جاذبه های گردشگری دبی

با 15 نمونه از مشهورترین جاذبه های گردشگری دبی آشنا شوید

دبی یکی از زیباترین شهرهای جهان است و مناطق دیدنی بسیاری دارد. ما در این مطلب مشهورترین جاذبه های گردشگری دبی را معرفی خواهیم کرد.

دبی یکی از مشهورترین و زیباترین شهرها و شیخ نشین‌های هفت گانه امارات است. مراکز خرید و برج‌های بلند زیادی در این منطقه احداث شده است که برای نمونه‌ای از آن‌ها می‌توان به برج خلیفه اشاره کرد. این بناها دبی را از حالت بیابانی خارج کرده‌ و آن را به یکی شهرهای مدرن جهان تبدیل کرده‌اند. ما در ادامه این مطلب شما را با 15 نمونه از مشهورترین جاذبه های گردشگری دبی آشنا خواهیم کرد.

معرفی جاذبه های گردشگری دبی

1- ساحل زیبای جمیرا

مشهور ترین جاذبه های گردشگری دبی

ساحل جمیرا که در جاده ساحلی جمیرا قرار دارد، یکی از جذاب‌ترین مناطق ساحلی جهان است. این منطقه دارای امکانات زیادی است که برای نمونه‌ای از آن‌ها می‌توان به ایستگاه‌های ورزش آبی و صندلی‌های راحتی ساحلی که در اصطلاح به آن‌ها سان‌لانجرها گفته می‌شود اشاره کرد. همچنین این منطقه دارای اقامتگاه‌های گردشگری زیادی است که گردشگران می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

2- آکواریوم دبی (Dubai Aquarium)

مشهور ترین جاذبه های گردشگری دبی

آکواریوم دبی یکی از بهترین جاذبه های گردشگری دبی است. این مکان که در مرکز خرید دبی واقع شده است 140 گونه دریایی را در یک آکواریوم معلق قرار داده است. همچنین این امکان برای گردشگران در نظر گرفته شده است که به باغ وحش زیرآب وارد شده و با راه رفتن در بین تونل‌های آکواریوم لذت ببرند. گردشگران می‌توانند با ورود به این مجموعه از تجربیات جالبی برخوردار شوند که برای نمونه‌ای از آن‌ها می‌توان به غواصی در قفس به منظور رویت کوسه‌ها و استفاده از قایق‌های شیشه‌ای اشاره کرد.

3- مرکز خرید امارات (Mall of the Emirates)

مشهورترین جاذبه های گردشگری دبی

مرکز خرید امارات که در جاده شیخ زاید قرار دارد از تنوع زیادی برخوردار است و  دارای یک پیست اسکی سرپوشیده است که باعث شده تا به یکی از مشهورترین جاذبه های گردشگری دبی تبدیل شود. پیست اسکی سرپوشیده با تله کابین و یک محفظه پنگوئن، همه در یک درجه حرارت پایدار منفی 4 درجه سانتی‌گرادی هستند. همچنین مکان‌های اقامتی و هتل‌های زیادی در نزدیکی این مرکز خرید قرار دارند که گردشگران می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

4- دبی مال (Dubai Mall)

مشهور ترین جاذبه های گردشگری دبی

دبی مال که به عنوان مرکز خرید برتر شهر دبی شناخته می‌شود و از طریق برج خلیفه نیز می‌توان به آن وارد شد، دارای سرگرمی‌های زیادی از جمله مجتمع سینمایی، مراکز بازی و اسکیت روی یخ است. در این مرکز خرید اکثر اوقات موسیقی زنده و نمایش‌های مد برگزار می‌شود که برای نمونه‌ای از آن‌ها می‌توان به جشنواره شگفت‌آور تابستانی دبی که در تیر و مرداد برگزار می‌شود و جشنواره خرید سالانه دبی که در دی و بهمن برگزار می‌شود اشاره کرد.

