نمونه تصاویر دوربین اکسپریا ۱ مارک ۳

نمونه تصاویر دوربین اکسپریا 1 مارک 3 منتشر شد

سونی در مراسم معرفی جدیدترین گوشی پرچمدار خود، خیلی روی قابلیت‌های دوربین تأکید داشت و حالا نمونه تصاویر دوربین اکسپریا 1 مارک 3 – Xperia 1 mark III منتشر شده است.

سونی معمولاً گوشی‌های خود را بلافاصله پس از معرفی در بازار عرضه نمی‌کند و طرفداران سونی باید کمی صبر کنند. اکسپریا 1 مارک 3 و اکسپریا 5 مارک 3 نیز از این قضیه مستثنی نیستند. هر دو گوشی در ۲۵ فروردین سال جاری معرفی شدند و احتمالاً در اواخر خرداد ماه شاهد عرضه آن‌ها در بازار ژاپن باشیم. در این فاصله سونی تمام تلاش خود را کرده است تا گوشی‌های جدید خود را همچنان در مرکز توجه نگه دارد، از جمله این تلاش‌ها می‌توان به  انتشار ویدیوهای تبلیغاتی و توضیح دلایل منحصر به فرد بودن دوربین اکسپریاهای جدید از زبان مهندسان سونی اشاره کرد. جذاب‌ترین بخش این دو گوشی دوربین آن‌ها است که در این قسمت نیز بین اکسپریا 1 مارک 3 و برادر کوچک‌ترش اکسپریا 5 مارک 3 اشتراکات زیادی وجود دارد.

انتشار فیلم‌های تبلیغاتی و توضیحات مهندسان سونی حرکت مثبتی است، ولی دیدن نمونه تصاویر واقعی دوربین اکسپریا 1 مارک 3 چیز دیگری است. فردی با نام کاربری ZACKBUKS در شبکه اجتماعی ویبو نمونه تصاویری منتشر کرده است که ادعا می‌کند توسط دوربین Xperia 1 mark 3 گرفته شده‌اند. البته تصاویر موجود در این خبر در اندازه اصلی نیستند.

نمونه تصاویر دوربین اکسپریا 1 مارک 3

فاصله کانونی ۲۴ میلی متر

متأسفانه، جزئیات زیادی به همراه این تصاویر منتشر نشده است و به نظر می‌رسد که اکسیف عکس‌ها نیز برداشته شده است. البته سه عکس از یک سوژه یکسان داریم که به نظر می‌رسد در سه فاصله کانونی مختلف گرفته شده‌اند.  اولین تصویر ۱۲ مگاپیکسلی که با فاصله کانونی ۲۴ میلی‌متر گرفته شده است، مربوط به دوربین اصلی ۱/۱.۷ اینچی اکسپریا 1 مارک 3 با گشودگی دیافراگم f/1.7 است که به لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) و سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز دوبخشی (Dual PDAF) نیز مجهز شده است.

نمونه تصاویر دوربین اکسپریا 1 مارک 3

فاصله کانونی ۷۰ میلی متر (بزرگنمایی ۲.۹ برابر)

پس از آن شاهد تصاویری از دوربین تله فوتو ۱۲ مگاپیکسلی ۱/۲.۹ اینچی این گوشی هستیم که در فاصله کانونی ۷۰ میلی‌متر با گشودگی دیافراگم f/2.3 و فاصله کانونی ۱۰۵ میلی‌متر با گشودگی دیافراگم f/2.8 گرفته شده است. اکسپری1 مارک 3 برای ثبت این تصاویر از لرزشگیر اپتیکال تصویر و سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز دوبخشی بهره برده است.

نمونه تصاویر دوربین اکسپریا 1 مارک 3

فاصله کانونی ۱۰۵ میلی متر (بزرگنمایی ۴.۴ برابر)

متأسفانه در میان تصاویر منتشر شده نمونه‌ای یافت نشد که بتوان آن را به دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی ۱/۲.۶ اینچی اکسپریا 1 مارک 3 که دارای گشودگی دیافراگم f/2.2 و سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز دوبخشی است، نسبت داد.

در مورد بقیه تصاویر هم اگرچه می‌توان حدس‌هایی زد، ولی به‌گونه‌ای نیستند که بتوان به طور قطع تشخیص داد توسط کدام حسگر گرفته شده‌اند. فارغ از همه این موارد، باید توجه کرد که این تصاویر توسط نسخه نهایی اکسپریا 1 مارک 3 گرفته نشده‌اند و همگی نیز در محیط کم نور هستند، بنابراین ترجیح می‌دهیم در رابطه با کیفیت تصاویر و عملکرد دوربین نظری ندهیم. البته خود ZACKBUCKS تحت تأثیر پایداری رنگ‌ها در زوم‌های مختلف قرار گرفته بود و کیفیت تصویر دختر بچه و سگ هم برایش جالب بود زیرا هر دو سوژه در حال حرکت بودند.

خوشبختانه این‌ها آخرین نمونه تصاویری نیستند که از پرچمدار جدید سونی مشاهده می‌کنیم. به هر حال؛ انتظارات زیادی از این گوشی می‌رود، مخصوصاً این که اطلاعات منتشر شده اولیه به قیمت بسیار بالای اکسپریا 1 مارک 3 اشاره دارند.