رووی جینگ

رووی جینگ معرفی شد؛ یک کراس اوور چینی با طراحی الهام گرفته از نهنگ

رووی جینگ معرفی شد. این کراس اوور چینی با الهام از نهنگ طراحی شده است. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو آشنا می‌شویم.

شرکت چینی رووی در نمایشگاه شانگهای چین 2021 از کراس اوور جدید خود با نام جینگ پرده برداشت. در طراحی این کراس اوور که یک کانسپت نزدیک به تولید محسوب می‌شود از نهنگ الهام گرفته شده است. همچنین نام جینگ (Jing) این خودرو نیز در زبان چینی به معنای نهنگ است.

مشخصات رووی جینگ

رووی جینگ

در نگاه اولیه به این کراس اوور چینی جلوپنجره‌ای مشابه با دهان نهنگ جلب توجه می‌کند. همچنین در نمای جلو این خودرو شاهد دی‌لایت‌های بومرنگ شکل و چراغ‌های اصلی اسپرتی هستیم. از ویژگی‌های نمای جانبی این خودرو نیز می‌توان به سقف و ستون‌های مشکی‌رنگ، دستگیره مخفی درها، روکش‌های مشکی‌رنگ در پایین بدنه و رینگ‌های ستاره‌ای اشاره کرد.

رووی جینگ

در نمای عقب رووی جینگ نیز چراغ‌هایی با طراحی خاص به چشم می‌خورند. این چراغ‌ها از یک نوار پیوسته باریک در بالا و در دو بخش عمودی جدا از هم در دو طرف ایجاد شده‌اند. سقف شیب‌دار کوپه مانند، اسپویلر روی سقف و دو سر اگزوز در زیر سپر از سایر ویژگی‌های این خودرو محسوب می‌شود.

رووی جینگ

شرکت رووی اعلام کرد با معرفی کراس اوور جینگ قصد داریم این برند را بیش از پیش توسعه دهیم. نسخه تولیدی این کراس اوور چینی به کانسپت خود وفادار خواهد بود و طی ماه‌های آینده قرار است به بازار چین عرضه شود. این خودرو با موتورهای بنزینی و پلاگین هیبریدی روانه بازار خواهد شد. همچنین شرکت رووی قصد دارد آن را در یک نسخه تمام الکتریکی نیز از طریق زیربرند R رووی به بازار عرضه کند.