5- برج العرب (Burj al-Arab)

مشهورترین جاذبه های گردشگری دبی

برج العرب که در یک جزیره مصنوعی واقع در خط ساحلی دبی قرار گرفته است با ارتفاع 321 متر به عنوان بلندترین هتل دنیا شناخته می‌شود. معماری این هتل همانند بادبان کشتی است و خارج این برج نورهای رنگی تعبیه شده است که در شب روشن می‌شوند و نمای این برج را جذاب‌تر می‌کنند. همچنین گردشگران برای صرف غذا می‌توانند به رستوران زیر آب المهارا که از کف تا سقف آن شیشه‌ای است مراجعه کنند. در طبقه 27 این برج نیز کافه‌ای قرار دارد که گردشگران می‌توانند در آنجا چای میل کنند و از نمای زیبای شهر لذت ببرند.

6- مسجد باستاکیا (Bastakia Mosque)

مشهورترین جاذبه های گردشگری دبی

باستاکیا یکی از پرنورترین مسجد‌های امارات است؛ اما این کشور مسجدهای بزرگ‌تری هم دارد. این مسجد که ابعاد خیلی بزرگی ندارد، دارای یک ساختار مشبک عالی است که از نمای سفیدرنگ خیره کننده‌ای ساخته شده است. در نزدیکی آن بقایای دیواره‌های شهر دبی قرار دارد که در قرن 19 از سنگ‌های مرجانی و گچ ساخته شده است و گردشگران می‌توانند از آن بازدید کنند.

7- دهکده میراث و روستای غواصی (Heritage and Diving Village)

مشهورترین جاذبه های گردشگری دبی

دهکده میراث و غواصی که با دو مهره اصلی تاریخی دبی یعنی غواصی مروارید و ساخت لنج در ارتباط است، نمایان‌گر میراث فرهنگی، دریایی و معماری دبی است. همچنین در آنجا قهوه خانه‌های سنتی، خانه‌های فارسی، باده‌نشین‌های سنتی و دهکده‌های ساحلی وجود دارد و بازارهای بافندگان صنایع و سفالگران نیز صنایع دستی خود را در غرفه‌ها می فروشند. علاوه بر آن در این دهکده از ماه مهر تا فروردین موسیقی و رقص محلی برگزار می‌شود و این امکان برای گردشگران فراهم شده است که در آنجا از پزشکان تب سنتی مشاوره بگیرند.

8- خیابان شیخ زاید (Sheikh Zayed Road)

مشهورترین جاذبه های گردشگری دبی

این خیابان هشت لاینی که اطراف آن را محافظ‌های کروم، فولادی و شیشه‌ای فرا گرفته است یکی از مشهورترین جاذبه های گردشگری دبی محسوب می‌شود. این جاده از بین منطقه تجاری مرکز شهر عبور می‌کند و مهم‌ترین جاذبه‌های دبی در فاصله بین میدان و اولین تقاطع یا در راستای این جاده قرار دارند. در خیابان 6A این جاده گالری تحت عنوان کورت یارد (Courtyard Gallery) قرار دارد که در آنجا آثار هنری هنرمندان عرب قرار داده شده و گردشگران می‌توانند از آن‌ها دیدن کنند و لذت ببرند. یکی دیگر از مکان‌های گردشگری این منطقه برج تجارت جهانی دبی است که دارای یک سکوی مشاهده در طبقه بالا است. این سکو چشم‌انداز وسیعی از دبی را ارائه می‌دهد. علا‌وه بر تمام این‌ها در جاده شیخ زاید یک پارک و موزه طلا و جواهر نیز قرار دارد که در آن 118 تولیدکننده و 30 خرده‌فروش مشغول به کار هستند و علاقه‌مندان به طلا و جواهر می‌توانند از آنجا بازدید کنند. موزه این مجموعه، تاریخ طلا و جواهر تولید عرب را نمایش می‌دهد و تورهای کوتاهی برای بازدید از مراحل تولید وجود دارند.

9- مسجد جمیرا (Jumeirah Mosque)

مشهورترین جاذبه های گردشگری دبی

مسجد جمیرا که در قرون وسطی بنا نهاده شده است تقریبا همانند مسجد الازهر قاهره است؛ با این تفاوت که از آن هشت برابر بزرگ‌تر است. این مسجد که به عنوان زیبا‌ترین مسجد دبی شناخته می‌شود دارای دو مناره زیبا بوده و نمایانگر معماری اسلامی است. مرکز شیخ محمد بن رشید به منظور درک فرهنگی، تورهای مسجد را برای ترویج بهتر دین اسلام سازمان‌دهی کرده است. این تور به صورت روزانه در ساعت 10 صبح آغاز می‌شود و در روزهای جمعه تعطیل است.

