فرصت دوباره واتساپ به کاربران تا قوانین جدید را بپذیرند

واتساپ فرصت دوباره ای‌ به کاربران داده است تا خط مشی جنجالی این کمپانی را بپذیرند. گویا این پیام ‌رسان نمی‌خواهد از موضع خود مبنی بر تغییر قوانین کوتاه بیاید.

چند ماه گذشته اتفاقات جالبی برای پیام ‌رسان تحت مالکیت فیس‌بوک یعنی واتس اپ رخ داده است. این برنامه پیام رسان در دی ماه سال گذشته تغییرات بحث برانگیزی را در خط مشی خود ایجاد کرد که سبب شد بسیاری از کاربران به پیام رسان‌های دیگری همچون سیگنال و تلگرام کوچ کنند.

واتساپ سپس دوباره به کاربران خود فرصت داد و پس از بازنویسی تغییرات مد نظر، ۲۵ اردیبهشت را به عنوان آخرین مهلت کاربران برای پذیرش شرایط جدید اعلام کرد. حالا واتساپ باز هم عقب نشینی کرده است و مهلت اعلام شده را به کلی برداشته است.

واتساپ هفته بعد حساب کاربری هیچ شخصی را تعلیق نخواهد کرد

بر اساس توییت جدیدی که اخیراً توسط The Press Trust of India منتشر شده است، واتساپ تصمیم گرفته ضرب‌الاجل ۲۵ اردیبهشت را به کلی نادیده بگیرد و برای پذیرش تغییرات جنجالی خط مشی خود فرصت دیگری به کاربران دهد.

این بدین معنی است که حتی اگر شما تا پایان هفته آینده شرایط خط مشی جدید واتساپ را نپذیرید، واتساپ اقدام به حذف حساب کاربری شما نخواهد کرد. این برنامه پیام رسان پیش از این تهدید کرده بود که حساب‌های کاربری افرادی را که شرایط مد نظر را تا ۲۵ اردیبهشت نپذیرند، تعلیق  و پس از مدتی اقدام به حذف آن‌ها خواهد کرد.

فرصت دوباره واتساپ

سخنگوی واتساپ در اعلامیه کوتاهی در این رابطه گفت:

«اکثر کاربرانی که شرایط جدید خدمات ما را دریافت کرده‌اند، آن‌ها را پذیرفته‌اند و ما متوجه شده‌ایم که برخی از افراد هنوز فرصت این کار را نداشته‌اند. در ۲۵ اردیبهشت ماه حساب کاربری واتساپ هیچ فردی به دلیل این به‌روزرسانی نه حذف می‌شود و نه در کارکرد واتساپ این افراد اختلالی ایجاد خواهد شد. ما در هفته‌های آینده باز هم به این افراد یادآوری خواهیم کرد.»

واتساپ می‌خواهد به کاربرانش فرصتی دوباره برای پذیرش خط مشی‌های جدید دهد. هیچ برنامه‌ای برای برگشت این خط مشی‌ها به شرایط قبلی وجود ندارد و پس از چند هفته یادآورهای مربوط به پذیرش شرایط آزاردهنده‌تر خواهند شد.

اگر شما خط مشی جدید را نپذیرید و یادآورهای آزاردهنده را مشاهده کنید، چنین اتفاقی برای شما رخ خواهد داد:

  • ابتدا شما دیگر قادر به دسترسی به فهرست چت‌های خود نخواهید بود، اما همچنان می‌توانید تماس‌های صوتی و تصویری دریافتی را پاسخ دهید و اگر اعلانات خود را فعال کرده باشید، می‌توانید با ضربه زدن روی آن‌ها پیام دریافتی را بخوانید و به آن پاسخ دهید و با افرادی که از آن‌ها تماس‌های از دسته صوتی یا تصویری داشته‌اید، تماس بگیرید.
  • پس از چند هفته شما دیگر قادر به دریافت تماس‌های ورودی یا اعلانات واتساپ نخواهید بود. واتساپ دیگر پیامی به شما ارسال نخواهد کرد و در عوض با شما تماس خواهد گرفت.

نظر شما کاربران گجت نیوز در این رابطه چیست؟ آیا خط مشی های جدید واتس اپ را پذیرفته اید؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*