بازی Brawlhalla

بازی Brawlhalla و 10 نکته برای تازه واردها

بازی Brawlhalla – براول هالا یکی از محبوب‌ترین عناوین رایگان این روزهای بازار است که اگر قصد تجربه آن را دارید، باید به نکات زیر توجه کنید تا شانسی برای موفقیت داشته باشید.

بازی Brawlhalla بر خلاف ظاهر کارتونی‌اش، بسیار سخت و چالشی است؛ راهنمای زیر می‌تواند به شما کمک کند تا بعضی از مشکلات خود را حل نمایید.

شاید در نگاه اول، براول هالا مشابه یک بازی مبارزه‌ای دوبعدی معمولی باشد اما این اثر شرکت یوبی‌سافت، پیچیدگی‌های زیادی دارد. این بازی، بیش از 50 شخصیت دارد و در مبارزات، می‌توانید از مهارت‌های ویژه و انواع اسلحه‌ها استفاده کنید. قهرمان شما می‌تواند در یک مسابقه، شمشیر در دست بگیرد و در مسابقه بعدی، از تیر و کمان استفاده کند تا بتواند دشمن خود را شکست دهد.

راهنمای بازی Brawlhalla برای تازه واردها

گیم پلی براول هالا می‌تواند باعث غافل گیری تازه واردها شود و باید بدانید که این یک بازی صرفا سرگرم کننده و کژوال نیست بلکه مکانیک‌های نوآورانه آن کمک کرده‌اند تا به یک عنوان تاکتیکی تبدیل شود.

– اجازه ندهید مبارزات از کنترل شما خارج شوند

بازی Brawlhalla

کسانی که با عناوین مبارزه‌ای آشنایی خوبی دارند، می‌دانند که هر مبارزه در رابطه با «تبادل قدرت» است. یک مبارز حمله می‌کند و مبارز دیگر به آن حمله واکنش نشان می‌دهد. اما مبارزی که بتواند جریان مسابقه را بیشتر از فرد مقابل در دست بگیرد، پیروز اصلی میدان خواهد شد. بازی Brawlhalla هم همین گونه است، با این تفاوت که ریتم سریع‌تری دارد و رقابت‌های آن پر هرج و مرج‌تر دنبال می‌شود.

با این تفاصیل، مهم است که مبارزه را به حریف دیکته کنید و در اکثر مواقع، آن کسی باشید که هجوم می‌‎آورد، نه آن کسی که دفاع می‌کند. پس مبارزات را تحت کنترل خود داشته باشید، کمبوهای دشمن را بشکانید، از حملات‌شان جاخالی دهید و آن‌ها را غافل گیر کنید.

– ابعاد پلتفرمر بازی را درک کنید

بازی Brawlhalla

براول هالا یک بازی پلتفرمر هم به حساب می‌آید و شما را در پلتفرم‌های بزرگی قرار می‌دهد که اگر از آن‌ها بیرون بیفتید، مجازات خواهد شد. شخصیت شما نباید ثابت باقی بماند، زیرا این مسئله باعث می‌شود تا دشمن به راحتی او را شکست دهد، بنابر این همواره باید در حرکت باشید و در عین حال که به دشمن ضربه می‌زنید، از ضربات او دوری کنید.

اما حرکت کردن اشتباه هیچ سودی برای بازیکن ندارد. شما باید کارکردهای محل مبارزه را یاد بگیرید (اگر این کار را با شخصیت‌های مورد علاقه خود انجام دهید، نتیجه بهتری می‌گیرید). همچنین با در نظر گرفتن طریقه دویدن، پریدن و جا خالی دادن شخصیت خود، باید حرکت کردن دقیق با او را بیاموزید. اگر این مکانیک‌ها را به خوبی یاد بگیرید، ضربات درست‌تری به دشمن وارد خواهید کرد.

– حملات سبکِ قهرمان خود را مدیریت کنید

بازی Brawlhalla

هر کسی که در زندگی‌اش یک بار بازی مبارزه‌ای را تجربه کرده باشد، از اهمیت کمبوها (Combo) یا همان حملات زنجیره‌ای با خبر است. بازیکنان حرفه‌ای‌ اما درک بهتری از این مسئله دارند و می‌دانند که حملات ساده با زمان بندی درست، تا چه اندازه می‌تواند موثر باشد. این مسئله در رابطه با بازی Brawlhalla نیز صدق می‌کند. حملات سبک‌ (Light Attacks) اگر به خوبی انجام شوند، مرگبار خواهند بود و حتی نیازی نیست که حرکات اختصاصی / حملات ویژه (Signature Moves) هر قهرمان را به کار بگیرید.