10- موزه دبی (Dubai Museum)

مشهور ترین جاذبه های گردشگری دبی

موزه دبی در سال 1787 و به منظور دفاع از دبی در قلعه آل فهیدی بنا نهاده شد. در سال‌های دور از این قلعه به عنوان زندان، پادگان، مقر دولت و مکان زندگی خانواده حاکم استفاده می‌شد. سقف قلعه از گل، گچ و نخل و ستون‌های این مجموعه نیز از چوب و جنس دیوارهای این قلعه نیز از بلوک‌های مرجانی است. در سمت راست حیاط این قلعه یک سالن که در آن سلاح قرار دارد و در سمت چپ آن یک ویترین پر از آلات موسیقی قرار گرفته است. همچنین خانه‌ای که با برگ نخل ساخته شده و تعدادی قایق سنتی نیز در این حیاط به چشم می‌خورد. در سال 1971 قلعه آل فهیدی بازسازی شد و در سال 1995 مجددا توسعه یافت و هم‌اکنون به عنوان بهترین موزه دبی شناخته می‌شود. در زیر طبقه همکف این موزه نیز تعدادی نمایشگاه، سالن نمایش و شهر فرنگ سرپوشیده قرار دارد که نمایانگر آثار باستانی تازه کشف شده در منطقه القصیص و سنت مردم امارات هستند.

11- برج خلیفه

برج خلیفه با ارتفاع 828 متر یکی از معروف‌ترین و مرتفع‌ترین برج دنیا محسوب می‌شود. تعداد زیادی از گردشگران رفتن به طبقه 124 این برج را بر خود واجب می‌دانند، چرا که که در این طبقه، تصویری چند رسانه‌ای از ساختمان و خود شهر دبی به نمایش در می‌آید. این برج دارای یک آسانسور سریع است که در آن می‌توان تمام شهر دبی اعم از بیابان و اقیانوس را مشاهده کرد. در طراحی برج خلیفه از عناصر تاریخی و فرهنگی دبی الگو گرفته شده است که مناره‌های مارپیچ این ساختمان به روشنی این موضوع را تایید می‌کنند. مناره‌های ساختمان به شکل Y طراحی شده‌اند که باعث می‌شود بیشترین نور طبیعی و حداکثر نمای خارجی در دسترس ساکنان برج قرار بگیرد. در اطراف این برج یک پارک دیدنی قرار دارد که مساحت آن به 11 هکتار می‌رسد. همچنین بلند‌ترین فواره مصنوعی جهان نیز درست در کنار برج خلیفه قرار دارد که نمای زیبایی را به این برج داده است.

12- بستاکیا (دبی قدیم)

مشهورترین جاذبه های گردشگری دبی

محله بستاکیا در قرن نوزدهم بنا نهاده شده است. هدف اصلی از ساختن این محله اسکان دادن به تاجران ایرانی بود که شغل اصلی آن‌ها معامله پارچه و مروارید بود. تاجران ایرانی به این دلیل به دبی سفر می‌کردند که معامله در آنجا هیچ احتیاجی به پرداخت مالیات نداشت. در این محله تعدادی ساختمان‌ از جنس مرجان و آهک ساخته شده است که این ساختمان‌ها سال‌ها پیش بنا نهاده شده‌اند، اما هم‌اکنون نیز به قوت خود باقی هستند. در داخل این منطقه دو گالری وجود دارد؛ یکی از این گالری‌ها Majilis نام دارد که گردشگران می‌توانند با مراجعه به این گالری از مجموعه‌ای از مبلمان‌ها و سرامیک‌های قدیمی عربی بازدید کنند. گالری دیگری که در این منطقه قرار دارد XBA نام دارد و در این گالری مجموعه‌ای از هنر معاصر عربی به نمایش گذاشته شده‌ است که گردشگران می‌توانند از آن‌‌ها بازدید کنند. تمام این مسائل باعث شده است که محله بستاکیا به یکی از مشهورترین جاذبه های گردشگری دبی تبدیل شود.

