هیوندای کنا N مدل 2022

هیوندای کنا N مدل 2022 معرفی شد

هیوندای کنا N مدل 2022 معرفی شد. این خودرو به عنوان نخستین کراس اوور زیربرند پرفورمنس هیوندای محسوب می‌شود. در ادامه با مشخصات این کراس اوور کره‌ای آشنا می‌شویم.

زیربرند پرفورمنس شرکت هیوندای که با نام N شناخته می‌شود در مدت کوتاهی از زمان تاسیس خود توانست نگاه بسیاری افراد را به خود جلب کند، اما خانواده محصولات آن شامل مدل‌های i20 N، i30 N و ولوستر N می‌شود که این سه خودرو از نوع هاچ بک بوده و مورد استقبال مشتریان امروزی قرار نمی‌گیرند. در همین راستا این زیربرند هیوندای از مدل جدید هیوندای کنا N پرده برداشت. هیوندای کنا N مدل 2022 که به عنوان نخستین کراس اوور N خواهد بود ترکیبی از تطبیق‌پذیری، شتاب فوق‌العاده، چابکی و آمادگی برای پیست را برای مشتریان خود به همراه خواهد داشت.

مشخصات هیوندای کنا N مدل 2022

هیوندای کنا N مدل 2022

هیوندای کنا N مدل 2022 به یک موتور 2 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ ولوستر N مجهز است که این پیشرانه می‌تواند قدرتی برابر با 280 اسب بخار و گشتاور 392 نیوتن‌متر را به تولید برساند. همچنین این پیشرانه از ویژگی گشتاور دور پایین و کمترین تاخیر توربو بهره می‌برد. علاوه بر این، موتور این کراس اوور با فشردن دکمه N Grin Shift می‌تواند قدرتی برابر با 290 اسب بخار را تولید کند. یک گیربکس 8 سرعت دو کلاچه از نوع کلاچ روغنی نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌ها را بر عهده دارد. البته این گیربکس برای ارائه پرفورمنس بالا از تغییرات چون تنظیم ویژه ضرایب دنده و کالیبراسیون خاص واحد کنترل همراه بوده است که نتیجه این تغییرات باعث تعویض دنده‌های سریع‌تر می‌شود.

هیوندای کنا N مدل 2022

گیربکس هیوندای کنا N مدل 2022 قدرت تولیدی را فقط به چرخ‌های جلو انتقال خواهد داد و برای این خودرو سامانه چهار چرخ محرک در نظر گرفته نشده است. این کراس اوور به کمک لانچ کنترل می‌تواند ظرف مدت 5.5 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعت آن نیز 240 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. همچنین این خودرو از سه حالت مختلف به نام‌های N Grin Shift، N Power Shift و N Track Sense Shift نیز بهره می‌برد که حالت اول به مدت 20 ثانیه می‌تواند حداکثر پیشرانه و گیربکس را در اختیار راننده قرار دهد و حالت دوم نیز در زمان شتاب‌گیری سریع فعال خواهد شد و در زمان تعویض دنده می‌تواند حداکثر گشتاور را ارائه دهد. حالت سوم نیز برای رانندگی اسپرت تعبیه شده و زمان‌بندی تعویض دنده‌ها را بهینه خواهد کرد.

هیوندای کنا N مدل 2022

برای این کراس اوور کره‌ای رینگ‌های 19 اینچی فورج‌کاری شده و سیستم ترمز پرفورمنس بالا ارائه شده است. شرکت هیوندای برای این کراس اوور خود دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی نیز در نظر گرفته که در پیج‌ها حداکثر لذت از رانندگی را ارائه خواهد داد. اگزوز متغیر، ساختار تقویت شده و 5 حالت رانندگی مختلف شامل اکو، معمولی، اسپرت، N و سفارشی به عنوان سایر ویژگی‌های این خودرو محسوب می‌شوند.

هیوندای کنا N مدل 2022

هیوندای کنا N مدل 2022 علاوه بر بخش فنی از لحاظ ظاهری نیز ارتقا پیدا کرده و اکنون از ظاهری تهاجمی بهره می‌برد. از ویژگی‌های ظاهری این خودرو می‌توان به تریم قرمزرنگ، زه گلگیرهای همرنگ بدنه، رکاب‌های جانبی اسپرت و اسپویلر جلو اشاره کرد. در بخش عقب نیز شاهد تغییراتی بزرگی نظیر چراغ ترمز سوم مثلثی، دو سر اگزوز بزرگ و اسپویلر دو باله‌ای هستیم که باعث افزایش داون‌فورس می‌شود. همانند سایر اعضای خانواده N، این خودرو نیز در رنگ آبی جدید سونیک به بازار عرضه می‌شود.

هیوندای کنا N مدل 2022

از ویژگی‌های کابین این خودرو هم می‌توان به غربیلک فرمان اسپرت ویژه N، نمایشگر سربالا، صفحه آمپر دیجیتالی و نمایشگر ۱۰ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با نقشه‌های پیست و لپ تایمر اشاره کرد. همچنین این خودرو از پدال‌های آلیاژی، صندلی‌های اسپرت با نشان N و تریم آبی‌رنگ بهره می‌برد. از لحاظ ایمنی نیز این خودرو به طیف گسترده‌ای از سیستم‌های کمک‌راننده نظیر دستیار جلوگیری از برخورد، دستیار جلوگیری از برخورد نقاط کور، دستیار نوربالا، دستیار حفظ حرکت میان خطوط، کروز کنترل هوشمند، هشدار خروج ایمن و دستیار دنبال کننده خطوط بهره می‌برد.