حملات سبک شاید به اندازه حملات اختصاصی، به دشمن آسیب نزنند اما سرعت بالاتری دارند و اگر آن‌ها را به کمبو تبدیل کنید، نتیجه خوبی خواهید گرفت. پس اگر طریقه انجام دقیق این حملات را فرا بگیرید، می‌توانید دشمنان را مجازات کنید و حتی آن‌ها را شکست دهید.

– تلفیق حملات مسلحانه

بازی Brawlhalla

هر شخصیت، می‌تواند از دو نوع اسلحه استفاده کند که هر کدامشان علاوه بر کمبوهای اختصاصی، دارای حملات ویژه هر قهرمان هم هستند. در قدرتمند بودن حملات ویژه تردیدی نیست اما کمی طول می‌کشد تا اجرا شوند، بنابر دشمن این فرصت را دارد تا آن را قطع کند و شما را به خطر بیندازد.

در کنار یادگیری حملات ویژه، باید با کمبوهای مسلحانه‌ی شخصیت محبوب خود نیز آشنایی پیدا کنید. این کمبوها، اهمیت زیادی دارند و سبک بازی هر شخصیت را مشخص می‌کنند. برای مثال، جیرو (Jiro) که یک سامورائی است، می‌تواند از شمشیر و تیرکمان استفاده کند، بنابر یک گزینه ایده آل برای حملات نزدیک و دور است.

اما حق انتخاب ندارید که با چه اسحله‌ای پا به میدان بگذارید و نمی‌توانید همیشه با سلاح محبوب خود بازی کنید. بنابر این باید انعطاف پذیر باشید و سبک بازی خود را با هر اسلحه‌ای که در میدان مبارزه به شما داده می‌شود، سازگار کنید.

– اهمیت جاخالی دادن

بازی Brawlhalla

سازندگان برای توسعه اسلحه‌ها و مهارت‌های این بازی، از عناوین مبارزه‌ای دیگر الهام گرفته‌اند و مشابه آن‌ها، جاخالی دادن، یکی از مهم‌ترین عناصر برای کسب پیروزی است. متاسفانه، بازیکنان در اکثر مواقع، جاخالی دادن را کنار می‌گذارند تا حملات ویژه خود را انجام دهند اما دشمن به راحتی این حملات را خنثی کرده و آن‌ها را به بدترین شکل ممکن، مجازات می‌کند.

به جای کنار گذاشتن این مکانیک، باید تمرین کنید تا آن را در تمامی لحظات مبارزه استفاده کنید. این مسئله کمک خواهد کرد تا اکثر حملات سبک و ویژه دشمن، بی‌اثر شود. علاوه بر این، یک جاخالی دادن هوایی با زمان بندی درست، به شما اجازه می‌دهد تا حمله ویژه خود را سریعا انجام دهید. پس حتما بر روی این مسئله کار کنید و به تدریج متوجه می‌شوید که انجام حملات ویژه پس از جاخالی دادن، تا چه اندازه موثر است و دشمن را شوکه می‌کند.

– مکانیک حرکت ناگهانی (Dashing) شرایط را تغیر می‌دهد

بازی Brawlhalla

مکانیک «دشینگ» را احتمالا بارها در بازی‌های دیگر دیده‌اید، همان حرکت سریعی که می‌توانید آن را به سمت عقب یا جلو انجام دهید. این مکانیک در بازی Brawlhalla کمک می‌کند تا سریعا با دشمنان درگیر شوید و البته سریعا از آن‌ها فاصله بگیرید. اگر دشمن سعی می‌کند تا فاصله‌اش را با شما حفظ کند، دشینگ باعث می‌شود تا سریعا به او هجوم ببرید یا برعکس، اگر دشمن شما می‌خواهد خیلی نزدیک بازی کند، با دشینگ می‌توانید برای لحظاتی بین خود و او فاصله ایجاد کنید. این قابلیت را می‌توانید مشابه جاخالی دادن هم به کار بگیرید، برای مثال اگر دشمن یک حمله اختصاصی انجام داد، با دشینگ می‌توانید جلوی آن را بگیرید.

اما برای هجوم هم باید حتما از این مکانیک استفاده کنید، خصوصا اگر می‌خواهید یک کمبو را سریعا آغاز کنید یا حتی در صورت نیاز، یک کمبو را لغو نمایید.

