آيفون تاشو

آیا عرضه آیفون تاشو در سال ۲۰۲۳ خیلی دیر نیست؟

انتظار می‌رود که آیفون تاشو در سال ۲۰۲۳ عرضه شود و ورود اپل به بخش گوشی‌های هوشمند تاشو می‌تواند حکمرانی سامسونگ را در این بخش به چالش بکشد.

سامسونگ از اولین گوشی هوشمند تاشو به نام گلکسی فولد در اواخر سال ۲۰۱۹ رونمایی کرد. از آن زمان این شرکت سه مدل گوشی تاشو به نام های گلکسی زد فلیپ، گلکسی زد فلیپ 5G و گلکسی زد فولد ۲ را عرضه کرده است. در حال حاضر رقابت سنگینی پیش روی محصولات تاشو سامسونگ نیست، اما با عرضه آیفون تاشو در سال ۲۰۲۳ ممکن است رقابت در این عرصه وارد مرحله جدیدی شود.

بر اساس گفته‌های مینگ-چی کوئو، تحلیلگر معروف، اپل در سال ۲۰۲۳ از اولین آیفون تاشو رونمایی خواهد کرد. کوئو بر این باور است که این دستگاه دارای صفحه نمایش تاشو اولد ۸ اینچی با رزولوشن +QHD (۳۲۰۰×۱۸۰۰ پیکسل) خواهد بود. این میزان معادل نسبت تصویر ۱۶ به ۹ می‌شود که بسیار عریض‌تر از صفحه نمایش ۷.۶ اینچی گلکسی زد فولد ۲ است.

اپل با آیفون تاشو با چهار سال تأخیر به جمع گوشی‌های تاشو خواهد آمد

آیفون تاشو

هنوز مشخص نیست که آیا صفحه آیفون تاشو به صورت عمودی تا می‌شود یا افقی، اما با توجه به اندازه این دستگاه انتظار می‌رود که به صورت عمودی تا شود. اگرچه اپل با چهار سال تأخیر به بازار گوشی‌های هوشمند تاشو وارد خواهد شد، اما گفته می‌شود که انتظار دارد در سال اول تا ۲۰ میلیون آيفون تاشو بفروشد.

انتظار می‌رود که سامسونگ دیسپلی تأمین کننده اختصاصی پنل های اولد تاشو برای اولین آیفون تاشو باشد. اگرچه؛ شایعه شده بود که ال‌جی در زمینه صفحه نمایش تاشو با اپل همکاری خواهد کرد، اما به نظر می‌رسد که دیگر اینگونه نخواهد بود. این دستگاه ممکن است به جای استفاده از فناوری Y-Octa سامسونگ از صفحات لمسی ساخته شده با فناوری نانوسیم نقره TPK استفاده کند که گفته می‌شود نسبت به همتای سامسونگی مقاوم‌تر است و می‌توان چندین مرتبه آن را تا کرد.

سامسونگ می‌تواند برای رقابت با اولین آيفون تاشو کاملاً آماده باشد

آیفون تاشو / گلکسی زد فولد ۲

اگرچه ورود اپل به بازار گوشی‌های تاشو می‌تواند رقابت را برای سامسونگ سخت کنند، اما عرضه اولین آیفون تاشو می‌تواند از جهاتی دیگر به نفع سامسونگ باشد. ورود اپل به این عرصه می‌تواند سبب محبوبیت بیشتر گوشی‌های هوشمند تاشو شود و همین نیز در نهایت به فروش بیشتر گوشی‌های سری گلکسی زد سامسونگ منجر خواهد شد.

اپل می‌تواند بعدها مفهوم آیفون تاشو را به تمام اکوسیستم خود گسترش دهد و از صفحه ‌نمایش‌های تاشو در تبلت ها و حتی لپ‌تاپ‌های خود استفاده کند. کوئو بر این باور است که در چند سال آینده ممکن است اپل به عنوان بزرگ‌ترین برند در بخش گجت های تاشو ظهور کند. اما سامسونگ نیز فقط به موفقیت‌های گذشته خود اکتفا نخواهد کرد. این شرکت کره‌ای در حال سرمایه گذاری سنگین در علم مواد و طراحی نرم‌افزاری است.

دستگاه‌های آتی سری گلکسی زد از صفحه نمایش‌های صاف‌تر، محافظ صفحه نمایش مقاوم‌تر، گواهی IP برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار و طراحی قوی‌تر بهره خواهند برد. یک پتنت ثبت شده توسط سامسونگ نشان می‌دهد که شاید این شرکت بر روی دستگاهی با دو صفحه نمایش تاشو و قلم اس پن کار کند که می‌تواند هم به عنوان یک گوشی هوشمند و هم یک تبلت باشد. باید تا هنگام عرضه آیفون تاشو صبر کرد و دید آیا محصول اپل می تواند ان

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*