گوشی های سری ویوو V21

گوشی های سری ویوو V21 با دوربین سلفی شگفت‌انگیز ۴۴ مگاپیکسلی معرفی شدند

گوشی های سری ویوو V21 معرفی شدند. مهم‌ترین قابلیت گوشی‌های جدید Vivo یک دوربین سلفی ۴۴ مگاپیکسلی شگفت‌انگیز با لرزشگیر اپتیکال و حالت شب است.

گوشی های سری ویوو V21 همراه با یکی از بهترین دوربین‌های سلفی به کار رفته در یک موبایل معرفی شدند. عملکرد این دوربین سلفی حتی از بسیاری از دوربین‌های اصلی گوشی‌ها نیز بهتر است. این درحالیست که هر سه گوشی خانواده ویو وی ۲۱ جزو محصولات میان‌رده هستند. ما در مورد سه گوشی ویوو وی ۲۱، وی ۲۱ 5G و وی ۲۱ ای صحبت می‌کنیم. دو نسخه اول به جز شبکه ارتباطی تفاوتی با یکدیگر ندارند، در حالی که مدل E از یک چیپست اسنپدراگون و برخی امکانات متفاوت برخوردار است.

دو گوشی ویوو V21 و V21 5G از یک دوربین سلفی ۴۴ مگاپیکسلی شگفت‌انگیز استفاده می‌کنند. این دوربین به یک لرزشگیر اپتیکال تصویر نیز مجهز است که سال‌هاست چنین قابلیتی را روی دوربین جلوی یک گوشی ندیده‌ایم. علاوه بر این به یک لرزشگیر دیجیتال تصویر نیز مجهز شده تا تکان‌های دست در ویدیوهایی که با رزولوشن 4K ثبت می‌شود را بگیرد.

گوشی های سری ویوو V21

خبری از مکانیزم پاپ آپ برای این دوربین نیست، این یک دوربین سلفی ۴۴ مگاپیکسلی مستقل است که درون یک بریدگی روی نمایشگر جای خوش کرده است. علاوه بر این دو چراغ LED نیز در دو طرف چپ و راست فریم بالایی نمایشگر تعبیه شده‌اند که به شما در عکاسی و فیلمبرداری سلفی در شب کمک می‌کنند. البته این دوربین یک حالت عکاسی پرتره شبانه ویژه به نام AI Night Portrait را هم ارائه می‌کند. در حالی این دوربین سلفی به فوکوس خودکار  مجهز شده که حتی دوربین جلوی پرچمداران هزار دلاری هم فاقد این ویژگی است.

گوشی ویوو V21e هم به یک دوربین سلفی ۴۴ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار مجهز است، اما قابلیت لرزشگیر اپتیکال تصویر از روی آن حذف شده و از یک لرزشگیر الکترونیکی تصویر استفاده شده است. همچنین دو چراغ LED نیز از روی فریم بالای نمایشگر آن حذف شده تا گوشی برای عکاسی و فیلمبرداری سلفی در شب فقط به حالت‌های Night Portrait و Super Night Selfie متکی باشد.

گوشی های سری ویوو V21

هر سه مدل به دوربین سه‌گانه یکسانی روی قاب پشتی خود مجهز شده‌اند. حسگر اصلی آن‌ها، یک دوربین ۶۴ مگاپیکسلی حاوی لرزشگیر اپتیکال تصویر است. یک دوربین ۸ مگاپیکسلی فوق گسترده و یک دوربین ۲ مگاپیکسلی برای عکاسی ماکرو نیز در کنار حسگر  اصلی حضور دارند. یکی از امکانات جذاب برای ویدیوبلاگرها در این گوشی، امکان تقسیم صفحه به دو قسمت برای مشاهده‌ی همزمان دوربین پشتی و جلویی در زیر یکدیگر است.

هر سه گوشی خانواده Vivo V21 ضخامت بسیار کمی دارند و یکی از باریک‌ترین گوشی‌های 5G بازار محسوب می‌شوند. البته از نظر رنگ قاب پشتی، ضخامت و وزن کمی بین آن‌ها تفاوت وجود دارد. اما ضخامت آن‌ها از ۷.۳۸ میلی‌متر فراتر نمی‌رود. برآمدگی دوربین روی قاب پشتی هم خیلی بزرگ نیست و ارتقاع زیادی ندارد.

گوشی های سری ویوو V21

روی قاب جلویی گوشی های سری ویوو V21 از یک نمایشگر ۶.۴۴ اینچی AMOLED با نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتزی استفاده شده که رزولوشن +1080p و نسبت تصویر ۲۰ به ۹ را ارائه می‌کند و از مواد گسیل‌کننده قدیمی E3 شرکت سامسونگ برای ساخت آن استفاده شده است. نمایشگر دو مدل V21 و V21 5G از استاندارد +HDR10 پشتیبانی می‌کند، در حالی که نمایشگر مدل V21e استاندارد قدیمی‌تر HDR10 را پوشش می‌دهد. نمایشگر مدل e همچنین با اوج روشنایی ۴۳۰ نیت، تاریک‌تر از دو مدل دیگر است که ۵۰۰ نیت روشنایی دارند. علاوه بر این هر سه گوشی از یک حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر خود بهره می‌برند.

رنگ‌بندی دو مدل V21 و V21 5G

در زیر قاب دو مدل معمولی و 5G گوشی های سری ویوو V21 چیپست Dimensity 800U حضور دارد. این یک چیپ ۷ نانومتری مجهز به ۲ هسته Cortex-A76 (2.4GHz) به همراه ۶ هسته A55 (2.0GHz) و پردازشگر گرافیکی Mali-G57 MC3 است. علاوه بر این، در مدل 5G اوج سرعت دانلود به ۲.۳ گیگابیت بر ثانیه می‌رسد.

رنگ‌بندی مدل V21e

اما چیپست زیر قاب V21e اسنپدراگون ۷۲۰ جی ساخت شرکت کوالکام است. این یک چیپ ۸ نانومتری با ۲ هسته Cortex-A76 (2.3GHz) و ۶ هسته A55 (1.8GHz) است که پردازشگر گرافیکی Adreno 618 و مودم X15 LTE آن را همراهی می‌کنند. در هر سه مدل شما ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی را در اختیار خواهید داشت. اما به لطف قابلیت Extended RAM که ظرفیت رم را به صورت مجازی تقویت می‌کند، در عملکرد تا ۳ گیگابایت به رم اضافه خواهد شد. همچنین هر سه گوشی به یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز هستند که با توان ۳۳ وات به سرعت شارژ می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*