تست باتری DxOMark

تست باتری DxOMark هم از راه رسید+نتایج

تست باتری DxOMark و نتایج مربوط به گوشی‌های مختلف منتشر شده است. گویا این شرکت فرانسوی می‌خواهد علاوه بر بخش دوربین، در بخش باتری نیز مرجع کاربران باشد.

آزمایشگاه فرانسوی DxOMark به بررسی دوربین گوشی‌ها معروف است. البته در چند سال اخیر شاهد این بودیم که این مرکز تحلیلی با گسترش دایره کاری خود به بررسی عملکرد صفحه نمایش و صدای گوشی‌ها نیز پرداخته است. حالا شاهد ارائه تست باتری DxOMark هستیم.

DxOMark توانسته یک بنچمارک معتبر و علمی برای ارزیابی باتری گوشی‌ها توسعه دهد. این ارزیابی بر پارامترهای مختلفی همچون سرعت شارژ شدن، بازده باتری و عملکرد آن در حالت‌های مختلف استوار است. این آزمایشگاه فرانسوی حالا توانسته گوشی‌ها را بر اساس توانایی و عملکرد باتری آن‌ها رتبه‌بندی کند.

تست باتری DxOMark

نمره نهایی، میانگینی از آزمایش‌ها و بررسی‌های مختلف در گستره زیادی از فعالیت‌های روزانه است. دگزومارک فعالیت‌های مختلف را به شکل دقیقی شبیه سازی کرده تا بتواند ارزیابی درستی از باتری گوشی داشته باشد. بر اساس ادعای DxOMark، صد پارامتر مختلف برای این کار بررسی شدند و بررسی هر گوشی نیز ۱۵۰ ساعت طول کشیده است. پارامترهای مختلف تأثیرگذار را می‌توان به سه دسته پایداری، شارژ شدن و بازدهی تقسیم کرد. دگزومارک با کمک نتایج این سه بخش نمره نهایی تست باتری خود را محاسبه می‌کند.

تست باتری DxOMark

تست باتری DxOMark بخش‌های مختلفی را در بر می‌گیرد و ارزیابی دقیقی از باتری به شما می‌دهد. هرچند آماده سازی فهرست بلند بالایی از گوشی‌های حاضر زمان زیادی خواهد برد.

تست باتری DxOMark

در لیست اولیه منتشر شده توسط DxOMark ۱۷ گوشی قرار دارند که در میان آن‌ها سامسونگ گلکسی ام ۵۱ در جایگاه نخست قرار دارد و پس از آن Wico Power U30 و اوپو فایند ایکس ۳ در رتبه‌های بعدی جای گرفته‌اند.

انتظار می‌رود در آینده لیست کامل‌تری از گوشی‌ها در تست باتری DxOMark قرار گیرند.

نظر شما کاربران گجت نیوز در این باره چیست؟ آیا DxOMark می‌تواند به معیاری در زمینه ارزیابی باتری تبدیل شود؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*