محصولات اپل

هفت تولیدکننده چینی محصولات اپل از کارگران اجباری استفاده می‌کنند

طبق بررسی‌های جدید هفت تولیدکننده چینی محصولات اپل از کارگران اجباری به ويژه از مسلمانان اویغور منطقه شین جیانگ استفاده می‌کنند.

طبق گزارش جدید اینفورمیشن، هفت تولیدکننده چینی محصولات اپل از کارگران اجباری شامل مسلمانان اویغور و سایر گروه‌های سرکوب شده منطقه شین جیانگ استفاده می‌کنند. شرکت اپل مدتی قبل استفاده از نیروی کار اجباری اویغور توسط شرکت‌های تولیدکننده محصولات خود در چین را تکذیب کرده بود، اما اکنون بررسی جدید اینفورمیشن حاکی از آن است اپل بیشتر از آنچه که در گزارش‌های قبلی اعلام شده بود از کارگران اجباری استفاده می‌کند.

استفاده از کارگران اجباری توسط 7 تولیدکننده چینی محصولات اپل

محصولات اپل

بر اساس گزارش اینفورمیشن، فقط یکی از این شرکت‌ها در شین جیانگ (محل زندگی مسلمانان اویغور در غرب چین) قرار دارد، اما سایر کارگران از این منطقه به شرکت‌هایی چون لوکس شیر به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان چینی محصولات اپل منتقل می‌شوند.

شرکت اپل به صورت رسمی نام شرکت‌های تولیدکننده محصولاتش در چین را اعلام نکرده است، اما موسسه اینفورمیشن توانسته نام آنها را از طریق اسناد رسمی و کارمندان فعلی آنها پیدا کند. همچنین شرکت‌های دیگری چون آمازون، گوگل، مایکروسافت، فیس بوک و سایر شرکت‌های این حوزه نیز با این تولیدکنندگان چینی همکاری دارند.

در گزارش اینفورمیشن آماده است شرکت لنز تکنولوژی که وظیفه تولید شیشه برای گوشی‌های آیفون را بر عهده دارد از سال 2018 حدود 600 کارگر را از شین جیانگ به کار گرفته است. این در حالی است که شرکت اپل به گزارش ماه دسامبر 2020 در خصوص استفاده شرکت لنز تکنولوژی از کارگران اجباری واکنش نشان داد و اعلام کرد اگر متوجه شویم تولیدکنندگان چینی محصولات ما از کارگران اجباری استفاده می‌کنند، هیچ گذشتی نخواهیم داشت. اپل تاکید کرد هیچ شواهدی از اینکه این تولیدکنندگان از کارگران اویغورها استفاده می‌کنند پیدا نکرده‌ایم.

گفتنی است موسسه سیاست استراتژیک استرالیا نیز در ماه مارس 2020 گزارشی را منتشر و اعلام کرد بین تولیدکنندگان چینی محصولات اپل و نیروی کار اجباری اویغور ارتباط وجود دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*