فروش لپتاپ و تبلت

آمار از جهش فروش لپتاپ و تبلت در ابتدای سال 2021 خبر می‌دهند

با توجه به آمار و گزارش‌‌های منتشر شده، فروش لپتاپ و تبلت در سه ماهه نخست سال 2021 رشد دو برابری داشته است.

کمپانی Canalys که در حوزه مشاوره و تحلیل فروش فعالیت دارد، هر سه ماه یک بار آماری از فروش محصولات الکترونیکی در بازار منتشر کرده و سهم فروش هر تولید کننده را نیز در آن مشخص می‌کند.

در گزارشی که این کمپانی برای سه ماهه نخست 2021 منتشر کرد، تغییرات قابل توجهی در فروش لپتاپ و تبلت رخ داده و در مقایسه با آمار فروش در بازه مشابه در سال 2020، رشد دو برابری در سال 2021 را شاهد هستیم.

در این بین فروش کروم بوک‌ها خود به تنهایی 275 درصد افزایش داشته است. البته Canalys همواره سعی دارد کروم بوک‌ها را در دسته‌ای جدا جای دهد. چرا که این دستگاه‌ها ضمن این که در اصل یک لپ تاپ یا دستگاه دو در یک هستند، اما در عین حال بسیار مقرون به صرفه‌تر بوده و رابط کاربری متفاوتی بر اساس سیستم عامل کروم دارند که کاربران خاص را می‌طلبد. این دستگاه‌ها که با محوریت وب گردی ساخته شده‌اند، برای درس و کار، خصوصا در زمان دورکاری ناشی از شیوع کرونا، بسیار مناسب هستند.

فروش لپتاپ و تبلت

و اما بر اساس آمار فروش لپتاپ و تبلت در چارک اول 2021، کمپانی آمریکایی HP سهم 36.4 درصدی از بازار لپ تاپ را در دست داشته و پیشتاز فروش جهانی است. پس از آن نیز لنوو با 25.9 درصد به جایگاه دوم بسنده کرده است. لنوو نیز همچون دیگر برندهای چینی جایگاه خود را مدیون فروش بسیار بالایش در خاک خود است.

ایسر تایوانی در با سهم 11.9 درصدی در جایگاه سوم است. پس از نیز سامسونگ با 10 درصد و دل با 7.3 درصد سهم از بازار جهانی به ترتیب در جایگاه چهارم و پنجم هستند.

فروش لپتاپ و تبلت

با بررسی میزان فروش لپتاپ و تبلت مشخص می‌شود در بازار تبلت نیز شاهد افزایش بودیم. البته بر خلاف فروش لپ تاپ که آمار فروش با شیب تندی بالا رفت، فروش تبلت در هر فصل نسبت به فصل پیش افزایش ثابت قدمی یافت. در مجموع فروش تبلت در سه ماهه نخست 2021 رشد 51.8 درصدی نسبت به بازه مشابه در 2020 تجربه کرد.

تمامی برندهای اصلی تولید کننده تبلت رشد فروش بیشتری نسبت به سال قبل داشتند. البته هواوی به دلیل تحریم‌ها و عدم دسترسی به فناوری‌های آمریکایی وضع خوبی ندارد و برای ماندن در بازار تقلا می‌کند. مشکلات مشابه باعث شد این کمپانی امروزه حتی در بین 5 تولید کننده برتر گوشی هوشمند نباشد و در رتبه هفتم قرار گیرد.

در بازار تبلت اپل با کسب سهم 38.2 درصدی پیشتاز است. پس از آن نیز رقیب اصلی‌اش یعنی سامسونگ با سهم 20.1 درصد از بازار در تعقیبش است. لنوو و آمازون نیز هر یک به ترتیب 9.5 و 8.7 درصد از بازار را در اختیار دارند. هواوی نیز با 5.4 درصد سهم از بازار در رتبه پنجم است.

یکی از تحلیلگران Canalys بر این باور است که مقاصد آموزشی از جمله عوامل افزایش فروش لپتاپ و تبلت به شمار می‌رود. البته خرید این گجت‌ها در بازار عمومی نیز با رشد روبرو بوده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*