آزمایشگاه پیشرفته صوتی هواوی

با آزمایشگاه پیشرفته صوتی هواوی آشنا شوید

در این مقاله قصد داریم با آزمایشگاه پیشرفته صوتی هواوی آشنا شویم؛ آزمایشگاهی که در ارائه محصولات صوتی باکیفیت هواوی نقش چشمگیری داشته است.

هواوی در سال 2020 با معرفی هدفون بی سیم FreeBuds Pro، هدفون‌های استریو و کاملا بی سیم (TWS) را به سطح تازه‌ای رساند. این موفقیت‌ها در محصولات صوتی جدید از سوی هواوی ادامه پیدا کرد؛ اما راز این موفقیت در آزمایشگاه صوتی پیشرفته هواوی پنهان بوده که به تازگی درهای آن به روی مشتاقان باز شده است.

هدفون‌های True Wireless Stereo (TWS) این امکان را به شما می‌دهند تا به دور از سیم‌های دست‌وپاگیر، بتوانید به موسیقی دلخواهتان گوش کنید. همچنین هدفون‌های TWS دارای قابلیت حذف نویز فعال (ANC) بوده که دریافت صدایی شفاف را حتی در شلوغ‌ترین مکان‌ها امکان‌پذیر می‌کند.

اخیرا هواوی درهای آزمایشگاه ضد انعکاس صدای خود را برای اولین بار بر روی جهانیان گشوده است تا کاربران از چگونگی دستیابی هواوی به موفقیت‌های عظیم در زمینه حذف و کاهش نویز در هدفون‌های TWS پی ببرند.

این اتاق ضد انعکاس صدا که در آزمایشگاه تحقیق و توسعه هواوی واقع شده است، افزون بر مقاوم بودن در برابر نویزهای بیرونی، مانع از به وجود آمدن پژواک صدای درونی هم می‌شود. به این ترتیب، متخصص‌های هواوی یک محیط شبیه‌سازی بی‌نظیر در اختیار دارند و می‌توانند به شکلی دقیق به آزمایش و تحلیل صداها و پارامترهای آن بپردازند.

در محفظه‌ی ضد پژواک هواوی خبری از دیوار یا سقف‌های معمول نیست و در عوض تمام اتاق توسط پنل‌های کاهنده نویز و جاذب صدا پوشانده شده است. این پنل‌ها که دارای برآمدگی و فرورفتگی هستند، از مواد جاذب صوت ساخته شده‌اند و با دریافت صدا، مانع از به وجود آمدن انعکاس آن در اتاق می‌شوند.

آزمایشگاه پیشرفته صوتی هواوی

همچنین متخصصان هواوی با هدف شبیه‌سازی گوش انسان و پردازش‌هایی که پیش از شنیده شدن بر روی اصوات انجام می‌شود، یک شبیه‌ساز مدرن طراحی کرده‌اند که اثر لاله و کانال گوش بر صدا را شبیه‌سازی می‌کند. داخل این شبیه‌ساز منحصر‌به‌فرد، یک جفت میکروفون چندجهته مینیاتوری قرار دارد که در نزدیکی پرده گوش قرار گرفته تا صدا را پس از شبیه‌سازی تأثیر ساختار گوش بر آن، به خوبی ضبط کند.

آزمایشگاه صوتی پیشرفته هواوی به بلندگوهای مختلف در جهت‌های متفاوت مجهز است که قادر به پخش صدا با دامنه فرکانسی مختلف هستند. به این ترتیب مهندسان هواوی می‌توانند نویزهای صوتی مختلف موجود در دنیای واقعی را به طور کامل بازتولید کنند؛ سپس این نویز توسط شبیه‌ساز گوش انسان دریافت و ثبت می‌شود تا ویژگی‌های صوتی آن بررسی شود. در نهایت، از اطلاعات به دست آمده در توسعه و بهبود فناوری‌های حذف نویز استفاده می‌شود.

آزمایشگاه پیشرفته صوتی هواوی

در همین راستا و پیش از معرفی ایرباد HUAWEI FreeBuds 4i، متخصصان هواوی عملکرد این هدفون را در کاهش نویز و در محیط‌های عمومی پر ازدحام، همچون ایستگاه‌های مترو، کافه‌ها و… آزمایش کرده‌اند تا از عملکرد مناسب آن در کاهش نویز در همه شرایط، اطمینان حاصل کنند.

آشنایی با آزمایشگاه پیشرفته صوتی هواوی

این آزمایشگاه ضد پژواک تنها یکی از آزمایشگاه‌های متعدد هواوی است. دپارتمان صوتی هواوی دارای شش مرکز تحقیق و توسعه در مناطق مختلف دنیاست و بیش از 300 مهندس در این زمینه به فعالیت مشغول هستند.

آزمایشگاه پیشرفته صوتی هواوی

در اروپا که پژوهش در حوزه صدا پیشرفته‌تر است، هواوی آزمایشگاه‌های متعددی چون German Acoustic Research Center را تأسیس کرده که به تحلیل نویز و توسعه الگوریتم‌های ضد نویز مبتنی بر هوش مصنوعی مشغول هستند. همچنین مرکز Finnish Multimedia Audio Lab به آزمایش‌های کاهش نویز بر روی محصولات صوتی می‌پردازد.

تنوع بالای محصولات صوتی هواوی

هواوی به لطف زیرساخت‌های فنی قدرتمند، ظرف سه سال اخیر بیش از 30 محصول صوتی در پنج دسته مختلف عرضه کرده است. این کمپانی بی‌وقفه در حال سرمایه‌گذاری بر روی تحقیق و نوآوری در چهار حوزه مختلف، شامل افزایش سهولت استفاده از محصول، کاهش نویز، بهبود کیفیت صدا و ارتباط بی‌سیم بوده است.

هواوی به عنوان شرکت پیشگام در حوزه هدفون‌های TWS، در سال 2020 هدفون پرچمدار FreeBuds Pro را عرضه کرد که تحول بی سابقه‌ای را در کاهش نویز رقم زد. HUAWEI FreeBuds 3 نیز با طراحی Open-fit توانست به یک الگوی جدید در زمینه حذف نویز تبدیل شود.

همچنین هدفون بی سیم جدید هواوی با نام FreeBuds 4i نیز موفق شده از نگاه رسانه‌ها به عنوان برترین هدفون TWS از نظر حذف نویز شناخته شود. این هدفون دارای کیفیت صدای عالی و تا 10 ساعت دوام باتری در پخش بی‌وقفه موسیقی است.

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*