عملکرد تجاری هواوی

عملکرد تجاری هواوی در سه ماهه نخست 2021 : آرامش در فضایی پرچالش

عملکرد تجاری هواوی – Huawei در ربع اول سال 2021 مطابق پیش‌بینی مقاماتش بود. این کمپانی ادعا می‌کند با وجود چالش‌ها، توانست تجارت خود را مدیریت کند.

بر اساس گزارش منتشر شده، هواوی طی سه ماه نخست امسال، 152.2 میلیارد یوان (23.5 میلیارد دلار) درآمد کسب کرد که در مقیاس سالانه، اُفت 16.5 درصدی را نشان می‌دهد. این در حالی است که عملکرد تجاری هواوی در عرصه شبکه مخابراتی، رشد داشت؛ ولی درآمد بخش محصولات مصرفی کاهش یافت که فروش برند آنر هم در آن دخیل بود.

با وجود این، حاشیه سود خالص هواوی نسبت به دوره مشابه سال قبل، 11.1 درصد افزایش پیدا کرد. این نتیجه‌ی تلاش‌های کمپانی در بهبود کیفیت عملیات و مدیریت بهره‌وری بود. البته درآمد 600 میلیون دلاری حاصل از حق امتیاز پتنت نیز بی‌تاثیر نبود.

اما هواوی سال 2021 را چالش دیگری برای خود می‌داند و در حال شکل دادن استراتژی آینده است. به گفته‌ی رئیس دوره‌ای کمپانی، اریک ژو:

ما از مشتریان و شرکای خود بابت حفظ اعتمادشان سپاس‌گزاریم. مهم نیست چه موانعی بر سر راه داریم، ما تسلیم نمی‌شویم و تجارت خود را زنده و باثبات نگه می‌داریم. مانند همیشه، روی نیاز مشتریان و ارائه محصولات کارآمد متمرکز خواهیم شد.

هواوی قصد دارد کار ناتمام خود در توسعه نسل پنجم شبکه موبایل را به اتمام برساند؛ چیزی که دست شرکت‌های مخابراتی را در نقاط مختلف دنیا، برای راه‌اندازی شبکه 5G باز خواهد کرد.

همزمان، کمپانی چینی سرمایه‌‌گذاری و توانایی‌های مهندسی خود در بخش نرم افزاری را افزایش خواهد داد تا درآمد بیشتری از ارائه‌ سرویس‌های نرم افزاری کسب کند.

اریک ژو، همچنین با اعلام تعهد هواوی به نوآوری‌های تکنولوژیک و سرمایه‌گذاری عظیم در تحقیق و توسعه، وعده‌ی تامین تقاضای بازار با وجود محدودیت‌ها را داد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*