استخراج غیر قانونی رمزارز

مایکروسافت و اینتل برای جلوگیری از استخراج غیرقانونی رمزارز همکاری می‌کنند

شرکت مایکروسافت قصد دارد طی همکاری با شرکت اینتل و استفاده از فناوری این شرکت از استخراج غیر قانونی رمزارز در کامپیوترها جلوگیری کند.

امروزه ارزش رمزارزها به میزان چشمگیری افزایش پیدا کرده است و به همین دلیل بسیاری از افراد به دنبال فعالیت در این حوزه هستند. اما داغ شدن بازار ارزهای دیجیتالی باعث شد تا استخرج غیر قانونی رمزارز نیز رواج پیدا کند. در همین رابطه مایکروسافت اعلام کرد بسیاری از کلاهبراداران سایبری به جای نصب باج افزار در کامپیوتورهای کاربران به شکل مخفیانه از دستگاه‌های کاربران برای استخراج رمز ارز استفاده می‌کنند. همچنین اخیرا گزارشی منتشر شد که حاکی از آن بود یک بات نت با هدف دادن سرورهای Exchange مایکروسافت (XMR) توانست به استخراج رمزارز مونرو بپردازد.

مایکروسافت به دنبال جلوگیری از استخراج غیر قانونی رمزارز

نرم افزار Microsoft Defender Endpoint که به عنوان یک راه حل امنیتی برای شرکت‌ها شناخته می‌شود برای جلوگیری از استخراج غیر قانونی ارزهای دیجیتالی، استفاده از فناوری ردیابی تهدید اینتل (TDT) را گسترش داده است. گفتنی است فناوری TDT اینتل با استفاده از اطلاعات تله متریک می‌تواند هر نوع ناهنجاری در عملکرد CPU را ردیابی کند.

مایکروسافت با کمک فناوری اینتل می‌تواند بدافزار را قبل از اینکه کامپیوتر را مبتلا کرده و به استخراج رمزارز بپردازد، شناسایی کند. امروزه مجرمان با استفاده از روش‌های مختلفی سعی دارند از دید نرم افزارهای آنتی ویروس مخفی بمانند، اما اینتل مدعی است همکاری با مایکروسافت روش‌های دفاعی برای شرکت‌ها را کارآمدتر خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*