اینفینیکس نوت 10

سری اینفینیکس نوت 10 با صفحه نمایش Full HD و شارژر ۳۳ واتی رونمایی شد

سری اینفینیکس نوت 10 که شامل اینفینیکس نوت 10 پرو و Infinix Note 10 Pro NFC نیز می‌باشد با صفحه نمایش FullHD و شارژر ۳۳ واتی رونمایی شد.

این روزها برای باقی ماندن در بازار باید از صفحه نمایش بزرگ استفاده کرد و اینفینیکس نیز از همین روند پیروی کرده است. ابعاد صفحه نمایش هر سه مدل گوشی سری اینفینیکس نوت 10 برابر با ۶.۹۵ اینچ است، یعنی دقیقاً هم اندازه نوت ۸ که سال گذشته معرفی شد. اما؛ شاهد ارتقا رزولوشن از ۷۲۰p به ۱۰۸۰p هستیم که برای این اندازه نمایشگر ضروری به نظر می‌آمد.

اینفینیکس نوت 10

نرخ تازه سازی صفحه نمایش و نرخ نمونه برداری لمسی در این سری از گوشی‌های اینفینیکس به ترتیب ۹۰ و ۱۸۰ هرتز خواهد بود و شاهد پردازنده‌های سریع‌تری هستیم. بیایید نگاهی دقیق‌تر به مشخصات این سری داشته باشیم.

اینفینیکس نوت 10 پرو و نوت 10 پرو ان اف سی

این دو مدل شباهت‌های زیادی با یکدیگر دارند با این تفاوت که دومی مجهز به فناوری NFC است. اینفینیکس نوت 10 پرو اوایل خرداد ماه با قیمت ۲۶۰ دلار به بازار عرضه می‌شود. البته این قیمت برای بازهای مختلف متغیر خواهد بود.

Infinix Note 10 Pro و نسخه NFC هر دو مجهز به پردازنده مدیاتک Helio G95 هستند. این تراشه ۱۲ نانومتری شامل دو هسته Cortex-A76 با فرکانس ۲.۰۵ گیگاهرتز، شش هسته A55 با فرکانس ۲ گیگاهرتز است و پردازنده گرافیکی Mali-G76 MC4 GPU با فرکانس ۹۰۰ مگاهرتز نیز در این گوشی‌ها حضور دارد.

اینفینیکس نوت 10

به طور خلاصه می‌توان گفت که در مقایسه با تراشه Helio G80 به کار رفته در نوت ۸ ، شما شاهد افزایش ۲۵ درصدی سرعت CPU و ارتقا ۱۲۰ درصدی قدرت GPU هستید.

مدل پایه این دو گوشی به ۶ گیگ رم و حافظه ذخیره سازی ۱۲۸ گیگابایت (UFS 2.2) مجهز شده و همچنین گزینه ۸ گیگ رم به همراه ۲۵۶ گیگابایت حافظه نیز در اختیار کاربران است. اگر این مقدار برای شما کافی نیست، درگاه کارت حافظه microSD می‌تواند به کمک شما بیاید. این گوشی‌ها نیز همانند سایر گوشی‌های کنونی اینفینیکس از سیستم عامل XOS 7.6  که بر پایه اندروید ۱۱ است، استفاده می‌کند.

اینفینیکس نوت 10

هر دو گوشی دارای باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری هستند و انرژی موردنیاز آنها توسط شارژر ۳۳ واتی ایکس شارژ تأمین می‌شود. زمان شارژ گوشی‌ها از صفر تا صد، ۵۰ دقیقه طول می‌کشد که کمتر از مدل‌های قبلی نوت است. بر اساس ادعای Infinix، با ۵ دقیقه شارژ می‌توان به مدت دو ساعت از این گوشی‌ها برای بازی کردن استفاده کرد.

اینفینیکس نوت 10 پرو و پرو NFC از یک دوربین فوق عریض با میدان دید ۱۲۰ درجه در کنار دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی با حسگر 1/1.7 اینچی (با اندازه ۰.۸ میکرومتر برای هر پیکسل) بهره می‌برد و توانایی فیلم‌برداری 4K با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه را دارد (البته حالت فیلم‌برداری صحنه آهسته با سرعت ۹۶۰ فریم بر ثانیه نیز در دسترس است). همچنین در بدنه پشتی گوشی یک دوربین ماکرو و حسگر عمق سنج کار گذاشته شده است.

اینفینیکس نوت 10

دوربین سلفی آن‌ها ۱۶ مگاپیکسل است که با استفاده از آن می‌توان از طریق قابلیت تشخیص چهره قفل صفحه را باز کرد. البته از طریق حسگر اثر انگشت موجود در بدنه کناری نیز می‌توان این کار را کرد.

این دو گوشی دارای جک ۳.۵ میلی متری و اسپیکرهای استریو مجهز به سیستم پردازش صدای DTS هستند. برای این دستگاه‌ها رادیو FM نیز در نظر گرفته شده است.

Infinix Note 10

اینفینیکس نوت 10 اشتراکات زیادی با دو مدل قبلی دارد، اما قیمت آن کمی پایینتر از آن دو است. این گوشی با قیمت ۲۰۰ دلار در اوایل خرداد ماه عرضه خواهد شد و البته قیمت آن در مناطق مختلف احتمالاً متفاوت است.

اینفینیکس نوت 10

ابعاد صفحه نمایش ۶.۹۵ اینچ با نرخ تازه سازی ۹۰ هرتز و نرخ نمونه برداری لمسی ۱۸۰ هرتز است. نسبت کنتراست LCD ۱.۵۰۰:۱ و روشنایی آن نیز ۴۸۰ نیت است.

این دستگاه مجهز به تراشه Helio G85 است که دو هسته بزرگ به کار رفته در آن (دو هسته Cortex-A75 با فرکانس ۲ گیگاهرتز به همراه شش هسته A55) از نمونه‌های مورد استفاده در مدل‌های پرو قدیمی‌تر هستند و پردازنده گرافیکی این گوشی Mali-G52 MC2 با فرکانس یک گیگاهرتز می‌باشد که اندکی از G80 استفاده شده در مدل سال گذشته سریع‌تر است.

اینفینیکس نوت 10

کانفیگ پایه 64/۴ گیگ است که می‌توانید آن را تا 128/6 ارتقا دهید. درگاه microSD نیز برای این دستگاه در نظر گرفته شده است.

دوربین پشت اینفینکس نوت 10 تحت تأثیر قیمت پایین آن قرار گرفته است. دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسل و دارای حسگر 1/1.7 اینچی است؛ از ماژول فوق عریض نیز در این دستگاه خبری نیست. دوربین اصلی قادر به فیلم‌برداری با کیفیت 4K است و فیلم‌برداری صحنه آهسته نیز با سرعت ۹۶۰ فریم بر ثانیه انجام می‌شود. دوربین سلفی این گوشی ۱۶ مگاپیکسل است و قفل صفحه نیز از طریق حسگر اثر انگشت بدنه کناری باز می‌شود.

اینفینیکس نوت 10

باتری این دستگاه نیز تحت تأثیر قیمت پایین آن افت کرده است. البته؛ ظرفیت آن همچنان ۵۰۰۰ میلی آمپر است ولی توسط یک شارژر ۱۸ واتی شارژ می‌شود و همانند مدل‌های پرو شاهد درگاه USB-C هستیم.

از سایر مشخصات این گوشی می‌توان به جک هدفون ۳.۵ میلی متری، رادیو FM و اسپیکرهای استریو مجهز به سیستم پردازش DTS اشاره کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*