کنسول پلی استیشن ۵

کمبود کنسول پلی استیشن ۵ تا سال ۲۰۲۲ ادامه خواهد داشت

طبق گفته‌های مدیر ارشد مالی شرکت سونی، مشکل کمبود کنسول پلی استیشن ۵ همچنان وجود دارد و احتمالاً تا سال ۲۰۲۲ نیز ادامه خواهد داشت.

از زمان انتشار کنسول نسل نهمی سونی تا به امروز، این شرکت به‌طور پیوسته با مشکل کمبود کنسول پلی‌ استیشن ۵ دست و پنجه نرم کرده است. سونی اخیراً اعلام کرده که این وضعیت امکان دارد تا سال ۲۰۲۲ ادامه پیدا کند. به‌گزارش بلومبرگ، مدیر مالی سونی طی گفتگو اخیرش با تحلیل‌گران، به تقاضا بسیار بالا برای کنسول PS5 اشاره کرده که همین موضوع هم باعث فروش بهتر این کنسول نسبت به PS4 شده است. اما آن‌ها باید برای انبارهای خالی‌شان چاره‌ای بیاندیشند.

سونی اخیرا اعلام کرده بود که فروش PS5 از مرز ۷ میلیون دستگاه عبور کرده است. این شرکت ژاپنی موفق به فروش ۷.۸ میلیون کنسول پلی استیشن ۵ شده که در مقایسه با آمار ۷.۶ میلیونی پلی استیشن ۴ در مدت زمان یکسان، فروش بهتری داشته است. اما اگر کمبودها به‌همین شکل ادامه داشته باشند، نسل نهم کنسول‌های سونی در ادامه با شکست مواجه خواهد شد.

مدیر ارشد مالی سونی یعنی هیروکی توتوکی (Hiroki Totoki) در طی صحبت‌هایش با تحلیل‌گران، به نکات مهم و هشداردهنده‌ای اشاره کرده است:

فکر نمی‌کنم تا پایان امسال چیزی از شدت تقاضاها کم شود. حتی اگر در سال ۲۰۲۲ موفق به تولید دستگاه‌های بیشتری شویم و تعداد کنسول‌ پلی استیشن ۵ را تا حد قابل توجهی افزایش دهیم، میزان عرضه ما توان برابری با این حجم از تقاضا را نخواهد داشت. اما سونی تمام تلاش خود را می‌کند که پروسه تولید را در اسرع وقت افزایش دهد و از وجود کنسول PS5 در قفسه فروشگاه‌ها مطمئن شود.

مشکل کمبود دستگاه‌های بازی در حال حاضر گریبان تمام شرکت‌ها را گرفته است و به سونی و کنسول پلی‌ استیشن ۵ ختم نمی‌شود. نینتندو و مایکروسافت نیز از این موضوع اعلام نگرانی کرده‌اند و در فکر یافتن راهی برای تولید بیشتر هستند. باید منتظر سیاست‌های آینده این سه غول دنیای سرگرمی باشیم و ببینیم چگونه قصد دارند جلوی این معضل بزرگ را بگیرند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*