– حرکت عمودی و پریدن مهم است

بازی Brawlhalla

همانند دیگر عناوین پلتفرمر، پریدن هم یکی از مکانیک‌های مهم بازی است. به جز پریدن برای جاخالی دادن یا حملات، شخصیت‌ها می‌توانند بواسطه آن، وارد یک پلتفرم تازه شوند. از آنجایی که اجازه دو بار پریدن دارید، پس از پرش اولیه، در هوا می‌توانید پرش دوم خود را هم انجام دهید که کمک می‌کند تا فاصله خوبی بین شما و دشمن ایجاد شود. همچنین اگر دکمه فِلِش پایین را بگیرید، با سرعت زیادی سقوط می‌کنید که این مسئله را هم بهتر است در یاد داشته باشید و وارد مبارزات خود کنید.

به جای پرش‌های بی معنی، این کار را به صورت هدفمند انجام دهید، خصوصا زمانی که در تعقیب دشمن هستید یا می‌خواهید کمبوی او را خراب کنید.

– اسلحه خود را پرتاب کنید!

بازی Brawlhalla

همان طور که بالاتر هم اشاره شد، در این بازی اسلحه‌ها به صورت تصادفی در مسابقه قرار می‌گیرند و شخصیت‌ها می‌توانند آن‌ها را به دلخواه بردارند. می‌توانید در طول یک رقابت، با یک اسلحه مبارزه کنید اما توصیه ما این است که گاهی با تعویض اسلحه، سبک بازی خود را نیز تغییر دهید (تا برای دشمن قابل پیش بینی نباشید). علاوه بر این‌ها، می‌توانید اسلحه خود را به سوی دشمن پرتاب کنید.

پرتاب اسلحه از دو نظر، حرکت هوشمندانه‌ای است؛ اول اینکه به شما اجازه می‌دهد تا اسلحه‌ دیگری که بر روی زمین افتاده است را بردارید و دوما، دشمن را برای لحظاتی دچار سرگیجه می‌کند و او بی‌حرکت می‌ایستد. در ضمن می‌توانید پس از پرتاب اسلحه، با یک حرکت سریع (دشینگ) آن را سریعا برداشته و حملات زنجیره‌ای بر روی دشمن ترتیب دهید.

– بازگشت به میدان اصلی

بازی Brawlhalla

اگر خارج از زمین اصلی، ناکد آف (Knocked off) شوید، به شکست نزدیک خواهید شد. اما از نظر تئوری، هر چه قدر هم که از پلتفرم اصلی دور باشید، امکان پذیر است که بتوانید دوباره به آن بازگردید. تنها باید در رابطه با پرش‌ها، دشینگ و استفاده از مهارت‌های حرکتی شخصیت خود، زمان بندی درستی داشته باشید.

با زمان بندی درست در هر پرش، شخصیت شما به اوج ارتفاع می‌رسد. همچنین استفاده از مکانیک جاخالی دادن در تلفیق با بعضی از مهارت‌ها، می‌تواند کمک کند تا سرعت حرکت شخصیت افزایش یافته و سریع‌تر به پلتفرم بازگردد.

– شخصی سازی دکمه‌ها (Keybinds)

بازی Brawlhalla

اگر تورنومنت‌های براول هالا را تماشا کنید، احتمالا متعجب خواهید شد که چرا بسیاری از شرکت کنندگان، جای دکمه‌ها را تغییر داده‌اند. این بدین معنا نیست که آن‌ها قصد تقلب کردن دارند؛ این تغییرات انجام شده تا بازیکنان بتوانند کمبوها را سریع‌تر اجرا کنند و سرعت و دقتِ حرکت کردن شخصیت خود را بهبود ببخشند.

لزومی ندارد که شما هم خودتان را به دکمه‌های پیش فرض محدود کنید. اگر بر این باور هستید که با تغییر دکمه‌ها، می‌توانید کارآمدتر باشید و کمبوها را بهتر اجرا نمایید، توصیه می‌کنیم تغییراتی در این بخش ایجاد کنید. هر چه قدر که سرعت عمل بالاتری داشته باشید و بتوانید حرکات دلخواه خود را روان‌تر پیاده سازی کنید، شانس بیشتری برای پیروزی خواهید داشت.

این بازی فری تو پلی مبارزه‌ای، هم‌اکنون برای رایانه‌های شخصی (استیم)، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، نینتندو سوییچ، اندروید و آی او اس در دسترس قرار دارد. طبق اطلاعات منتشر شده، تعداد بازیکنان این عنوان اخیرا از مرز 50 میلیون بازیکن عبور کرده است. همچنین در بازی، شخصیت‌هایی همچون ریمن، پسر جهنی، راک، جان سینا، لارا کرافت و ریک گرایمز حضور دارند که آن‌ها را باید با سکه‌های ویژه خریداری کنید.

آیا بازی Brawlhalla را تجربه کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید. همچنین از اینجا می‌توانید نکات مرتبط با عناوین دیگر را مطالعه کنید.