند.

جزئیات اختلال در کلاب هاوس توسط اپراتورها

اپراتور همراه اول: از طریق تغییر DNS

بر اساس بیانیه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، شرکت ارتباطات سیار ایران از طریق تغییر DNS (خدمات دهندگان نامه دامنه) کلاب هاوس را روی اپراتور خود مسدود کرده است. تغییر دیگر صورت گرفته در روش مسدودسازی است که به جای بازگرداندن آدرس پیوندها اقدام به عدم پاسخ به سایت مورد نظر کرده است. به گونه‌ای که پاسخی برای درخواست این دامنه‌ها از طرف DNS سرورهای آن شرکت داده نمی‌شود؛ اما با سایر DNS ها از جمله 8.8.8.8 پاسخ داده می‌شود و این مسئله حاکی از آن است که این دامنه روی DNS های اپراتور همراه اول مسدود شده است. همچنین در ابتدای اختلال با توجه به وجود DNS Cache احتمالا 100 درصد کاربران با انسداد رو‌به‌رو نمی‌شدند.

اپراتور ایرانسل: تغییر نحوه مسیریابی

در اپراتور ایرانسل برای اختلال در کلاب هاوس از روش مسدودسازی به صورت IP در بعضی از مناطق انجام شده است، به شکل که نخست IP های دامنه WWW.clubhouseapi.com استخراج شده و بعد روی روتر آن اپراتور مسدود شده است. اپراتور ایرانسل در بعضی از مناطق مسدودسازی را آغاز کرده و در بعضی از مناطق دیگر انسداد را حذف کرده است. این انسداد به گونه‌ای به نظر می‌رسد که کاربران فکر می‌کنند برنامه کلاب هاوس مختل شده است.

پس از برقراری ارتباط میان سامانه مرکزی نرم افزار و کاربر، تجهیزات شبکه اپراتور با درصد زیادی بسته‌های ارتباطی را حذف می‌کند و این عمل منجر به اختلال شدید می‌شود و پیام رسان مکررا اقدام به برقراری ارتباط می‌کند و کاربر بعد از سپری کردن زمان انتظار طولانی به این جمع‌بندی می‌رسد که ارتباط امکان‌پذیر نیست.

مخابرات: از طریق مسدودسازی آدرس IP

در این اپراتور نیز جهت اختلال در کلاب هاوس از روش مسدودسازی به صورت آدرس IP انجام شده است، به این نحو که ابتدای IP های دامنه سایت کلاب هاوس استخراج شده و بعد روی روتر آن اپراتور مسدود شده است و این انسداد هم به شکلی به نظر می‌رسد که کاربر فکر می‌کند کلاب هاوس با اختلال مواجه شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*