13- خانه شیخ سعید آل مکتوم

مشهورترین جاذبه های گردشگری دبی

شیخ سعید آل مکتوم که پدربزرگ حاکم کنونی دبی شناخته می‌شود، از سال 1921 تا 1985 حکومت دبی را بر عهده داشت. خانه‌ اولیه شیخ سعید در سال 1986 به دستان پدر او بنا نهاده شده بود. طراحی این خانه به شکلی بود که وی می‌توانست رفت و آمد کشتی‌ها را از بالکن نظاره کند. این خانه‌ پس از گذشت سال‌ها تخریب شد، اما محل زندگی کنونی او مجددا در همان مکان ساخته شد. این خانه هم‌اکنون به شکل یک موزه درآمده است که نمایان‌گر معماری عربی است. دیوارهای این خانه گچی با طرح‌های هندسی و گل دار است، درها و پنجره‌های این خانه نیز از جنس چوب است. محل اقامت شیخ سعید آل مکتوم دارای 30 اتاق است و یک برج بادگیر نیز در بالای آن ساخته شده است. در داخل این خانه یک موزه قرار دارد که گردشگران با مراجعه به آن می‌توانند از اسناد، مدارک و عکس‌های تاریخی و همچنین از عکس‌های قدیمی، تمبر‌ها، نامه‌ها، نقشه‌ها و سکه‌های توسعه امارات بازدید کنند.

14- خور دبی

مشهورترین جاذبه های گردشگری دبی

خور دبی نیز به عنوان یکی از مشهورترین جاذبه های گردشگری دبی شناخته می‌شود. خور (نهر) دبی، شهر دبی را به دو منطقه تقسیم می‌کند؛ بر دبی (Bur Dubai) در جنوب و دیره (Deira)‌ در شمال. این خور نقش به سزایی را در رشد و توسعه شهر دبی ایفا کرده است که برای نمونه‌ای از آن‌ها می‌توان به جذب ساکنان به منظور سید مروارید و ماهی به این منطقه اشاره کرد. دهکده‌های کوچکی در نزدیک به 4000 هزار سال پیش در راستای خور دبی رشد کردند و در سال 1830 به دنبال ساکن شدن قبیله بنی یاس دوران مدرن این منطقه به صورت رسمی آغاز شد. گمرک داو (Dhow Wharfage) در ساحل خور دبی، در شمال پل آل مکتوم واقع شده است. تعدادی از این لنج‌ها در حال حاضر نیز به منظور تجارت‌های کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرند که در کنار ساحل لنگر گرفته‌اند و عمری نزدیک به 100 سال دارند. این امکان برای گردشگران فراهم شده است که به منطقه مذکور مراجعه کنند و به تماشای محموله‌ها بپردازند. در اکثر اوقات گردشگران توسط اعضای لنج به داخل لنج دعوت می‌شوند تا از سبک و نحوه زندگی این ملوانان دیدن کنند. مقصد بیشتر لنج‌ها شاخ آفریقا، عمان، ایران و هند است. به منظور مسافرت به خور دبی هم می‌توان از نوعی کشتی کوچک به نام ابرا و هم ار قایق‌های قدیمی استفاده نمود.

15- سوق‌های دیره

مشهورترین جاذبه های گردشگری دبی

دیره در ساحل شمالی نهر دبی قرار دارد و در خیابان پیچ در پیچ آن ملیت‌های مختلف به چشم می‌خورند. در ساحل، ساختمان‌های اداری و هتل‌های مدرنی واقع شده است. یکی از اصلی‌ترین قسمت‌های دیره بازار عربی سنتی است که در اصطلاح به آن سوق گفته می‌شود. این بازار که در دهه 1380 افتتاح شد در هر زمان از شبانه‌روز با حضور خریداران شلوغ است. خیلی از افراد دبی را با نام شهر طلا می‌شناسند و دلیل انتساب این نام به دبی وجود سوق طلای دبی در این شهر است که به عنوان بزرگ‌ترین بازار طلای جهان شناخته می‌شود. دیره یک بازار ادویه هم دارد که در این بازار تمام ادویه‌های جهان از جمله سماق، زعفران، آویشن، زعفران، زیره سبز، فلفل قرمز، کندر و… به چشم می‌خورد. یکی دیگر از بازارهای مشهور دیره، بازار ماهی فروشان است که گردشگران می‌توانند با مراجعه به آن تجربیات لذت بخشی را کسب کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*