گوگل پلی

سیاست جدید گوگل پلی برای نامگذاری و استفاده از آیکون‌ها

گوگل، برخی از سیاست‌های خود در زمینه استفاده از آیکون‌ها و نامگذاری برنامه‌ها را در گوگل پلی تغییر داد.

گوگل پلی بار دیگر به منظور ارتقاء بهتر جست و جوی برنامه‌های کاربردی، سیاست‌های بخش آیکون و نامگذاری اپلیکیشن‌های اندروید را تغییر داد. با این روش دیگر برنامه‌های مخرب یا غیرکاربردی کمتر از قبل در جست و جوها مشاهده خواهند شد و سیاست گذاری شفاف‌تر و یکسانی برای تمام توسعه دهندگان در نظر گرفته خواهد شد.

سرویس Google Play به دلیل محبوبیت بسیار زیاد خود، برنامه نویسان و شرکت‌های مختلف را به سوی خود کشانده است، اما مشکل اصلی آنجایی شروع می‌شود که برخی افراد با ساخت آیکون‌ها یا اسامی یکسان با برنامه‌های بزرگ، باعث بروز مشکل در جست و جوی گوگل پلی شده‌اند، به همین دلیل محدودیت‌هایی در زمینه نام‌گذاری یا استفاده از آیکون‌ها در این سرویس به زودی تصویب می‌شود.

قوانین جدید آیکون‌ها و نامگذاری برنامه‌ها در گوگل پلی

در گذشته دیدن برنامه‌هایی که در نام خود از عنوان بهترین یا قوی‌ترین استفاده می‌کردند بسیار محتمل بود. توسعه دهندگان همیشه امیدوارند با استفاده از این روش‌ها ذهنیت کاربر را در مورد برنامه و امتیاز اصلی آن تغییر دهند. این روش به طور معمول بسیار ناخوشایند است و حال گوگل پلی در حال تجدیدنظر سیاست‌های خود است.

از نیمه دوم سال 2021 شرکت گوگل در حال طراحی سیاست‌های جدیدی برای محدود کردن استفاده از آیکون‌ها و نامگذاری برنامه‌ها است. حال برنامه‌ها برای نامگذاری باید بیش از 30 کاراکتر (نویسه) در اسم خود داشته باشند و نباید از شکلک‌ در اسم برنامه‌ها استفاده شود. همچنین توسعه دهندگان، دیگر اجازه استفاده از کلماتی مانند بهترین، بالاترین یا قوی‌ترین را ندارند و نباید از این اسامی در نام یا در لوگو برنامه استفاده کنند.

آیکون‌ها و نمادهایی که توسط توسعه دهندگان استفاده می‌شود حال نباید برای بیان فروش بیشتر باشند و نباید از آیکون‌های خاصی برای نشان دادن برتری برنامه خود استفاده کنند. این تغییر در سیاست‌های Google Play، در گذشته توسط App Store اپل نیز اجرا شد و بازخورد بسیار خوبی داشت. این قوانین می‌توانند شرایط توسعه برنامه‌ها را برای همه یکسان کنند و مانع از نمایش برنامه‌های غیر کاربردی در جست و جوی گوگل پلی شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*