حالت PC شیائومی می میکس فولد

حالت PC شیائومی می میکس فولد می‌تواند برای گوشی‌های تاشو سامسونگ مفید باشد

حالت PC شیائومی می میکس فولد با ارائه یک بروزرسانی از طرف شیائومی به این گجت اضافه شد. استفاده گلکسی زد فولد 3 نیز از این قابلیت می‌تواند مفید باشد.

شیائومی بالاخره امسال وارد حوزه گوشی‌های تاشو شد. رویکرد ای شرکت چینی برای گوشی‌های تاشو تا حدودی به سامسونگ نزدیک بوده است. شیائومی می میکس فولد علاوه بر مطرح کردن شیائومی به عنوان یک تولید کننده گوشی‌های تاشو، قابلیت منحصر به فردی نیز دارد. حالت PC شیائومی می میکس می‌تواند گوشی را به یک رایانه همراه تبدیل کند، و اگرچه سامسونگ چند سال پیش از حالت DeX رونمایی کرده بود، ولی حضور حالت PC در سری تاشو سامسونگ می‌تواند مفید باشد.

حالت PC شیائومی می میکس فولد

در واقع هر دو گوشی گلکسی فولد و گلکسی زد فولد 2 از DeX پشتیبانی می‌کنند،‌ اما عملکرد آن‌ها بیشتر شبیه یک گوشی است تا یک تبلت. این قابلیت فقط در صورتی فعال می‌شود که یک نمایشگر خارجی به گوشی متصل شود و روی خود گوشی تاشو با وجود صفحه نمایش بزرگ آن فعال نخواهد شد. البته تبلت های رده بالای سری تب اس سامسونگ مستقیماً از DeX پشتیبانی می‌کنند و با استفاده از آن می‌توانید تبلت خود را به یک لپ‌تاپ اندرویدی تبدیل کنید.

بر اساس گزارش XDA، می میکس فولد یک بروزرسانی جدید دریافت کرده است که حالت PC را برای این گوشی تاشو فعال می‌کند و بر خلاف نمونه مورد استفاده در گلکسی زد فولد، بدون نیز به اتصال نمایشگر خارجی،‌ روی گوشی فعال می‌شود. برای اینکه یک حرکت ناخواسته سبب فعال شدن این حالت نشود، شیائومی از ژست حرکتی کشیدن سه انگشت از گوشه سمت راست به سمت مرکز صفحه نمایش برای فعال کردن حالت PC شیائومی می میکس فولد استفاده کرده است.

حالت PC شیائومی می میکس فولد / سامسونگ دکس

وقتی حالت PC فعال می‌شود، کاربران Mi Mix Fold با یک رابط کاربری شبیه دسکتاپ روبرو خواهند شد. البته برخی ویژگی‌های ظاهری مخصوص اندروید همانند دکمه‌های ناوبری در گوشه حضور خواهند داشت و درست همانند Samsung DeX برنامه‌هایی که از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کنند به جای حالت تبلت به شکل کشیده نشان داده می‌شوند.

این ویژگی می‌تواند برای گلکسی زد فولد ۳ مفید باشد و احتمال سامسونگ نیز در فکر افزودن آن است. هرچند صفحه نمایش گلکسی زد فولد 3 و می میکس فولد شیائومی کمی برای حالت دسکتاپ کوچک هستند و استفاده از این ویژگی برای تبلت تائید نشده گلکسی اف فولد تب بسیار مناسب‌تر خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*